news-background
news-background

با ادغام فاکس و دیزنی ۴۰۰۰ نفر بیکار می‌شوند

مزایده بزرگ برای فروش فاکس روز گذشته با کناره‌گیری «کام‌کست» به سرانجام رسید تا دیزنی «فاکس قرن بیستم» را به تصرف درآورد. این قرارداد از هم اکنون مراحل قانونی خود را طی می‌کند و به این ترتیب بار دیگر همه را به این فکر واداشته که این ادغام چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد.

«باب ایگر» مدیرعامل دیزنی پنجشنبه گذشته ضمن ابراز خرسندی از خبر کناره‌گیری کام‌کست اعلام کرد: «از حالا به بعد تمرکز ما بر روی طی کردن مراحل قانونی و ادغام دو شرکت خواهد بود.» اتحاد این دو استودیوی بزرگ فیلمسازی، به سبب پیچیدگی‌های قانون کپی‌رایت به راحتی صورت نخواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود ادغام این دو استودیو به اخراج تقریباً ۴۰۰۰ نفر بیانجامد. منابع آگاه مدعی‌اند که ۲۳۰۰ نفر از فاکس و ۱۷۰۰ نفر از دیزنی شغل خود را از دست خواهند داد.

طبق شنیده‌ها فعالیت‌های شرکت جدید به سه حوزه توزیع، تجربه و محتوا تقسیم خواهد شد و «پیتر رایس» مدیر فاکس قرن بیستم و مدیرعامل شبکه‌های تلویزیونی فاکس، به عنوان مسئول بخش محتوای تلویزیونی منصوب شود.

کام‌کست ضمن تبریک به «باب ایگر» و تیم او در دیزنی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که، «کام‌کست دیگر به دنبال خرید فاکس قرن بیستم نیست و به جای آن بر روی خرید اسکای (Sky) تمرکز خواهد کرد.» شبکه‌های تلویزونی اسکای یکی از غول‌های تلویزیون اروپاست که ۳۹ درصد از سهام آن به فاکس تعلق دارد. پس از کناره‌گیری کام‌کست سهام این شرکت ۳ درصد افزایش یافت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید