news-background
news-background

مدیر عامل آیمکس: «کریستفر نولان» بیش از همه برای بازگشایی سالن‌های سینما تلاش می‌کند

سال‌های سینمای آیمکس برای اینکه آماده‌ی اکران فیلم «باور» نولان شود به ابزارهای کار از راه دور تکیه کرده است.

«کریستفر نولان» این روزها سخت می‌کوشد شرایط را برای بازگشایی سالن‌های سینما و دمیدن جان دوباره بر پیکر صنعت فیلمسازی مهیا کند. «ریچارد گلفوند» مدیر عامل سالن‌های آیمکس هفته‌ی گذشته در مصاحبه‌ی ویدیویی با ورایتی در این باره گفته است: «کریس واقعاً دوست دارد با این فیلم سالن‌های سینما بازگشایی شود. در آمریکا کسی را نمی‌شناسم که برای بازگشایی و عرضه‌ی فیلمش بیشتر از «کریس نولان» تلاش کند.»

«باور» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) نولان فیلمی با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری و بازی «جان دیوید واشینگتن» و «رابرت پتینسون» است که برادران وارنر قرار است آن را ۱۷ ژوئیه (۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹) اکران کند. سالن‌هایی نظیر آیمکس در حال برنامه‌ریزی برای اکران بدون خطر این فیلم‌اند. گلفوند اضافه می‌کند: «برای آینده‌ی نزدیک، ما تجهیزاتی برای کار از راه دور در اختیار بعضی کارکنان‌مان قرار می‌دهیم تا به امکانات پس-از تولید دسترسی داشته باشند و ما بتوانیم بر روی عناوینی چون «باور» کارمان را ادامه دهیم.»

«جان فیتیان» مدیر عامل «اتحادیه‌ی سالن‌داران» آمریکا نیز هفته‌ی گذشته گفته بود که در حال برنامه‌ریزی است تا شرایط سالمی برای اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینمای زنجیره‌ای مانند ای‌ام‌سی در ماه ژوئیه فراهم شود. سالن‌داران قصد دارند ضمن رعایت فاصله‌گیری اجتماعی، روش‌هایی برای حضور سینماروها بدون برقراری ارتباط با کارکنان سینما ایجاد کنند. فیتیان پیش‌بینی کرد که «باور» نولان ممکن است فروش پایین‌تر از انتظاری داشته باشد اما احتمالاً بازخوردهای به‌شدت مثبت آن موجب می‌شود فیلم مدتی طولانی روی پرده بماند.

«باور» یکی از جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های کارنامه‌ی نولان است و به نظر با «تلقین»‌ (Inception)، «دانکرک» (Dunkirk) و «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) متفاوت. بودجه‌ی «باور» بیش از هر سه این فیلم‌هاست و نولان آن را در هفت کشور فیلمبرداری کرده.

نولان سال گذشته در مصاحبه با مجله‌ی «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود که «باور» بزرگ‌ترین فیلم او تا امروز است: «فیلم در ابتدا به عنوان یک اثر جاسوسی آغاز می‌شود، اما به جاهای مختلفی می‌رود. ما چند ژانر را در فیلم گنجانده‌ایم و امیدواریم که هیجان‌انگیز و نو باشد. «اما توماس» تهیه‌کننده‌ی فیلم و من پروداکشن‌های عظیم دیگری را خلق کرده‌ایم، اما این فیلم از لحاظ برد بین‌المللی قطعاً بزرگترین فیلم ماست. در هفت کشور فیلمبرداری داشتیم، با بازیگرانی بسیار زیاد و صحنه‌هایی عظیم. تردیدی وجود ندارد که این جاه‌طلبانه‌ترین فیلمی است که ساخته‌ایم.»

با توجه به مقیاس «باور» و تعهد نولان تجربه‌ی دیدن فیلم در سالن‌های سینما بر اساس مقاله‌ای که در حمایت از صنعت سینما به نگارش درآورد، بسیار بعید به نظر می‌رسد که برادران وارنر از اکران فیلم در سالن‌های سینما صرف نظر و آن را مانند «تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour) در فروشگاه‌های آنلاین عرضه کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید