news-background
news-background

«آدام مک‌کی»: فیلم Don’t Look Up یک کمدی تلخ است؛ شخصیت‌های فیلم Step Brothers در سال ۲۰۲۱ شیفته ترامپ می‌شدند

«آدام مک‌کی» با نیویورک تایمز به گفتگوی مفصلی نشسته است.

 

اگر «آدام مک‌کی» روزی دنباله‌ای برای کمدی «برادران ناتنی» (Step Brothers) بسازد، شخصیت‌های اصلی فیلم با بازی «جان سی. رایلی» و «ویل فرل» ممکن است چندان خوشایند بینندگان نباشند. مک‌کی به‌تازگی در مصاحبه با «نیویورک تایمز» تأیید کرده است که شخصیت‌های نسخه‌ی امروزی فیلم «برادران ناتنی» نه تنها می‌توانستند از «دونالد ترامپ» حمایت کنند، بلکه به تئوری‌های توطئه نیز باور داشته باشند. مک‌کی کارگردان «برادران ناتنی»‌ بود و فیلمنامه‌ی آن را با همکاری فرل نوشت. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

مک‌کی در پاسخ به این پرسش که آیا شخصیت‌های دیل و برنان امروز می‌توانستند به تئوری «کیوانان» (QAnon) باور داشته باشند یا نه می‌گوید: «تردیدی وجود ندارد. کاملاً غرق در آن می‌شدند، و به همین وسیله شخصیت‌های [ریچارد] جنکینز و [ماری] استین‌برگن را شکنجه می‌دادند و در نهایت جلساتی در خانه برپا می‌کردند و به طریقی کیوانان وارد زندگی کاری جنکینز می‌شد و «کیو شامان» [فردی که با سربند شاخ‌دار وارد ساختمان کنگره ایالات متحده شد] در محل کار جنکینز حضور پیدا می‌کرد. عاشق ترامپ می‌شدند. نمی‌خواهم از طرف فرل و رایلی حرف بزنم، اما به نظر من به راحتی می‌توان فرض کرد که آن‌ها هم موافق این گفته‌اند.»

فیلم «برادران ناتنی» تابستان سال ۲۰۰۸ توسط سونی پیکچرز اکران شد و ۱۲۸ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. این کمدی اگرچه نقدهای مختلفی دریافت کرد اما در نزد هواداران محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرد. دیگر بازیگران فیلم «ریچارد جنکینز»، «ماری استین‌برگرن»، «آدام اسکات» و «کاترین هان» در یکی از اولین نقش‌های کمدی‌اش بودند.

رایلی در سال ۲۰۱۸ در مورد تقاضای هواداران برای تولید دنباله‌ی «برادران ناتنی» گفته بود: «تقریباً هر روز وقتی از خانه بیرون می‌روم و در مکان‌های عمومی ظاهر می‌شوم، یک نفر پیدا می‌شود که در مورد دنباله سؤال کند.» او اضافه می‌کند: «ما از زمانی که فیلم بیرون آمد در مورد دنباله گفتگو می‌کردیم. برای هنرمند دنباله کار چندان جذابی نیست. برای هوادار البته وضعیت متفاوت است. اگر پیتزا دوست داشته باشید، تمایل بیشتری به آن دارید. درک می‌کنم که مردم واقعاً به این کار علاقه دارند اما اینکه گزینه‌ای روی میز باشد، نه، نیست.»

مک‌کی در بخش دیگری از مصاحبه با «نیویورک تایمز» از فیلم جدید خود «به بالا نگاه نکن» (Don’t Look Up) با بازی «جنیفر لارنس» و «لئوناردو دی‌کاپریو» گفته است. این فیلم که تولید آن به تازگی به اتمام رسیده، مانند آثار پیشین کارگردان موضوعات اجتماعی را به چالش می‌کشد.

مک‌کی با «به بالا نگاه نکن» به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین پرداخته یا دست کم در ابتدا چنین قصدی داشته. او در این مصاحبه می‌گوید داستان فیلم تازگی ندارد اما دارای طنزی تلخ است: «ایده‌اش چندان عجیب و شاهکار نیست – فیلمی در مورد یک فاجعه‌ی [طبیعی] که مردم لزوماً نمی‌خواهند فرارسیدنش را باور کنند. به کلیشه‌ی شهردار فیلم «آرواره‌ها» (Jaws) برمی‌گردد: «خیلی دوست داری ثابتش کنی، نه؟ و نامت را وارد نشنال جئوگرافیک کنی؟» داستان دو ستاره‌شناس میان‌رده و بی‌ریا است که مهم‌ترین اکتشاف زندگی‌شان را به وجود می‌آورند که همانا نزدیک شدن یک شهاب‌سنگ به سمت زمین است. باید به همه هشدار دهند و مصاحبه‌های مطبوعاتی انجام دهند. داستان حضور آن‌هاست در شبکه‌ای اجتماعی معادل توییتر. در چشم‌انداز سیاسی. برنامه‌های تلویزیونی گفتگو-محور و اینکه چگونه به آن‌ها نگاه می‌کنند. داستان دی‌کاپریو و لارنس و راب مورگان است که تلاش می‌کنند به دنیا هشدار دهند. من یک کمدی تلخ می‌دانمش.»

مک‌کی سپس فاش می‌کند که اگرچه فیلم در ابتدا قرار بود در مورد تغییرات اقلیمی باشد، اما پاندمی سبب شده که تغییری ارگانیک در مضمون پدید آید: «این‌گونه آغاز شد. اما به پاندمی خوردیم. تأثیرش این بود که موضوع اصلی فیلم را نمایان کرد، اینکه ما چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم. دیگر حتی نمی‌توانیم با هم حرف بزنیم. حتی نمی‌توانیم به توافق برسیم. بنابراین فیلم در مورد تغییرات اقلیمی است، اما ریشه در تأثیر اینترنت، گوشی‌های موبایل، و دنیای مدرن بر ارتباطات ما دارد.»

مک‌کی کارگردانی است که با تغییر فیلم‌هایش در مرحله‌ی پس از تولید شناخته می‌شود. او کل داستان فیلم «گوینده» (Anchorman) را تغییر داد و صحنه‌های جدیدی فیلمبرداری کرد، و فیلم «معاون» (Vice) را در مرحله‌ی پس از تولید تکامل داد.

«کیت بلانشت»، «مریل استریپ»، «جونا هیل»، «تیموتی شلمی»، «آریانا گرانده»، «متیو پری» و «کریس اوانز» دیگر بازیگران فیلم پرستاره‌ای‌اند که سال آینده از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ۱۸:۲۴

راه پیشرفت در این روزهای هالیوود: ابراز تنفر و تمسخر ترامپ. هنر هم نداشتی ایراد ندارد.

نمایش اسپویل