news-background
news-background

«آنتونیو ساباتو» بازیگر ایتالیایی در سن ۷۷ سالگی درگذشت

«آنتونیو ساباتو سینیور» بازیگر ایتالیایی فیلم‌هایی چون «گرند پریکس» (Grand Prix) و «فرار از برانکس» (Escape From the Bronx) بر اثر اتبلا به ویروس کرونا در سن ۷۷ سالگی درگذشت. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

درگذشت این بازیگر را پسر بازیگرش «آنتونیو ساباتو جونیور» تأیید کرده است. او در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «همیشه و تاابد.» فرزند ساباتو ۴ ژانویه گفته بود که پدرش در بیمارستانی در کالیفرنیا بستری شده است. این در حالی است که ساباتوی جوان‌تر در شبکه‌های اجتماعی استفاده از ماسک برای مهار ویروس کرونا را زیر سؤال برده بود.

ساباتوی پدر از سال ۱۹۶۶ وارد صنعت سرگرمی شد وقتی که در فیلم ایتالیایی «رسوایی» (Lo Scandalo) نقش‌آفرینی کرد. در همان سال او در «گرند پریکس» ظاهر شد، یک فیلم آمریکایی با بازیگرانی بین‌المللی که پروژه را کارگردانی کردند. این فیلم در نهایت برنده‌ی سه جایزه‌ی اسکار شد.

این بازیگر در دو دهه‌ی بعد به بازی در چندین فیلم ایتالیایی از وسترن اسپاگتی «سه نفری که غرب را لرزاندند» (I tre che sconvolsero il West) تا پروژه‌ی علمی تخیلی «جنگ ربات‌ها» (War of the Robots) نقش‌آفرینی کرد.

ساباتو در دهه‌ی ۱۹۸۰ به ایالات متحده مهاجرت کرد و در فیلم‌هایی چون «ولتاژ بالا» (High Voltage) ظاهر شد. آخرین نقش او در سریال «زیبا و جسور» (The Bold and the Beautiful) در سال ۲۰۰۶ بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید