news-background
news-background

«آواتار» دوباره پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد؛ واکنش «جیمز کامرون»

همان‌گونه که پیش از تعطیلات آخر هفته انتظار می‌رفت، فیلم «آواتار» (Avatar) به کارگردانی «جیمز کامرون» لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) بازپس گرفت. این فیلم دوبار در کشور چین اکران شده و تا شنبه شب ۸.۹ میلیون دلار به اندوخته‌های قبلی خود افزوده است. به این ترتیب اختلاف ۷.۸۲ میلیون دلار میان «آواتار» و «آخر بازی» از بین خواهد رفت. «آخر بازی» تابستان سال ۲۰۱۹ رکورد «آواتار» را شکسته بود. فروش جهانی «آواتار» در حال حاضر به ۲.۷۹۸.۵۷۹.۷۹۴ میلیارد دلار رسیده و از «آخر بازی» با ۲.۷۹۷.۵۰۱.۳۲۸ میلیارد دلار عبور کرده است.

«آواتار» از پلتفرم «مائویان» امتیاز ۹.۲ دریافت کرده است. این سرویس پیش‌بینی کرده است که فروش نهایی «آواتار» از اکران مجدد به ۵۸ میلیون دلار برسد. این فیلم تا ۲۶ مارس که «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs Kong) برادران وارنر و لجندری روی پرده می‌رود، رقیب بزرگی مقابل خود نخواهد داشت. انتظار می‌رود که دیزنی رقم دقیق و رسمی فروش «آواتار» را به زودی اعلام کند.

«جیمز کامرون» کارگردان «آواتار» پنجشنبه گذشته در مصاحبه با China.org گفت که فیلم او علی‌رغم گذشت یک دهه هنوز برای مخاطبین قابل درک است: «به تغییرات اقلیمی برخورده‌ایم و قطع بی‌رویه درخت داشته‌ایم، رابطه‌ی ما با طبیعت بیش از پیش به خطر افتاده، و «آواتار» در مورد همین مسائل است، اما فیلمی ابدی است. برخی انتقاد می‌کنند که داستانش بیش از حد ساده است. آنقدرها ساده نیست – همه‌شمول است. چیزی بود که همه در هر جا می‌توانستند درک و از لحاظ احساسی با آن ارتباط برقرار کنند.»

«آواتار» از سال ۲۰۰۹ تاکنون چندین مرتبه اکران شده اما «آخر بازی» اساساً تمام درآمد خود را در سال ۲۰۱۹ کسب کرد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید