news-background
news-background

«آرون سورکین»: وقتی «دیوید فینچر» برای کارگردانی موافقت کند دنباله Social Network را می‌نویسم؛ تاریخ پخش فیلم Mank سرانجام مشخص شد

سورکین در مورد فیلم «مانک» فینچر می‌گوید: «فیلم فوق‌العاده خوبی است. حتی با استانداردهای دیوید فینچر هم فیلم نفس‌گیری است.»

«آرون سورکین» ژانویه سال ۲۰۱۹ گفت که زمان نگارش فیلمنامه‌ی دنباله‌ای برای «شبکه اجتماعی» (دانلود فیلم The Social Network با لینک مستقیم) فرارسیده. او حالا فاش می‌کند که در صورت موافقت «دیوید فینچر» برای کارگردانی، آماده است چنین فیلمنامه‌ای را به نگارش درآورد. سورکین در حین مصاحبه با پادکست «هپی سد کانفیوزد» برای معرفی فیلم جدیدش «دادگاه شیکاگو ۷» (دانلود فیلم The Trial of the Chicago 7 با لینک مستقیم) تأیید می‌کند که به نگارش دنباله‌ای برای «شبکه‌ اجتماعی» در آینده تمایل دارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سورکین می‌گوید: «تمایل به دیدن چنین فیلمی دارم. [اسکات رودین تهیه‌کننده] هم تمایل دارد. به دلیل کشف جنبه‌های شیطانی فیسبوک مردم با من در این باره حرف می‌زنند. آیا می‌خواهم این فیلم را بنویسم؟ بله می‌خواهم. تنها در صورتی می‌نویسم که دیوید کارگردانی‌اش کند. حتی اگر «بیلی وایلدر» زنده شود و بگوید می‌خواهد کارگردانی‌اش کند، به او می‌گویم فقط با دیوید می‌سازمش.»

سورکین برای «شبکه‌ اجتماعی» که این ماه دهمین سالگرد اکرانش بود، برنده‌ی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اریجنال شد. این نویسنده می‌گوید به تازگی با «راجر مک‌نیمی» ملاقات کرده تا در مورد دنباله گفتگو کند. مک‌نیمی یکی از سرمایه‌گذاران سابق فیسبوک و نویسنده‌ی کتاب «به‌زاک‌رفته» (Zucked) است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این کتاب نگاهی انتقادی می‌اندازد به «مارک زاکربرگ» بنیان‌گذار فیسبوک و «شریل سندبرگ» مدیرعامل آن. سورکین با مک‌نیمی در خصوص فعالیت‌های سیاسی فیسبوک نیز بحث کرده است.

امسال هم سورکین و هم فینچر فیلم‌هایی مدعی اسکار عرضه می‌کنند. سورکین «شیکاگو ۷» را ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹) از نت‌فلیکس پخش می‌کند و «مانک» فینچر بنابر گزارش «کلایدر» ۴ دسامبر (۱۴ آذر ماه ۱۳۹۹) از همین شبکه منتشر خواهد شد.

سورکین فیلم «مانک» فینچر را دیده جز تحسین از آن حرف دیگری ندارد: «فیلم فوق‌العاده خوبی است. پدر [فینچر] آن را نوشته که فیلمنامه‌نویس درخشانی بود. اما کارگردانی دیوید بسیار قابل‌توجه است. حتی با استانداردهای فینچر هم فیلمی نفس‌گیر است. «گری اولدمن» نمایش شگفت‌انگیزی ارائه می‌کند، «لیلی کالینز» و «آماناندا سایفرید» در نقش «ماریون دیویس» هم همین‌طور.»

داستان فیلم سیاه و سفید «مانک» در مورد روزهایی است که «هرمان جی. مانکیویچ» با بازی اولدمن فیلمنامه‌نویس الکلی برای نگارش فیلنامه‌ی «شهروند کین» (Citizen Kane) به کارگردانی «اورسن ولز» چالش‌هایی را در مقابل خود می‌دید. این فیلم کلاسیک اختلافاتی را میان ولز و مانکیویچ در مورد اینکه چه کسی آن را نوشته به وجود آورد. «تام بورک» در فیلم «مانک» نقش ولز را بازی می‌کند. دیگر بازیگران فیلم «تام پلفری»، «تاپنس میدلتون»، «جوزف کراس»، «لون رمبلین»، «آرلیس هاوارد» و «چارلز دنس » در نقش «ویلیام رندلف هرست» خواهند بود.

«مانک» فیلمی ۲ ساعت و ۱۱ دقیقه‌ای خواهد بود و از این حیث به «زودیاک» (Zodiac) و «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) فینچر شبیه است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید