news-background
news-background

ادگار رایت: Baby Driver 2 را به وقتش می‌سازم

اگرچه رایت تمایلی به تکرار خودش ندارد اما از سال ۲۰۱۷ تاکنون تقاضا برای تولید قسمت دوم «بیبی درایور» وجود دارد.

 

فیلم «بیبی درایور» (Baby Driver) در سال ۲۰۱۷ به فروشی ۲۲۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد در حالی که با بودجه ۳۴ میلیون دلاری تولید شد. «انسل الگورت» در این فیلم نقش راننده‌ای فراری را بازی کرد که شیفته موسیقی بود. موفقیت این فیلم سبب شد که استودیوی سونی و هواداران به تولید دنباله امیدوار باشند.

رایت به‌تازگی در مصاحبه با «کری فوکوناگا» کارگردان «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) برای مجله «اینترویو» از فیلم جدید چندگانه «جیمز باند» و تازه‌ترین اثرش «آخرین شب در سوهو» (Last Night In Soho) گفته و همچون گذشته تأکید می‌کند که فیلمنامه «بیبی درایور ۲» را نوشته است.

رایت می‌گوید: «اگر دنباله را بسازم – در واقع فیلمنامه را نوشته‌ام و باید راهی پیدا کنم که ساختنش برایم لذت‌بخش باشد. تصور ساختن یک کپی مستقیم جذاب نیست، همان‌گونه که می‌دانید، این فیلم‌ها دست کم طول می‌کشد و در مورد ما، به دلیل پاندمی، حتی بیشتر.»

کارگردان اضافه می‌کند: «طبق قوانین من باید واقعاً برای ساختن فیلم تمایل داشته باشید. هر دوی ما در وضعیتی بوده‌ایم که از چندگانه‌های استودیویی کناره‌گیری کرده‌ایم چون درکش نمی‌کردیم. می‌دانم که نقاط مشترک بسیاری داریم و این یکی از آن‌هاست.»

رایت ادامه می‌دهد: «فکر نمی‌کنم یک کار را دوبار انجام داده باشم. در واقع، دلیل اینکه تصمیم گرفتم «آخرین شب در سوهو» را بسازم این بود که وقتی «بیبی درایور» بیرون آمد، در فصل اهدای جوایز حاضر بود و نامزد اسکار شد، و فشار زیادی برای تولید دنباله به وجود آمد. اما من آماده روایت همان داستان نبودم. خود-آگاهانه تغییر حالت دادم.»

رایت فوریه گذشته در مصاحبه با «ورایتی» تأیید کرده بود که نگارش فیلمنامه قسمت دوم «بیبی درایور» به پایان رسیده است: «نوشته شده. راستش سه پیش‌نویس برایش نوشتم… جالب است که می‌بینید هواداران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند: «دنباله فلان فیلم چه شد» اما می‌دانید که پاندمی یعنی چه؟ بعضی چیزها از اختیار من خارج است.»

الگورت نیز تابستان سال ۲۰۲۰ در مورد فیلمنامه رایت به «ام‌تی‌وی» گفته بود: «او فیلمنامه را در اختیار من گذاشت. فکر می‌کنم این پروژه ساخته شود. فکر می‌کنم «بیبی درایور ۲» اتفاق بیفتد. عنوان متفاوتی خواهد داشت. اما باید از خود ادگار آن را بپرسید.»

رایت تابستان سال ۲۰۱۸ به «امپایر» گفته بود که سونی به تولید دنباله علاقه‌مند است: «استودیو از من خواسته در مورد نوشتن دنباله‌ای برای فیلم فکر کنم. این فیلم یکی از آن مواردی است که شاید دنباله‌ای برایش بسازم، برای اینکه از لحاظ شخصیت‌ها هنوز جا برای پیشرفت دارد.» او اضافه کرده بود: «مشکل دنباله‌ها این است که نمی‌توانی به مسیر تازه‌ای ورود کنی، و مشکل هر فیلم معمولی نیز این است که دو یا سه سال از عمرتان را می‌گیرد. بنابراین، وقتی چون من به چهل سالگی رسیده باشی با خود می‌گویی بهتر است قصه‌هایی نو و دست اول روایت کنی تا تکراری.»

«بیبی درایور» نامزدی اسکار بهترین تدوین را کسب کرد و برنده بفتای همین شاخه شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید