news-background
news-background

آیا Tenet نولان اولین بلاک‌باستر ۱۰۰ میلیون دلاری تابستان ۲۰۲۰ خواهد شد؟

این هفته گزارش شد که ایالت جورجیا درهای سالن‌های سینما را به روی مخاطبین می‌گشاید، هرچند همچنان برخی ممکن است ماندن در خانه را ترجیح دهند. به نظر می‌رسد که ایالات متحده وارد فاز جدید پاندمی کووید-۱۹ می‌شود و فعالیت‌های اجتماعی به حالت عادی بازمی‌گردد. سؤال کلیدی در حال حاضر این است که آیا امکان بازگشایی سالن‌های سینما در ماه ژوئن آنگونه که بعضی پیش‌بینی می‌کنند وجود دارد؟ آیا بعضی ایالت‌ها در ماه می بازگشای می‌شوند؟ و شرایط چه زمانی «عادی» می‌شود؟ اما تمامی نشانه‌ها گواهی می‌دهند که «باور» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) به کارگردانی «کریستفر نولان» تجربه‌ی سینمایی را به مخاطبین بازپس می‌دهد.

فیلم اکشن و جاسوسی «باور» قرار است ۱۷ ژوئیه (جمعه ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) در آمریکا عرضه شود و پیش‌بینی می‌شود که به اولین فیلم بزرگی تبدیل شود که پس از ماه‌ها تعطیلی سینماها روی پرده می‌رود. بعضی کارشناسان ادعا می‌کنند که این فیلم حتی در افتتاحیه می‌تواند رکورد ۱۰۰ میلیون دلاری را به ثبت برساند. با این حال به نظر می‌رسد که این برآوردها بسیار خوش‌بینانه‌اند.

جورجیا یکی از اولین ایالت‌هایی خواهد بود که با دستور مقامات وارد فاز اول بازگشایی می‌شود. فرماندار این ایالت حتی اعلام کرده است که از ۲۷ آوریل بعضی مشاغل از جمله سینماها با رعایت «فاصله‌گیری اجتماعی شدید» امکان بازگشایی خواهند داشت، بدین معنا که در هر سالن نمایش بیش از ۱۰ نفر نمی‌توانند حاضر باشند. بنابراین این سؤال ممکن است شکل بگیرد که آیا بازگشایی سالن‌ها برای سالن‌داران ارزشش را دارد یا نه. علاوه بر این، با توجه به اینکه تنها یک هفته به زمان اعلام شده باقیست، بعضی صاحبان سالن‌ها هنوز مقدمات بازگشایی را فراهم نکرده‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

از این گذشته، تنها چند ایالت وارد فاز اول بازگشایی خواهند شد و ایالت‌های کلیدی نیویورک و کالیفرنیا که پرفروش‌ترین بازارهای سینمایی آمریکا نامیده می‌شوند، فاصله‌ی زیادی تا رسیدن به شرایط مطلوب دارند. بنابراین سالن‌های زنجیره‌ای آمریکا از جمله ای‌ام‌سی و سینه‌مارک اول ماه ژوئن یا حتی ژوئیه را برای بازگشایی در نظر دارند. به این ترتیب بخش زیادی از سالن‌های موجود در آمریکا تا اواسط تابستان گشایش پیدا نخواهند کرد.

فیلم «باور» نولان برای دست‌یابی به رکورد ۱۰۰ میلیون دلاری در هفته‌ی اول باید از دست کم ۵۰ درصد ظرفیت‌های سالن‌های سینما استفاده کند و ایالت‌های نیویورک و کالیفرنیا نیز وارد فاز بازگشایی شده باشند. این انتظارات بلندپروازانه به نظر می‌رسد و هنوز مشخص نیست که خوش‌بینانه‌اند یا واقع‌بینانه.

بهرحال فیلم «باور» نولان مشخص خواهد کرد که صنعت سینما و هالیوود چه سرنوشتی پیدا می‌کند. اگر این فیلم در تاریخ ۱۷ ژوئیه اکران شود، وضعیت رو به بهبود خواهد بود اما اگر تاریخ اکران آن به تعویق افتد، آنگاه باید منتظر وقفه‌های طولانی‌تر و شرایط پیچیده‌تری بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید