news-background
news-background

[اختصاصی 30نما]: پنجاه شخصیت برتر دنیای کامیک -قسمت دوم-

 

بتمن ؟ سوپرمن ؟ جوکر ؟ چندین دهه است که بین هوادران دنیای کامیک بحث و استدلال در مورد بهترین شخصیت کامیک وجود دارد. سایت 30نما تصمیم بر این گرفته است تا بهترین شخصیت های دنیای کامیک که اعتقاد دارد بهترین هستند را معرفی کند. امید واریم از این لیست لذت ببرید.

Place 35: HELLBOY (Hellboy)

پسر جهنمی یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک دارک هورس کمیکز وجود دارد.و برای اولین بار، در شماره‌ی ۴ مجله‌ی سکه مطبوعات (Dime Press ) در می ۱۹۹۳ معرفی شد. پسر جهنمی به عنوان شیطانی به نام اَنِنگ آن راما به عنوان کودکی توسط نیروهای نازی به زمین آورده شد، اما متّحدین جنگ جهانی دوم او را آزاد کردند و او در گروهی به نام دیوان تحقیق و مقابله با درباره ماورا طبیعتِ ایالات متحده (دت‌م‌م) شروع به کار کرد. رفته رفته پسر جهنمی بزرگ‌تر شد و صاحب پوستی قرمز،دم و شاخ (که بعداً آنها را برید) و دست راست سنگی بزرگ شد. با این او قدری خشن و اخمو است، هیچ‌گاه مقاصد شیطانی یک شیطان را نداشته است. او در دت‌م‌م با موجودات عجیب دیگری کار می‌کند. به او مقام "برترین رسیدگی کننده به ماورا طبیعتِ دنیا" داده شده است.

Place 34: DOCTOR STRANGE (Doctor Strange / Strange Tales)

دکتر استرنج یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۱۱۰ مجلهٔ قصه‌های عجیب در ژوئیه ۱۹۶۳ معرفی شد. دکتر استرنج در اصل جراحی بود که به لطف مهارت‌های ویژه پزشکی‌اش، مال و منال زیادی کسب نموده بود. اما متأسفانه به مرور زمان غرور و طمع وجود استفان را فرا می‌گیرد. تا این که در یک حادثه رانندگی، دستانش را از دست داده و در نتیجه دچار تنگدستی می‌گردد. استفان سپس به امید یافتن پیرمرد جادوگری که در افسانه‌ها از او به عنوان شفا دهنده تمامی امراض نام برده شده، ره سپار قاره آسیا می‌شود. اما پس از تحمل رنج و مشقت فراوان، درمی‌یابد که پیر خردمند تنها می‌تواند او راترغیب سازد تا با مطالعه اسرار باستانی، خودش راه علاجی برای دستانش بیابد. استفان، ابتدا مقاومت می‌کند اما در نهایت با یاری گرفتن از رهنمون‌های مرشد، انواع و اقسام وردها و شگردهای جادوگری را می‌آموزد، تا این که دستانش را معالجه می‌کند و به آمریکا برمی‌گردد تا حافظ جان ستمدیدگان باشد. به عقیده بسیاری از علاقه‌مندان مجلات مصور، دکتر استرنج نقطه مقابل اکثر قهرمانان کلاسیک مارول در دهه ۶۰ میلادی است.

Place 33: VENOM (Spider-Man)

ونوم یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۲۵۲ مجلهٔ مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man) در دسامبر ۱۹۸۴ معرفی شد. یک سیمبیوت فضایی که تشنه خون و خشونت است. ابتدا به عنوان لباس مرد عنکبوتی از آن استفاده میکرد و بعد از مدتی مرد عنکبوتی از پوشیدن آن خود داری کرد زیرا خودش را غیر قابل کنترل میدید. ونوم خودش را به یک خبرنگار دیلی بوگل ادی براک برای انتقام چسباند بزرگترین دشمن آن ها مرد عنکبوتی بوده است ادی خبرنگاری بود که پیتر پارکر را مسئول ناکامی های حرفه ای خود میدانست. بنابراین هم او  و هم ونوم (که از سوی مردعنکبوتی طرد شده بود)  به دنبال انتقام بودند و برای سالهای متمادی زندگی را برای «پیتر پارکر/مردعنکبوتی» زهر مار کردند! البته مردعنکبوتی و ادی براک برای مدتی با یکدیگر صلح کردند تا با تهدید بزرگی بهنام «کارنیج»روبرو شوند. ادی براک در ضمن برای مدتی به یک شخصیت نیمه قهرمان تبدیل شد وبا برگزیدن لقب «محافظ مرگبار» (Lethal Protector)، ادعا داشت که ازبیگناهان دفاع میکند. او در نهایت ونوم را کنار گذاشت و آن را دریک حراجی به فروش رساند.

Place 32: LEX LUTHOR (Superman)

لکس لوتر یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک دی سی کمیک وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۲۳ مجلهٔ کمیک اکشن (Action Comics) در آوریل ۱۹۴۰ معرفی شد. این کرکتر ساخته جری سیگل میباشد و از توانایی هایش میتوان نابغه، حافظه استثنایی، دسترسی به ثروت و منابع گسترده، دانشمند بسیار ماهر، مهندس، سیاستمدار و بازرگان اشاره کرد. هم دستان او جوکر و مرغ مقلد بوده اند. به او لقب آدم بد آدم بدها را داده اند و از دشمنان اصلی سوپرمن بوده است. او برای مشکل درست کردن برای سوپر من نیاز به قدرت نداشت و هیچ زندانی نمیتوانست او را نگه دارد. به لکس لوتر باهوش ترین انسان کره زمین نیز در دنیای کامیک گفته اند.

Place 30: USAGI YOJIMBO (Albedo Anthropomorphics)

مانند لاکپشت های نینجا ،اوساگی یک حیوان بسیار با نمک که در رشته غلدری کمربند سیاه دارد اما بر خلاف آن قهرمانان سبز این خرگوش رونین از هیچ چیزی مانند قتل و خشونت ضرب و جرح برای رسیدن به هدفش خود داری نمیکند. این خرگوش با یک شمشیر در اصل یک انسان تصور میشد و الهام گرفته از شخصیت شمشیر باز تاریخی ژاپن میاموتو موساشی بوده است. از توانایی های او میتوان به مهارت بالا در شمشیر بازی و حد عمیق به عدالت اشاره کرد

Place 30: EMMA FROST (X-Men)

اما گریس فراست  یک شخصیت خیالی قهرمان در کتاب‌های کامیک مارول کامیکس است که اغلب با مجموعه مردان اکس در ارتباط است. شخصیت اما فراست توسط جان بیرن و کریس کلیرمونت خلق شده‌است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۱۲۹ مجلهٔ اکس من (Uncanny X-Men) در ؤانویه ۱۹۸۰ معرفی شد. اما فراست که همچنین با نام ملکهٔ سفید نیز شناخته می‌شود، در ابتدا به عنوان یک شرور بزرگ و دشمن مردان اکس به شمار می‌رفت، تا اینکه به یک ابر قهرمان و یکی از اعضا و رهبران اصلی مردان اکس تبدیل شد. او یک جهش‌یافته با توانایی دورآگاهی بالا است که در ردهٔ دورآگاهی کلاس امگا طبقه‌بندی می‌شود، و همچنین قابلیت کنترل و خواندن ذهن و دگرپیکری به الماس سخت را دارد که در این حالت او دارای نیروی فراطبیعی انسان، استقامت و پایداری بیشتری می‌شود اما این حالت مانع قدرت دورآگاهی او می‌شود.نقش شخصیت اما فراست را جنیوری جونز در فیلم مردان ایکس: کلاس اول سال ۲۰۱۱ بازی کرده است.

Place 29: SWAMP THING (Swamp Thing)

یک دانشمند با نام آقای هلند با یک فرمول زیستی ترمیمی بعد از حمله به آزمایشگاه لوئیزینا به یک هیولا بزرگ که دارای شباهت خاصی به دیگر کرکتر های کامیک هیپ و من تینگ است تبدیل میشود. او یک هیولا با قدرت نشات گرفته از گیاه است دارای توانایی های عجیبی مانند قدرت ماورا انسانی ، توانایی ارتباط با گیاهان و صحبت با آن ها ، دگر پیکری اعضای بدن با پوشش گیاهی و توانایی ایجاد گیاه در زمین میباشد.

Place 28: THE TICK (The Tick)

تیک یک شخصیت خیالی ساخته شده توسط بن ادلاند در سال 1986 میباشد. بعد از ایجاد این کارکتر وارد یک داستان مستقل شد و محبوبیت اصلی خود را در یک سریال کارتونی ساخته شده توسط فاکس در سال 1994 به دست آورد. همچنین ویدیوگیم ها و لایو اکشن نیز از این کارکتر ساخته شده است. تیک در لیست 100 کارکتر برتر کامیک بوک تاریخ IGN رتبه 57 را کسب کرده است.

Place 27: JOHNNY ALPHA (2000 AD)

استرانتیم داگ یکی از قدیمی ترین کارکتر های کامیک بریتانیا میباشد که در سری داستان علمی تخیلی 2000AD با نام جانی آلفا از سال 1977 بوده است. یک شکارچی بسیار شجاع با قدرت تخیل زیاد و اسلحه. چشمانش به او اجازه میدهد که دورن اجسام جامد را ببیند و الگوهای امواج مغزی را بخواند. همچنین او یک مبارز فوق العاده با مهارت میباشد.

Place 26: MARV (Sin City)

مارو یک شخصیت خیالی در کامیک شهرگناه یا همان سین سیتی مباشد. این کارکتر ساخته فرانک میلر است. در دو فیلمی که از این داستان ساخته شد شخصیت مارو را میکی رورک به تصویر کشید. اولین حضور این کارکتر در The Hard GoodBye بوده است. او یک صورت با زخم های زشت و ترسناک دارد. (مهمترین خبرهای مهم دنیا رو در اخبار سینمای جهان دنبال کنید)

Place 25: DR. DOOM (Fantastic Four)

دکتر دووم یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۵ مجلهٔ چهار شگفت‌انگیز (The Fantastic Four) در ژانویه ۱۹۶۲ معرفی شد. استن لی این نام را از کمیکی که از کمپانی قبلی مارول (اطلس کمیکز) در سال ۱۹۵۰ منتشر شده بود استفاده کرد.دووم دانشمندی باهوش است که یک بار هم همکلاس رید ریچاردز، عضوی از چهار شگفت‌انگیز بود. با این وجود، او همیشه به ریچاردز حسادت می‌کرد چون یکبار در هنگام انجام آزمایشی صورت او زخمی شد که موجب زشت شدن او شد.دکتر دووم علاوه بر این که بزرگترین دشمن چهار شگفت‌انگیز به حساب می‌آید، دشمن اکس من، اونجرز، پانیشر، هالک، مرد عنکبوتی و عده بسیاری دیگر نیز به حساب می‌آید. او در کمیک‌ها از شناخته شده‌ترین افراد در مورد صنعت است.

Place 24: DEENA PILGRIM (Powers)

داستان Powers یک داستانی درام پلیسی در دنیایی پر از ابر قهرمانان و شروران است. و دینا یک پیلس تازه کار است که همکارش کریستین والکر قهرمان سابق پلیس دایره جنایی است. دینا یک مد پوش با مدل موهای آدم بازیگوش میباشد.

Place 23: OBELIX (Asterix)

اوبلیکس  یک انسان فوق‌قوی در سری انیمه‌های آستریکس است.او بهترین دوست آستریکس است و حتی در یک روز متولد شده‌اند و در زمانی که رومی‌ها به آنها حمله نمی‌کنند به تحویل سنگ می‌پردازد.او در کودکی در دیگ قدرت جادویی افتاده، بنابراین قدرت در وجود او ابدی شده‌اشت.او در غذا خوردن عاشق گراز است

Place 22: HUNTER ROSE (Grendel)

بهترین شخصیت خیالی داستان Grendel نوشته شده توسط مت واگنر در که در ضد قهرمانان با ماسک میباشد شکارچی رز یک نابغه جوان با استعداد با قابلیت های جسمی و روانی فوق العاده ای است که مدت زمان کمی را صرف فراغت کرده است. او را مغز متفکر جنایت و همچنین بهترین قاتل شب میدانند

Place 21: CAPTAIN AMERICA (Captain America / Avengers)

کاپیتان آمریکا  یک شخصیت تخیلی قهرمان است که در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد. اولین بار در «کامیک‌های کاپیتان آمریکا #۱» در مارس ۱۹۴۱ منتشر شد. این شخصیت توسط جو سایمون و جک کیربای خلق شده‌است. تا سال ۲۰۰۷، ۲۱۰ میلیون کپی از «کاپیتان آمریکا» در بیش از ۷۵ کشور به فروش رفته‌است. این شخصیت فردی است به نام استیو راجر که علاقه دارد در جنگ شرکت کند اما به علت ضعف جسمانی نمی‌تواند و دولت آمریکا برای کمک به کشورش بروی وی آزمایش‌هایی انجام می‌دهد تا قدرت وی را افزایش دادهه و در جنگ‌ها از وی استفاده کند. وی لباسی شبیه به پرچم ایالات متحده آمریکا بر تن دارد و به عنوان سلاح سپری در دست دارد که ضد گلوله است از آن استفاده می‌کند. از روی این شخصیت چندین فیلم ساخته شده‌است. اولین فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۱ منتشر شد و بعد آن در انتقام‌جویان که در ۴ مه ۲۰۱۲ منتشر شد نقش آفرینی داشت و همچنین در سال ۲۰۱۴ شاهد فیلم دوم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان بودیم که در ۴ آوریل ۲۰۱۴ منتشر شد. فیلم کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی آخرین فیلم از این مجموعه بوده است که اخیرا منتشر شد در هر سه فیلم کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا حضور داشته است و در فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران نیز همین نقش را داشت

قسمت سوم و پایانی این لیست فردا شب (1395/07/04) ساعت 22:00

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید