news-background
news-background

آیا «آدام سندلر» با Uncut Gems برای اولین بار نامزد اسکار می‌شود؟

 

هفته‌ی گذشته به لطف اکران «الماس تراش‌نخورده» (Uncut Gems) در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو، «آدام سندلر» ستاره‌ی فیلم یکی از مدعیان کسب اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول دانسته شد.

«ناتالیا وینکلمن» نویسنده‌ی «دیلی بیست» گزارش می‌دهد که از نمایش سندلر به شدت غافلگیر شده و می‌نویسد: «این فریبنده‌ترین بازی سندلر پس از «عشق گیج» (Punch-Drunk Love) «پل توماس اندرسون» است، و شاید حتی پرسونای او را بهتر ترسیم کرده باشد. سندلر در زیر ظاهر عجیب و شیرین‌اش همیشه چشمه‌ای از انرژی اضطراب‌آور را جوشان می‌کند... اکنون برادران سفدی [کارگردانان فیلم] حتی فراتر رفته و آشفتگی روانی سندلر را به بالاترین سطح خود رسانده‌اند در حالی که به چیزی که او را دوست‌داشتنی کرده بود اتکا کرده‌اند: طنز او.»

داستان فیلم تریلر جنایی «الماس تراش‌نخورده» در مورد «هاوارد رتنر» (سندلر)، طلافروشی کاریزماتیک در نیویورک است که همیشه به دنبال موفقیت‌های بزرگ است و به شرط‌بندی و قمار معتاد. وقتی شرط‌بندی‌ها او را تا مرز سقوط همیشگی پیش می‌برند، هاوارد باید اقداماتی مخاطره‌آمیز انجام دهد و شغل خانواده‌اش را حفظ کند تا سرانجام به پیروزی نهایی برسد.

سندلر آخرین بار در سال ۲۰۰۲ با فیلم «عشق گیج» یکی از مدعیان کسب اسکار در فصل اهدای جوایز شناخته شده بود و از آن زمان به بعد جز «تمشک طلایی» افتخار قابل ملاحظه‌ای در کارنامه‌اش ثبت نکرده است.

سندلر، جاش و بن سفدی، به همراه «لاکیث استنفیلد»، «ایدینا منزل»، «کوین گارنت»، و «جولیا فاکس» بازیگر تازه‌وارد هفته‌ی گذشته با ورایتی به گفتگو نشستند. سندلر می‌گوید برای بازی در نقش خود رفتار دلالان واقعی طلا را در محل فیلمبرداری پروژه در خیابان چهل و هفتم نیویورک زیر نظر گرفته است.

«جاش سفدی» می‌گوید: «مسئله‌ی جالب در مورد خیابان چهل و هفتم این است که تدابیر امنیتی به شدت در آن منطقه بالاست. در ضمن مردم در این خیابان خیلی زیاد عکس می‌گیرند.» سندلر اضافه می‌کند: «بسیار هیجان‌زده بودند که قرار است یک فیلم در آن خیابان فیلمبرداری شود. اجازه دادند وارد زندگی روزمره‌ و خانوادگی‌شان شویم.»

بسیاری از نقش‌های کوچک فیلم توسط طلافروشان واقعی ایفا شد. «بن سفدی» می‌گوید: «به همه‌چیز دسترسی کامل داشتیم. رؤیت آن شگفت‌آور بود. مانند این بود که این رابطه همیشه وجود داشته است.»

برای بازیگران صحبت با لهجه‌ی نیویورکی اهمیت بسیاری داشت. سندلر می‌گوید بدین منظور به افرادی رو کرده که از قبل می‌شناخته است: «ایده‌های مختلفی داشتم. با قالب شخصیت‌ام در فیلم با [جاش و بنی] حرف می‌زدم.» سندلر ویدیوهایی از خودش را با صداهای مختلف برای کارگردانان ارسال می‌کند.

جاش به خاطر می‌آورد: «صحنه‌های رانندگی بسیار زیادی بودند که تو فقط فریاد می‌زدی. خیلی دوست داشتم به جای یکی از رهگذرانی بودم که تو را پشت چراغ قرمز در نسخه‌ی اولیه‌ی شخصیت هاوارد می‌دیدند.»

منزل برای لهجه کار سختی پیش رو نداشته زیرا در لانگ آیلند به دنیا آمده است. او به شوخی می‌گوید: «کافی بود چند آبجو بنوشم تا لهجه بیرون بریزد.»

گارنت قهرمان مسابقات NBA نقش خودش پیش از بازنشستگی را در فیلم بازی کرده است. او یک مشتری است که توسط رپری با بازی استنفیلد به هاوارد معرفی می‌شود. او در مورد اولین ملاقاتش با برادران سفدی و شنیدن ایده‌ی آنان برای فیلم به شوخی می‌گوید:‌ «با خود گفتم، این حرامزاده‌ها آدم‌های عجیب و غریبی‌اند.»

استنفیلد می‌گوید: «هر روز فیلمبرداری لذت‌بخش ما یک ماجراجویی تازه بود. از همکاری با «آدام سندلر» بسیار خوشحال بودم. من با دیدن فیلم‌های او بزرگ شدم.» او در رابطه با همکاری با کارگردانان فیلم نیز می‌گوید:‌ «این دو حرامزاده‌ی دیوانه کار را بسیار لذت‌بخش و راحت و پرنشاط می‌کردند. دوربین هر بار ناپدید می‌شد.»

«الماس تراش‌نخورده» قرار است کریسمس آینده (جمعه، ۲۲ آذر ۱۳۹۸) در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۴۵

بازیگر دوست داشتنیه هست

نمایش اسپویل
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ۲۲:۰۹

آدام سندلر توی فیلم Punch Drunk Love هم واقعا خوب بازی کرده بود به خصوص که هنرپیشه مقابلش هم هنرپیشه توانمندی مثل امیلی واتسون بود. لیاقت داشت برای Punch Drunk Love نامزد شه ولی نشد.

نمایش اسپویل