news-background
news-background

«ادگار رایت» در پی موفقیت Baby Driver: سونی از من دنباله می‌خواهد؛ «کریستوفر نولان» خوره‌ی کمدی است

اگر امسال از فقدان بلاک‌باسترهای جذاب تابستانی افسوس می‌خورید، مطمئناً چیزی درباره «Baby Driver» نشنیده‌اید. آخرین اثر «ادگار رایت» کارگردان در باکس آفیس عملکرد بسیار خوبی داشته و رکورد بهترین افتتاحیه دوران حرفه‌ای فیلمساز را به نام خود ثبت کرده است. حمایت و تحسین مخاطبین و منتقدین از فیلم هم تا آنجا ادامه پیدا کرده که سونی را برای ساخت یک دنباله وسوسه کرده است. اما نکته‌‌ی غافلگیرکننده‌تر شاید تمایل کارگردان برای ساخت این دنباله باشد.

رایت در گفتگو با مجله امپایر در این‌باره می‌گوید: «استودیو از من خواسته در مورد نوشتن دنباله‌ای برای فیلم فکر کنم. این فیلم یکی از آن مواردی است که شاید دنباله‌ای برایش بسازم، برای اینکه از لحاظ شخصیت‌ها هنوز جا برای پیشرفت دارد.»

گرچه پایان فیلم باز نیست، اما می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی برای شخصیت اصلی فیلم نیز باشد. «در اغلب دنباله‌ها باید تدابیری اتخاذ کرد که شخصیت‌ها به خانه اول بازگردند، مگر آنکه کار مهمتری برای انجام وجود داشته باشد. به گمان من، در قلمرو این فیلم کارهای زیادی برای انجام هست، طرحی در نظر دارم که اگر فیلم دیگری در کار باشد، بشود مشارکت شخصیت اصلی در جرایم را به گونه‌ای دیگر تغییر داد تا صرفاً یک شاگرد تازه‌کار نباشد.»

اما نباید بیش از حد هیجان‌زده شد، چرا که رایت هیچ‌گاه کارگردانی نبوده که خودش را تکرار کند. «مشکل دنباله‌ها این است که نمی‌توانی به مسیر تازه‌ای ورود کنی، و مشکل هر فیلم معمولی نیز این است که دو یا سه سال از عمرتان را می‌گیرد. بنابراین، وقتی چون من به چهل سالگی رسیده باشی با خود می‌گویی بهتر است قصه‌هایی نو و دست اول روایت کنی تا تکراری.»

رایت در مصاحبه دیگری با پادکست نردیست، فاش کرده که «کریستوفر نولان» به شدت به فیلم‌های کمدی علاقه‌مند است: «یک روز با کریس نولان حرف می‌زدم که بحث به جای خیلی جالبی رسید. برایم جالب بود که کارگردان فیلم‌هایی مثل «تلقین» و «شوالیه تاریکی» بگوید "تو «French and Saunders» و ویژه برنامه کریسمس کارگردانی کرده‌ای؟ چطور ممکن است؟ برای چه؟" چیزی که در مورد او باید بدانید این است که او یکی از آن خوره‌های سرّی فیلم‌های کمدی است.» گرچه پیش‌تر نیز کارگردانی چون «ترنس مالیک» اعلام کرده بود که یکی از هواداران پر و پا قرص «زولندر» است، اما تصور کردن کریستوفر نولان در حال خندیدن به یک سیتکام دشوار است.

طبق گزارشات سونی، مجموع فروش فیلم «Baby Driver» که در اولین هفته اکران 21 میلیون دلار بلیط فروخت، تا این لحظه به 41.9 میلیون دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید