news-background
news-background

چه اتفاقاتی افتاد که مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 ساخته نشد؟

در تاریخچه فرانچایز مردعنکبوتی در دو دهه اخیر، توقف ها و شروع های مجددی وجود داشته است. ولی تعجب آورترین آنها، لغو ناگهانی مرد عنکبوتی شگفت انگیز3 و اسپین آف های برنامه ریزی شده ی آن بود. این یک اتفاق عجیب و گیج کننده بوده، اما دلایلی برایش وجود دارد. حال در ادامه میبینیم که چرا برنامه های آینده مردعنکبوتی شگفت انگیز، دور انداخته شد.

بازسازی دوباره

1

پس از کناره گیری سم ریمی(Sam Raimi) از مردعنکبوتی4، به دلیل دخالت استودیو و اتفاقاتی دیگر، کمپانی سونی پیکچرز تصمیم به بازسازی مجدد این فرانچایز کرد. این سری جدید، با حضور اندروگارفیلد و کارگردانی مارک وب صورت گرفت که حرکت جسورانه ای از سونی بعد از همکاری با توبی مگوایر و سم ریمی بود. با اینحال استودیو فردی جوانتر را برای نقش پیتر پارکر میخواست. زیرا داستان مردعنکبوتی، داستان پسری جوان برای تبدیل شدن به یک مرد است. با اینکه برخی از طرفداران از کنار گذاشتن توبی مگوایر ناراحت بودند، برخی نیز خوشحال شدند که قرار است فردی جدید و سری تازه ای از مردعنکبوتی ببینند.

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2012

2

سال 2012 آمد و سری جدید مرد عنکبوتی اکران شد. فیلم دارای داستان مناسب و معقولی بود، و همچنین تبدیل شدن شخصیتی که ریمی ساخته بود به شخصیتی جدی تر و واقعی تر. بعلاوه این فیلم از حضور بازیگران خوبی نیز برخوردار بود، دنیس لیری در نقش کاپیتان استیسی، مارتین شین در نقش عمو بن و سالی فیلد بعنوان عمه می. همچنین حضور اندرو گارفیلد و اما استون درکنار یکدیگر خیلی جذابتر از ترکیب کیرستن دانست و توبی مگوایر بود. فیلم از نظر اقتصادی نیز با فروش حدود 750 میلیون دلاریش و رکورد زنی در میان پرفروش ترین بازسازیها، نتیجه خوبی داشت. این بازسازی حتی توجه های زیادی را به خود جلب کرد و در یکی از بررسی های نهایی، به آن رتبه دوم از بین کل فیلمهای مردعنکبوتی داده شد. البته رتبه دوم خیلی هم تحسین برانگیز نیست ولی طوری هم نیست که بگوییم بد بوده و موفقیتی نداشته است. بنابراین این بازسازی با یک شروع خوب همراه بود.

مرد عنکبوتی شگفت انگیز2 2014

3

و بله، همیشه در ادامه فیلمها مشکلاتی وجود دارد. مانند بسیاری از دنباله ها، قسمت دوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز برخلاف قسمت اول با نقدهای مثبت منتقدین همراه نبود و نتوانست آن موفقیت را تکرار کند. این فیلم به مقدار فیلم قبل بودجه داشت ولی نتوانست فروشی به همان اندازه داشته باشد. توافق عموم مردم این بود که بازیگران فیلم مانند گارفیلد، استون و هرکس دیگری ، کارخوبی از خود ارائه دادند ولی درکل، فیلم زیادی شلوغ بود. بعنوان نتیجه میتوان گفت این فیلم ترکیبی از بهم ریختگیهای زیادی بوده است.  البته با وجود این همه مشکلات، این فیلم آنقدری بد نبود که به آن جایزه تمشک طلایی(همانند اسکار، ولی برای بدترین فیلم:Razzie) اهدا شود و استودیو نیز تقریبا از آن راضی بود.

برنامه ریزی دنباله فیلمها

4

سونی تا مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 و 4 نیز برنامه ریزی کرده بود!. با توجه به گفته های سایت Various، استودیو در نظر داشته علاوه بر حضور گوئن استیسی و پدرش در این فیلمها، گوئن را تبدیل به گوئن-عنکبوتی کند که در سال 2015 در کمیک خلق شد.(اگر با کمیک آشنایی ندارید با بگوییم که گوئن-عنکبوتی درواقع گوئن استیسی با قدرتهای مردعنکبوتی میباشد و از بُعدی دیگر آمده است.) علاوه بر این، سونی میخواست فیلمهایی از شرورهایش همانند شش فاسد(Sinister Six) و ونوم(Venom) بسازد. ایفای نقش شرورها بعنوان نقش اصلی درفیلم، باتوجه به وجود نداشتن این فیلمها در سبک کمیک بوکی، حرکت جالبی از سونی بود. حتی شایعاتی نیز از ساخت اسپین آفی برای فلیسیا هاردی که در مردعنکبوتی شگفت انگیز2 وجود داشت، شنیده شده بود. گفته شده قرار بود این شخصیت فیلمی مستقل برای خودش داشته و بعنوان "گربه سیاه" در کمیک های مارول، معرفی شود. البته تمام اینها بیشتر حدس و گمان بود.

طرح سونی این بود که دنیایی سینمایی، همانند مارول داشته باشد والبته با شخصیتهای خود مارول! این ایده جالبی بود ولی پس آن یک شبه همه ی طرحها کنسل شدند.

برنامه ریزی ها کنسل شدند

5

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 و 4 هردو برنامه ریزی شده بودند و حتی تاریخ اکران نیز داشتند. به ترتیب 10 ژوئن 2016 و 4 می 2018. همچنین پل جیاماتی(کارگردان قسمت دوم) تایید کرد که او در نقش کرگدن در قسمت سوم بازمیگردد. اما پس از مدتی فیلم شروع به تعویق خوردن کرد. مارک وب، که تاثیر زیادی در موفقیتهای فیلم اول و دوم داشت، اظهار کرد که فقط در فیلم سوم بعنوان کارگردان بوده و میخواهد بعنوان مشاور در قسمت چهارم حضور داشته باشد. که این اتفاق نشانه خوبی برای سرنوشت فیلم نبود. درنهایت همه نقشه ها و طرحها کنسل شد.و این عجیب بود، چراکه استودیو که آن همه برنامه بزرگ برای شخصیتهای خود داشت، بطور ناگهانی همه آنهارا لغو کرد. این تنها یک نمونه از اتفاقاتیست که با تاخیر و معطل قرار دادن برنامه ها، پیش میاید. این میتواند به معنای نبودن فیلمنامه مناسب و یا وجود مشکلات فنی ویا برنامه ریزی غلط باشد و شاید بتوان آنرا برطرف کرد ولی کنسل کردن کل پروژه ها نشان میدهد که مشکلات خیلی بیشتر از حد تصور ما بوده است.

سونی هک شد

6

هک شدن سونی در 2014، اطلاعات زیادی از تغییرات استودیو در فرانچایز مردعنکبوتی را لو داد. با توجه به برخی از ایمیل های دزدیده شده، حتی اگر مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 هنوز هم بهتر از هر یک از فیلمهای ترانسفورمرز بود، ولی بررسی ها و نقدهای دریافتی آن، به اندازه کافی سونی را تحریک کرد که مسیر پروژه های خود را عوض کند. این تصمیم در درجه اول توسط ریاست جدید استودیو گرفته شد. پس از آن، این مسیر جدید، درگیر استخدام بازیگر دیگری برای نقش پیتر پارکر شد. استخدام تام هالند برای این نقش، تمایل استودیو به نمایش جوان ترین پیتر پارکر را در بین بازیگران قبلی نشان داده است. سونی نمیخواست او را یک فرد بالغ در حال تلاش در دنیایی واقعی نشان دهد بلکه میخواست او در طول فیلم به یک فرد جوان و بالغ تبدیل شود. آنها میخواستند مردعنکبوتی جوانی را تا مدتی به نمایش بگذارند، اما این تنها خبری نبود که از ایمیل های هک شده بدست آمد...

پیوستن به دنیای سینمایی مارول

7

با توجه به ایمیلهای هک شده، سونی درحال معامله با مارول، برای ورود این شخصیت به دنیای بزرگ سینمایی مارول بود. همه طرفداران در سراسر دنیا از شنیدن این خبر به وجد آمدند. بعد از آن، روشن شد که اسپایدی قرار است راه خود را به دنیای مارول با حضور در فیلم کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی باز کند. این اتفاق اسپایدی را در فیلم فوق العاده مورد انتظار مارول، یعنی انتقامجویان: جنگ بینهایت، قرار خواهد داد. این همان اتفاقی است که طرفداران برای ولورین با بازی هیوجکمن نیز میخواهند. با اینکه این خبر خوبی است اما بازهم همه آن چیزی نیست که هک ها نشان دادند...

گارفیلد، بدست خودش خود را اخراج کرد

8

اندرو گارفیلد در هموار کردن مسیری جدید برای مرد عنکبوتی کمک کرد. دلیل اصلی لغو مردعنکبوتی شگفت انگیز3، اندرو گارفیلد بود. با توجه به اطلاعاتی از ایمیلها، گارفیلد قرار بود برای شرکت در یک جشن برای جام جهانی 2014 در برزیل برود. یعنی همان جایی که کاز هیرای میخواست اورا بعنوان ستاره قسمت سوم مردعنکبوتی معرفی کند. اما به یکباره در آخرین لحظه، گارفیلد این سفر را لغو کرد. به احتمال زیاد، گارفیلد بدلیل شرایط آب و هوایی و وجود پروازی طولانی، آنرا لغو کرده است اما هنوزهم کاز هیرای از دست او دلخور میباشد.

بنابراین گارفیلد بدلیل ناراحت کردن فردی، کار خودرا از دست داد و دیگر نتوانست بعنوان پیتر پارکر در سینما وجود داشته باشد.

این دلایلِ کنسل شدن پروژه های سونی برای مرد عنکبوتی بود و از طرفی ما از همه این اتفاقات خوشحال هستیم، زیرا بالاخره اسپایدی را بهمراه دیگر شخصیتهای مارول دیدیم. همچنین حدود 1 سال دیگر تا نمایش فیلم اختصاصی مردعنکبوتی، ساخته مشترک مارول و سونی باقی مانده است و امیدواریم بهترین فیلم در کل تاریخ سینمایی مردعنکبوتی را بینیم.

دانلود تمام فیلمهای مردعنکبوتی

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید