news-background
news-background

آیا اولین مأمور ۰۰۷ زن و سیاهپوست معرفی می‌شود؟

ابهامات بسیاری در خصوص قسمت بعدی فیلم «جیمز باند» وجود دارد و حتی عنوان آن هنوز نامشخص است. اما «دیلی میل» گزارش داده است که «باند ۲۵» ممکن است چندگانه را دچار تغییرات اساسی کند. در این گزارش آمده است که شخصیت «لاشانا لینچ» در فیلم یک مأمور MI6 جدید است که در نهایت جانشین «جیمز باند» با بازی «دنیل کرگ» می‌شود. به این ترتیب، این بازیگر که در «کاپیتان مارول»‌ هم نقش‌آفرینی کرده، اولین بازیگر زن و اولین بازیگر سیاهپوستی است که در این نقش ظاهر می‌شود.

پیش‌تر فاش شده بود که «دنیل کرگ» برای آخرین بار در «باند ۲۵» نقش «جیم باند» را بازی می‌کند. «دیلی میل» به نقل از یکی از منابع نزدیک به پروژه می‌نویسد: «صحنه‌ای کلیدی در ابتدای فیلم وجود دارد که M می‌گوید: «وارد شو ۰۰۷»، و لاشانا که زنی زیبا و سیاهپوست است داخل می‌شود. لحظه‌ای است که پاپ‌کرن را از دست مخاطب می‌اندازد.»

این منبع در ادامه شرح می‌دهد: «باند البته به این مأمور ۰۰۷ زن جذب می‌شود و سعی می‌کند او را بفریبد، اما وقتی که این زن زیرک، جوان و سیاهپوست به هم‌خوابگی با او علاقه نشان نمی‌دهد، سر در گم می‌شود. البته در ابتدا چنین است.» منبع در ادامه از بازی لینچ و فیلمنامه‌ی فمینیستی که توسط «فیبی والر-بریج» ستاره‌ی «فلیبگ» (Fleabag) به نگارش درآمده، ستایش می‌کند. این فیلم برداشتی مدرن از چندگانه تصوفی شده که شخصیت‌های زن آن به جای «دختران باند»، «زنان باند» خطاب می‌شوند.

منبع فاش می‌کند: «لاشانا درخشان است و فیلمنامه‌ی فیبی قوی و طنزآمیز. این فیلم با شوخی‌های متعدد ادای دینی می‌کند به فیلم‌های قدیمی چندگانه. سکانس‌های تماشایی تعقیب و گریز و مبارزه‌ وجود دارند، و باند همچنان باند است، اما او باید با دنیای جنبش MeToo هم کنار بیاید.»

«باربارا بروکلی» تهیه‌کننده‌ی چندگانه در سال ۲۰۱۸ تأکید کرده بود: «باند مرد است. او یک شخصیت مرد است. او برای یک شخصیت مرد نوشته شده و من فکر می‌کند که به همین شکل باقی بماند. هیچ اشکالی ندارد. ما مجبور نیستیم شخصیت‌های مرد را به زن تبدیل کنیم. باید شخصیت‌های زن بیشتری خلق کرد و داستان را مطابق با آن‌ها پیش برد.»

«باند ۲۵» پنجمین نقش‌آفرینی کرگ در نقش «جیمز باند» پس از «کازینو رویال»، «ذره‌ای آرامش»، «اسکای‌فال»، و «اسپکتر» خواهد بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۲۱:۲۱

بزرگ ترین توهین به خانم ها. برای چی شخصیت های مرد رو دارن زن می کنند؟ یعنی انقدر نویسنده هاشون بی استعداد و بدون ایده شدند که نمی تونن داستان های جدید با شخصیت های زن جدید درست کنند که شخصیت های مرد رو دارن زن می کنند؟ً!

نمایش اسپویل
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۳۴

تا نرینن و نبینن ولکن نیسن

نمایش اسپویل
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۱۲

به نظرم درست هست حق انتخاب رو به مخاطب ها داد . جیمز باند در دهه پنجاه و در بحبوحه جنگ سرد بوجود آمد و ویژگی اصلی تاریخی این فیلم ها دیگه وجود نداره . برای همین هیچ کدوم از جیمز باندها هرگز بهتر از شون کانری نشدند حتی راجر مور . اینها تجاربی هست که در یک گستره وسیع با آستانه تحمل بالا در حال آزموده شدن هست .

نمایش اسپویل
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۴

من زمانی که فیلم پلنگ سیاه اینهمه جایزه الکی گرفت این حرفو زدم که این کار دقیق برعکس عمل میکنه.همه اومدن تو همین سایت گفتن حرفت نژاد پرستانست.درباره انیمیشن اسپایدرمن هم دوباره گفتم لایق بهترین انیمیشن نیست دارن از رنگین پوستا سواستفاده میکنن باز همه پریدن بهم .برا فیلم ۷یار اوشن هم همینطور.خیلی خوشحالم الان خیلی ها عقیده منو دارن.اخه واقعا خود سیاه پوستا متوجه این توهین نیستن. یا خودشون میدونن ولی ناچار به انجام این کار هستند

نمایش اسپویل
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۲۰:۱۹

دوستان عزیز واقعا فکر می‌کنید این کارهای هالیوود از روی دلسوزی برای زنها و سیاه‌پوست‌هاست؟ یا فکر می‌کنید از روی حماقت و نفهمی دارن این کارها رو می‌کنن؟ واقعا فکر می‌کنید این همه استودیوی فیلم‌سازی و این همه تهیه کننده و نویسنده و کارگردان و.... هیچ کدومشون چیزایی که من و شما خبر داریم رو نمی‌دونن؟ فکر می‌کنید سازندگان هالیوود نمی‌دونن که میشه برای زنها نقش‌های مخصوص خلق کرد؟ نمی‌دونن که میشه یه سیاه پوست با اتکا به خودش رشد کنه؟ چرا؛ همه‌ی اینها رو خیلی بهتر از من و شما می‌دونن ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اما موضوع اینه که غرب هنوز هم سیاه‌پوست‌ها رو بردگانی برای سفیدپوست‌ها می‌دونه و زن رو هم صرفا وسیله‌ای برای پیش برد مقاصد تجاری مردها منتهی دنیای امروز دیگه به راحتی با این اعمال کنار نمیاد و حساسیت مردم بیشتر شده پس بهترین کار اینه که هالیوود به اهدافش ظاهری بشردوستانه بپوشونه چند تا نقش مهم تو سینما به سیاه‌پوست‌ها و زن‌ها میده و از این طریق به سه تا هدف میرسه: 1 - فقط با چندتا نقش مجازی (و نه حقیقی) در بین زن‌ها و سیاه‌پوست‌ها این توهم رو ایجاد می‌کنه که به آزادی و حقوق برابر رسیدن جوری که تبعیض‌های دنیای واقعی رو فراموش می‌کنن 2 - از این دو گروه برای پولدارتر شدن خودش بهره می‌بره. یعنی به اسم حمایت از «زن‌ها» و «سیاه‌پوست‌ها» اونها رو به سینما می‌کشونه تا «مردهای سفیدپوست» رو ثروتمندتر کنن!! :| 3 - خودش رو در جهان به عنوان طرفدار حقوق زنان و سیاه‌پوستان معرفی می‌کنه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تازه تمام این کارها رو در حالی انجام میده که نه تنها جایگاه جدیدی برای این گروه‌ها خلق نکرده؛ بلکه باز هم بطور غیرمستقیم داره برتری مردها و سفیدپوست‌ها رو نشون میده چرا که تنها راه پیشرفت یک زن اینه که نقش قدیمی مردها رو بازی کنه و راه پیشرفت یک سیاه‌پوست هم اینه که نقش قدیمی سفیدپوست‌ها رو بازی کنه و باز هم در عمل این دو گروه ماهیت چندان مستقلی برای خودشون نخواهند داشت! حالا هنوز هم فکر می‌کنید هالیوود احمقه؟!

نمایش اسپویل
بیشتر