news-background
news-background

«هانس زیمر» برای کتاب ۶۰۰ دلاری پشت صحنه فیلم Dune جداگانه آهنگسازی کرده است

قیمت کتاب پشت صحنه فیلمبرداری «تل‌ماسه» نزدیک به ۶۰۰ دلار است.

 

فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) «دنی ویلنوو» اقتباسی چنان عظیم است که «هانس زیمر» دو موسیقی متن اریجینال جداگانه برایش ساخته. پیش‌تر گزارش شده بود که زیمر برای این اقتباس از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» آهنسگازی می‌کند، اما «آی‌او۹» به‌تازگی تأیید کرده است که زیمر موسیقی متن دیگری برای کتاب پشت صحنه «تل‌ماسه» ساخته که در ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

در گزارش «آی‌او۹» آمده است: «آهنگساز برنده اسکار «تل‌ماسه» وقتی کتاب پشت صحنه فیلم را می‌دیده چنان تحت تأثیر قرار گرفته که موسیقی متنی ضمیمه آن کند. «هنر و روح تل‌ماسه» (The Art and Soul of Dune) نوشته «تانیا لاپوینت» تهیه‌کننده اجرایی فیلم، موسیقی متن جداگانه‌ای خواهد داشت که ۲۲ اکتبر – همزمان با اکران فیلم – برای دانلود یا استریم در دسترس است و کتاب در دو نسخه استاندارد و محدود منتشر خواهد شد.»

قیمت نسخه استاندارد «هنر و روح تل‌ماسه» ۵۰ دلار است اما نسخه محدود آن که تنها در ۷۰۰ جلد چاپ شده قیمتی نزدیک به ۶۰۰ دلار خواهد داشت. این نسخه ویژه حاوی ۸۰ صفحه تصاویر هنری از فیلم، با امضای لاپوینت، ویلنوو کارگردان، گرگ فریزر فیلمبردار، و بازیگران تیموتی شلمی و جاش برولین است. علاوه بر این تصاویری انحصاری از محل فیلمبرداری که توسط فریزر گرفته شده در کتاب گنجانده شده است. هر دو نسخه محدود و استاندارد شامل مصاحبه‌هایی مفصل با ویلنوو، شلمی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزک و بسیاری دیگر خواهد بود.»

زیمر بهار سال گذشته در مصاحبه با «پلی‌لیست» گفته بود که علاقه‌اش به رمان‌ «تل‌ماسه» موجب شده نتواند به فیلم پرخرج ویلنوو پاسخ منف و به «تنت» (Tenet) «کرسیتفر نولان» پاسخ منفی بدهد. زیمر می‌گوید: ««تل‌ماسه» یکی از کتاب‌های محبوب من در دوران نوجوانی بود. دنی و «جو واکر» تدوین‌گر او را هم بسیار دوست دارم. ما با هم «۱۲ سال بردگی» و «بیوه‌ها» را ساختیم. در سال ۱۹۸۸ برای بی‌بی‌سی کار کرده بودیم.»

این آهنگساز تابستان سال گذشته نیز به «ورایتی» گفته بود: «در حال حاضر مشغول خلق صداهایی هستم. ایده‌هایی دارم و هر روز چنین است. در حال تجربه کردن هستم و نمی‌دانم که آیا [این اصوات] به فیلم راه پیدا می‌کنند یا نه. اما خود را به‌شدت وقف آن کرده‌ایم، و می‌کوشیم کاری متفاوت بسازیم، کاری قوی و قابل‌احترام، و به کتاب وفادار بمانیم… بعضی از آن‌ها فاجعه از آب در خواهند آمد. اما پایبند این پروژه‌ام. تعهد کامل. با گفتن اینکه وقت بیشتری نیاز دارم دیگران را می‌رنجانم. مثل همیشه… همه را با «تل‌ماسه» دیوانه کرده‌ام زیرا پر از ایده‌ام. از این گذشته فیلم دنی است، می‌دانید؟ او اجازه می‌دهد بخشی از این دنیا باشم. کاملاً و سراسر الهام‌بخش است، و با افراد فوق‌العاده‌ای کار می‌کنم – واژه‌ی «کار» را رها کنید، با افراد فوق‌العاده‌ای تفریح می‌کنم.»

فیلم «تل‌ماسه» به همراه موسیقی‌های متن زیمر ۲۲ اکتبر عرضه خواهند شد. این فیلم همزمان با اکران در سالن‌های سینما در دسترس مشترکین اچ‌بی‌او مکس نیز قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۶

ویلنوو کارش درسته، به احتمال زیاد شاهد یک اقتباس عالی خواهیم بود.

نمایش اسپویل