news-background
news-background

«آنا دی‌ آرماس»: زنان «جیمز باند»‌ همیشه غیرواقعی بوده‌اند؛ «مرلین مونرو» نقش بعدی ستاره‌ کوبایی هالیوود

درام جدید نت‌فلیکس اثر «اندرو دامینیک» کارگردان «جسی جیمز» می‌تواند «آنا دی‌ آرماس» را مدعی جوایز بهترین بازیگر زن تبدیل کند.

 

«آنا دی‌ آرماس» که به تازگی برای بازی در «شمشیرهای از رو بسته» (دانلود فیلم Knives Out با لینک مستقیم) نامزد گلدن گلوب شد، آماده‌ی تجربه‌ی مهم‌‌ترین سال دوران بازیگری‌ خود تا به امروز می‌شود. او در سال ۲۰۲۰ فیلم «وقتی برای مردن نیست» (دانلود فیلم No Time to Die با لینک مستقیم) از چندگانه‌ی «جیمز باند» و «بلوند» (Blonde) ساخته‌ی «اندرو دامینیک» را روی پرده دارد. فیلم دوم اولین اثر بلند دامینیک در هشت سال گذشته است. او که «قتل جسی جیمز» و «کشتار با لطافت» (Killing Them Softly) را در سال‌های گذشته روی پرده برده، برای نقش اول زن فیلمش دی آرماس را برگزیده است. «بلوند» براساس رمانی نوشته‌ی «جویس کارول اویتس» ساخته می‌شود و نکاهی خیالی می‌اندازد به زندگی «مرلین مونرو» بازیگر افسانه‌ای هالیوود. تبدیل شدن دی آرماس به یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های هالیوود کار آسانی نخواهد بود، اما او در مصاحبه با مجله‌ی «ونتی فر» می‌گوید او نمی‌توانسته فرصت تاریخی تبدیل شدن به یک اسطوره‌ی آمریکایی را به عنوان یک بازیگر کوبایی از دست بدهد.

دی آرماس می‌گوید: «تنها یک بار برای نقش مرلین تست بازیگری دادم و سپس اندرو گفت: «این نقش مال خودت است.» اما برای سایرین هم تست می‌دادم. تهیه‌کنندگان. سرمایه‌داران. همواره کسانی وجود دارند که مخالفت می‌کنند. اما می‌دانستم که توان انجامش را دارم. بازی در نقش «مرلین مونرو» تحول‌آفرین است. یک بازیگر کوبایی در نقش «مرلین مونرو». به شدت به بازی در این نقش تمایل داشتم. تصاویر معروف او را می‌بینید که لبخند می‌زند اما این همه‌ی آن چیزی نیست که او در آن زمان تجربه می‌کرد.»

دی آرماس می‌گوید هیچ‌گاه به اندازه‌ی دامینیک برای بازیگری همکاری نزدیکی با یک کارگردان نداته است. «بلوند» توسط نت‌فلیکس به تولید رسیده و انتظار می‌رود در یکی از جشنواره‌های فیلم پاییز سال ۲۰۲۰ اکران شود. دی آرماس می‌گوید:‌ «بله، من رابطه‌ی مساعدت‌آمیزی با کارگردانان دارم، اما هیچ‌گاه اتفاق نیفتاده بود که کارگردان نیمه‌های شب با من تماس بگیرد به این علت که ایده‌ای به ذهنش خطور کرده و نتوانسته بخوابد و تو را هم به همین دلیل بی‌خواب می‌کند.»

«جیمی لی کورتیس» که در فیلم «شمشیرهای‌ از رو بسته» به کارگردانی «رایان جانسون» در کنار دی‌ آرماس بازی کرد، یکی از معدود افرادی بود که تست‌های بازیگری او برای نقش مونرو را دید. «تونی کورتیس» پدر جیمی در فیلم کمدی کلاسیک «بعضی‌ها داغش را دوست دارند» (Some Like It Hot) در مقابل «مرلین مونرو» بازی کرده بود.  کورتیس در مصاحبه با مجله در این باره می‌گوید: «نمی‌توانستم باور کنم. آنا کاملاً غرق در این نقش شده بود. او مرلین بود.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

نت‌فلیکس هنوز تاریخ اکران و پخش «بلوند» را اعلام نکرده است. اما فیلم «زمانی برای مردن نیست» دی آرماس بهار آینده در سراسر دنیا اکران می‌شود. «فیبی والر بریج» نویسنده‌ی سریال برنده‌ی امی و گلدن گلوب «فلیبگ» (Fleabag) فیلمنامه‌ی این فیلم را بازنویسی و شخصیت مأمور CIA را به صورت ویژه برای دی آرماس خلق کرده است.

دی آرماس در این خصوص به «ونتی فر» می‌گوید: «می‌شد وجود فیبی را در فیلم احساس کرد. آن طنز خاص او قابل درک بود. شخصیت من یک زن واقعی است.» او می‌گوید دوست ندارد یک «باند گرل» معمولی باشد: «طبیعتاً بسیار هیجان‌زده و خوشحال بودم. اما باید اطمینان حاصل می‌کردم که این نقش تمام تلاش‌های گذشته‌ام را به خطر نمی‌اندازد و همه‌چیز را تباه نمی‌کند. دست کم به نظر من زنان باند همیشه غیرواقعی بوده‌اند.»

دی آرماس در «وقتی برای مردن نیست» در کنار «دنیل کرگ» بازی می‌کند که برای آخرین بار در نقش «مأمور ۰۰۷» ظاهر می‌شود. داستان فیلم پنج سال پس از وقایع «اسپکتر» (Spectre) روی می‌دهد و باند باید یک دانشمند ربوده شده را نجات دهد. دیگر بازیگران فیلم شامل «نایومی هریس»، «لئا سیدو»، «رالف فاینس»، «کریستف والتز»، «رامی مالک» و «لاشانا لینچ» می‌شود.

«وقتی برای مردن نیست» ۴ آوریل (۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۹) در بریتانیا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید