news-background
news-background

آکادمی به دنبال به تعویق انداختن اسکار ۲۰۲۱

نود و سومین مراسم اسکار تا ماه فوریه برگزار نخواهد شد، اما ورایتی به نقل از چندین منبع گزارش می‌دهد که آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک در پی به تعویق انداختن این شب بزرگ است. اسکار ۲۰۲۱ قرار است ۲۸ فوریه آینده از شبکه‌ی ABC پخش شود.

یکی از منابع ورایتی ادعا می‌کند که این مراسم احتمالاً به تعویق خواهد افتاد اما هشدار می‌دهد که تاکنون در مورد جزئیات آن از جمله تاریخ جدید برگزاری بحثی صورت نگرفته است. یکی دیگر از منابع می‌گوید این تاریخ در حال حاضر در شبکه‌ی ABC تغییر نکرده. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

وقتی «دیوید روبین» مدیر آکادمی فیلم در ماه آوریل تغییر در قوانین اسکار را اعلام کرد، در مصاحبه با ورایتی گفت که هنوز برای پیش‌بینی تغییر در تاریخ برگزاری مراسم بسیار زود است: «پیش‌بینی اینکه چه شرایطی پیش می‌آید ناممکن است. ما می‌دانیم که می‌خواهیم جشنی برای سینما برگزار کنیم اما دقیقاً نمی‌دانیم که به چه شکلی انجام می‌شود.»

در شرایط عادی، یک فیلم باید دست کم هفت روز در شهر لس‌انجلس اکران شود تا جواز رقابت در اسکار را به دست آورد. اما امسال، فیلم‌هایی که استودیو‌های پخش‌کننده‌ی آن‌ها تاریخ اکران آن‌ها را اعلام کرده بودند اما به صورت دیجیتال منتشر شدند نیز اجازه‌ی رقابت خواهند داشت. روبین می‌گوید: «فکر می‌کنم همه تعهد فیلمسازان را درک می‌کنند و وظیفه‌ی ما هم این است که از اعضا و صنعت فیلم حمایت کنیم.»

طبق قوانین جدید آکادمی، فیلم‌ها اجازه دارند علاوه بر لس‌انجلس، در نیویورک، شیکاگو، میامی و آتلانتا هم برای اکران شوند تا جواز رقابت در اسکار را کسب کنند. آکادمی تاکنون به صورت رسمی به گزارش ورایتی واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید