news-background
news-background

«آلیسیا ویکاندر» از فیلم جنجالی Danish Girl می‌گوید: «یک تجربه آموزنده بود»

ویکاندر امیدوار است هالیوود به جایی برسد که «همه زنان و مردان تراجنسیتی بتوانند نقش شخصیت‌های هم‌سو‌جنسیتی را بازی کنند.»

نزدیک به شش سال از اکران فیلم «دختر دانمارکی» (Danish Girl) به کارگردانی «تام هوپر» می‌گذرد. در آن مقطع از بازی «ادی ردمی» هم‌سوجنسیتی در نقش شخصیت «لیلی» که یک زن تراجنسیتی بود انتقادهای زیادی شد و منتقدین گفتند که این نقش باید به یک بازیگر تراجنسیتی سپرده می‌شد. بازی ردمین برای او نامزدی اسکار را به همراه داشت اما علی‌رغم این توجه، انتخاب او معترضانی داشت.

«آلیسیا ویکاندر» هم-بازی ردمین در این فیلم که به‌زودی در «شوالیه سبز» (The Green Knight) «دیوید لوری» دیده خواهد شد، به‌تازگی در مورد آن تجربه به «اینسایدر» گفته است: «وقتی آن فیلم را می‌ساختیم، یک تجربه به‌شدت آموزنده بود. به نظر من ادی در آن نقش کاری شگفت‌آور داشت.»

ویکاندر که برای بازی در نقش شریک زندگی لیلی نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد، اضافه می‌کند: «انتقاداتی که وجود داشت را کاملاً درک می‌کنم، چون باید تغییر ایجاد کنیم و باید اطمینان حاصل کنیم که زنان و مردان تراجنسیتی واقعاً مشارکت می‌کنند و فرصتی به آن‌ها داده می‌شود. تنها نگرانی من این است که شاید لازم باشد به جایی برسیم که در نهایت زنان و مردان تراجنسیتی نقش شخصیت‌های هم‌سوجنسیتی را بازی کنند. چون هدف اصلی همین است.»

ردمین نیز پیش‌در در مصاحبه با «ایندی‌وایر» گفته بود: «فکر می‌کنم سال‌ها موفقیت افراد هم‌سوجنسیتی با داستان‌هایی در مورد افراد تراجنسیتی رقم خورده... زنان تراجنسیتی بسیاری در این فیلم همکاری کردند... یکی از بازیگران زن تراجنسیتی «ربکا روت» است که نقش یک پرستار هم‌سوجنسیتی را بازی می‌کند.» او اضافه می‌کند: «امیدوارم که روزی برسد که بازیگران زن و مرد تراجنسیتی بیشتری نه فقط نقش‌های تراجنسیتی، بلکه نقش‌های هم‌سوجنسیتی را بازی کنند. و به عنوان یک بازیگر امیدوارم که یک فرد بتواند هر نقشی را بازی کند اگر مسئولیت‌پذیری و امانت داشته باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید