news-background
news-background

[ویژه 30نما] بررسی دنیای سینمایی مارول (قسمت دوم)

ما در قسمت اول این مقاله، به اطلاعاتی از "سنگهای بینهایت" که زمینه ساز اصلی فیلم بعدی انتقامجویان خواهند بود، اشاره کردیم. همچنین علاوه بر معرفی کلی فازهای سینمایی مارول، به بررسی فاز اول آن، و ارتباطش با فازهای بعدی نیز پرداختیم. در این قسمت از مقاله قرار است فاز دوم را مورد بحث قرار داده و میبینیم چه اطلاعاتی از این فیلمها بدست میاید، و زمینه ساز چه چیزهایی در فاز سوم خواهند بود. در این مقاله ممکن است قسمت های کوچکی از داستان فیلمها لو برود، پس اگر فیلمهای مارول را ندیده اید، از خواندن مطلب خودداری کنید (همچنین قبل از این قسمت، حتما قسمت اول آنرا مطالعه نمایید)

1Avengers-2-Age-of-Ultron-Wallpaper-HD-31

پس از اکران انتقامجویان (Avengers 2012)، همه به این نتیجه رسیدند که مارول به یک رقیب بزرگ در فیلمسازی تبدیل شده است. مارول با سود زیادی که از فاز اول خود نمود، هم به موفقیت خودش و هم به وجود طرفداران زیادی، پی برد. بعد از شش فیلم مارول، همه منتظر ادامه این بلاک باسترهای شگفت انگیز بودند. و نهایت یک سال بعد از انتقامجویان، شاهد شروع فاز دوم مارول بودیم. فاز دوم نسبت به فاز اول، نقش بسزایی در دنیای سینمایی مارول داشت. علاوه بر معرفی شخصیتهایی جدید، به معرفی دو سنگ بینهایت دیگر، بعلاوه نشان دادن ویژگی های سنگهای قبلی پرداخت. همچنین با توجه به نزدیک شدن به فاز سوم، شاهد خط داستانی های بیشتری از جنگ بینهایت بودیم.

مرد آهنی 3 – Iron-Man 2013

2iron-man-3-new-wallpaper-hd

سومین فیلم از مرد آهنی، پر فروش ترین فیلم در کل فیلمهای این شخصیت بود. دلیلش هم چیزی نبود جز اکران شدندش بعد از حماسه سال 2012 یعنی انتقامجویان.

در این فیلم شاهد داستانی مستقل از تونی استارک بودیم و هیچ اشاره ای از دیگر قهرمانان (غیر از وارماشین) و داستان زمینه ساز فیلمهای بعدی نشد. ما در مرد آهنی 3 دیدیم که تونی استارک نهایت از خیر مرد آهنی گذشت و آنرا کنار گذاشت، میتوان گفت خود را بازنشست نمود.

از نظر بنده (نظر کاملا شخصی)، مرد آهنی 3، داستان جالبی نداشت. حتی با اینکه از دو قسمت قبلی موفق تر عمل کرد، ولی واقعا مرد آهنی 1 و 2 بهتر بودند. همچنین از اهمیت بالایی نیز برخوردار نبود، چرا که نه اشاره ای به دیگر قهرمانان شد و نه سنگ بینهایتی در آن معرفی کردند. البته اینرا میتوان گفت که شاید با اتفاقی که در آخر فیلم افتاد و شاهد کناره گیری تونی استارک از مرد آهنی بودیم، دیگر قرار نبود که او را بعنوان یک انتقامجو در ادامه فیلمها ببینیم.

که این هم نکته خوبی است، ولی واقعا جدیت زیادی نداشت. چرا که مگر میشود کره زمین به خطر بیفتد و شاهد مقابله مرد آهنی با آن خطرات نباشیم؟. به هر حال همه طرفداران نیز با خود میگفتند که تونی استارک دوباره به آغوش زره مرد آهنی باز خواهد گشت.

اما دومین فیلم از دومین فاز یعنی قسمت بعدی ثور، میتوان گفت نقش بسزایی برای فاز سوم داشت.

دانلود مرد آهنی 3

ثور: دنیای تاریک – Thor: The Dark World 2013

3thor-2-03

به شخصه باید بگویم این فیلم خیلی از قسمت قبلی اش موفق تر، هیجان انگیز تر و زیبا تر بود؛ همچنین شاهد پیشرفت چشمگیری در صحنه های اکشن، نسبت به ثور 2011 بودیم.

در این فیلم شاهد ماجرای لوکی بعد از اتفاقات انتقامجویان و زندانی شدندش بودیم. که خیال ما را راحت کرد که دوباره شرارت های او را در ادامه ی پروژه ها خواهیم دید. همچنین در طول فیلم نظاره کردیم که ثور، واقعا به یک فرد با لیاقت برای جانشینی بعنوان پادشاه، تبدیل شده است.

اما مهمترین موردی که در این فیلم وجود داشت، معرفی سومین سنگ بینهایت در سینمای مارول بود. "سنگ واقعیت" که در دستان شرور اصلی فیلم قرار داشت، علاوه بر معرفی خود، قدرت نمایی فوق العاده ای نیز از خودش بجا گذاشت و شاهد بودیم که تنها با استفاده از همین سنگ نیز میتوان دنیا را نابود کرد!

همچنین در این فیلم شاهد نکات کوچکی برای ادامه فاز ها بودیم. مثلا زمانی که دروازه های عالم داشتند در یک خط قرار میگرفتند، شاهد صحنه هایی از 9 عالم بودیم. یکی از آنها که بصورت سرزمینی آتشین بود، ما را به فکر یکی از بزرگترین دشمنان ثور و احتمال دیدن او در قسمت بعدی فیلمهای ثور، برد.

علاوه بر این، شاهد مکر و فریب لوکی، و امیدوار کردن ما برای دیدن دوباره اش بعنوان یک شرور نیز بودیم. ولی مهم تر از آن، رونمایی از شخصیت کلکسیونر در پایان تیتراژ بود.

با دیدن این صحنه، چند نکته دست گیرمان شد. اول اینکه "سنگ فضا یا تسراکت" در آزگارد نگهداری مشود. دوم اینکه "سنگ واقعیت" به کلکسیونر داده شد تا از آن نگهداری کند. سوم اینکه این صحنه، ما را برای فیلم "محافظان کهکشان" آماده  خواهد نمود.

اما قرار است قبل از دیدن عنوان "محافظان کهکشان"، شاهد دوباره کاپیتان آمریکا، در فیلم مستقل خود باشیم.

دانلود ثور: دنیای تاریک

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان – Captain America: The Winter Soldier 2014

4captain_america_the_winter_soldier_2014_movie_2-wallpaper-1920x1200

این فیلم اولین همکاری برادران روسو با مارول بود و این کارگردانان نشان دادند که واقعا توانایی ساخت فیلمهای بی نظیری را دارند. بعد از گذشت دو فیلم از دو قهرمان انتقامجو، بالاخره زمان آن رسیده بود که رهبر تیم انتقامجویان را دوباره ببینیم. کاپیتان آمریکا که دیگر خود را به وضعیت زمان حال عادت داده، در حال همکاری با سازمان شیلد، و انجام ماموریت های آن برای آرمانش یعنی "آزادی" میباشد.

این فیلم اصلا خود را درگیر دیگر قهرمانان و داستان سنگهای بینهایت نکرد و فقط روی دشمن دیرینه کاپیتان، یعنی سازمان هایدرا تمرکز نمود. همچنین این فیلم جزو مهم ترین زمینه سازهای فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" به حساب میامد.

ما در "سرباز زمستان"، شاهد معرفی این شخصیت بودیم. باکی بارنز، صمیمی ترین دوست استیو، که او را در قسمت اول کاپیتان آمریکا دیده بودیم، به یک سلاح کشنده، به نام "سرباز زمستان" تبدیل شده است و دارد برای هایدرا، یعنی دشمن اصلی استیو در این فیلم، کار میکند.

همچنین از شخصیت فالکون نیز رونمایی شد. او در این فیلم به کمک استیو راجرز آمد و تقریبا ما را مطمئن کرد که قرار است او را بعنوان انتقامجویی جدید، در ادامه فیلمها ببینیم.

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان، واقعا یک فیلم فوق العاده بوده و بلاک باستری هیجان انگیز به حساب میامد. مهمترین ویژگی اش نیز تمرکز بر روی کاپیتان آمریکا بود و ما را درگیر داستانی دیگر نکرد. نقش این فیلم نیز در فاز دوم، معرفی یک انتقامجوی جدید، و همچنین زمینه سازی "جنگ داخلی" در فاز سوم بود. در پایان تیتراژ، رونمایی از دو قلوهای ماکسیموف (کوئیک سیلور و اسکارلت وچ) را دیدیم و فهمیدیم آنها بعنوان عناصر اصلی فیلم بعدی انتقامجویان خواهند بود. (البته اوریجین آنها در فیلم، به دلیل رایت سینمایی آن که در دستان کمپانی فاکس است، متفاوت بود که در ادامه به آن میپردازیم.)

ما بعد از این فیلم، شاهد یک فیلم با داستانی جدید و همچنین آشنایی بیشتری با ثانوس بودیم.

دانلود کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان

محافظان کهکشان – Guardians of the Galaxy 2014

0-guardians of the galaxy

فیلم محافظان کهکشان، یک شگفتی در فاز دوم به حساب میامد. خیلی ها به این فیلم امید نداشتند و گفته بودند کار مارول بعد از این فیلم تمام خواهد شد. ولی این فیلم نیز اکران شد و شاهد یک داستان جدید با سبکی فوق العاده و علاوه بر این ها، هنر فیلمسازی مارول بودیم.

محافظان کهکشان که دارای کمدی بینظیری بود، فوق العاده موفق عمل کرد و جان تازه ای به فاز دوم مارول داد. با توجه به فیلمهای قبلی، این فیلم یک تنوع خوب به حساب میامد که باز هم هنر مارول در برنامه ریزی را یاد آور میشود.

گذشته از این مباحث، بهتر است به داستان فیلم و نکات آن بپردازیم. اول از همه، شاهد دنیای بزرگ و پر پتانسیلِ فضایی مارول بودیم. دیدیم که این دنیا خیلی وسیع است و برای چندین فیلم نیز داستان برای گفتن دارد. همچنین این فیلم از مهمترین تیم فضایی مارول، شامل استار لرد، راکت، گامورا، درکس و گروت، که شاید اولین مانع برای "ثانوس" در نابودی کره زمین باشند، رونمایی کرد.

ما در این فیلم، برای اولین بار شاهد صحنه هایی از ثانوس و سرزمینش بودیم و با او بیشتر آشنا شدیم. همچنین شخصیت کلکسیونر که در پایان "دنیای تاریک" رونمایی شد نیز، خود را معرفی کرد و دیدیم که چه کسی میباشد و چه نقشی در این دنیا دارد.

و باز هم مهمترین مورد، معرفی یک سنگ بینهایت دیگر بود. "سنگ قدرت" در این فیلم رونمایی شد و نشان داد که واقعا چقدر قدرتمند میباشد. همچنین کلکسینور نیز به معرفی هر 6 سنگ پرداخت، و داستان آنها را مشخص نمود. دیده شد که سنگ قدرت، به تنهایی نیز برای نابودی یک سیاره کافیست؛ حال به این فکر کنید که هر شش سنگ در کنار یکدیگر چه کاری با کره زمین خواهند کرد. (واقعا جنگ بزرگی در عنوان بعدی انتقامجویان پیش رو هست)

همچنین فعلا میدانیم که این سنگ، در اختیار ارتش نوا میباشد و از آن نگهداری میکنند.

در طول فیلم، شاهد از بین رفتن کلکسیون ها، حین استفاده از سنگ قدرت بودیم. (همچنین فهمیدیم که افراد فانی، نمیتوانند از این سنگ استفاده کنند). در پی این اتفاق، در پایان تیتراژ، بهم ریختگی های کلکسیونر را دیدیم. این اتفاق ما را به فکر برو برد. چرا که سنگ واقعیت در اختیار این شخص قرار داشت. حال با این وضعیت، به احتمال زیاد شاهد گم شدن و یا بدست فردی دیگر افتادن این سنگ هستیم. همچنین از شخصیت "هاواردِ اُردک (Howard the Duck)" نیز در پایان تیتراژ رونمایی شد. و قطعا در قسمت بعدی محافظان کهکشان با او بیشتر آشنا خواهیم شد.

ما در این فیلم، اطلاعات زیادی از "جنگ بینهایت" بدست آوردیم و طنز خلاقانه ای در سینمای مارول دیدیم. اما بنظر میامد که بالاخره وقت آن رسیده که برای بار دیگر شاهد تیم انتقامجویان باشیم.

دانلود محافظان کهکشان

انتقامجویان: عصر اولتران –2015  Avengers: Age of Ultron

6avengers_age_of_ultron-wide

ابتدا بهتر است معرفی کوتاهی از دو شخصیت در این فیلم، یعنی دوقلوهای ماکسیموف داشته باشیم.

این دو نفر در کمیک، جزو جهش یافتگان (همان نژادی که در فیلمهای مردان ایکس شاهد هستیم) میباشند. در واقع آنها فرزندان مگنیتو (همان جهش یافته در فیلمهای مردان ایکس که قدرت کنترل فلزات را دارد) بوده و قدرتهایشان را از بدو تولد داشته اند. ولی همانطور که در فیلم دیدیم، صحبتی درباره پدر و مادر آنها و همچنین نژادشان نشد. داستان آنها در فیلم به اینگونه بود که قدرتهایشان را با استفاده از "سنگ ذهن" در عصای لوکی، توسط آزمایشات "استرایکر (که در فیلمهای مردان ایکس معرفی شده است)" بدست آورده اند. این تفاوت در اوریجین، بدلیل در اختیار نداشتن رایت سینمایی مردان ایکس، توسط مارول میباشد. (واقعا امیدواریم همانند مرد عنکبوتی، این فرانچایز نیز به مارول بازگردد)

حال به بررسی دومین فیلم انتقامجویان میپردازیم.

این فیلم با جنگی میان انتقامجویان و هایدرا شروع شد و نشان داد این سازمان به این راحتی ریشه کن نخواهد شد. همچنین در همان اوایل فیلم، شاهد رویای تونی استارک، و نابودی جهان بودیم (که قطعا نتیجه ی کار ثانوس میباشد) که اشاراتی به جنگ بینهایت داشت.

همچنین به قدرت های دیگری از سنگ ذهن نیز اشاره شد، که یکی از آنها جهش یافته شدن دو فرد و دادن قابلیت های مختلفی به آنان بود. علاوه بر این مهمترین چیزی که در این فیلم شاهد بودیم، صحنه پس از تیتراژ آن، یعنی ثانوس و دست کش بینهایت، و هیجان زده کردن طرفداران بود!

این صحنه نشان داد که ثانوس برای نابودی کره زمین دست به کار شده و میخواهد شروع به جمع آوری سنگهای بینهایت کند. که این نیز قطعا داستان جالبی خواهد داشت، چرا که این سنگها در مکان های مناسبی محافظت میشوند (البته غیر از سنگ واقعیت باتوجه به نکته ای که ذکر کردیم) و دیدن تلاش ثانوس برای جمع آوری آنها، شگفت انگیز خواهد بود.

همچنین ماهیت شخصیت ویژن، به سنگ ذهن بستگی دارد. پس اگر ثانوس بخواهد به این سنگ دست یابد، به احتمال زیاد شاهد مرگ ویژن خواهیم بود!

یکی دیگر از نکات فیلم، اضافه شدن قهرمانان جدیدی به تیم انتقامجویان بود. از جمله فالکون، وارماشین، ویژن و اسکارلت وچ. علاوه بر این تنها اشاره فیلم به دیگر پروژه ها، همان صحنه ثانوس و جنگ بینهایت بود و از فیلم بعدی، یعنی "مرد مورچه ای" رونمایی نشد.

دانلود انتقامجویان: عصر اولتران

مرد مورچه ای – Ant-Man 2015

7Ant-Man-HD-Wallpaper

مرد مورچه ای نیز، دارای داستانی جدید و سبک تازه ای بود. این فیلم با هدف معرفی "مرد مورچه ای"، یک انتقامجوی جدید، و عضوی از اولین فیلم فاز سوم یعنی "جنگ داخلی"، بنمایش گذاشته شد؛ همچنین شاهد ماموریت هایی از فالکون، بعنوان عضو جدیدی از انتقامجویان بودیم.

این فیلم داستان مستقلی را روایت کرد و برای مدتی ذهن ما را از سنگ های بینهایت و ثانوس دور نمود. تمام هدف فیلم، معرفی یک فرد جدید، و همچنین اشاراتی به جنگ داخلی بود.

علاوه بر این از شخصیت "زنبورک (Wasp)" نیز در پایان تیتراژ رونمایی شد و شاهد صحنه های کوتاهی از "جنگ داخلی" بودیم. اگرچه از هم تیمی شدن مرد مورچه ای، با کاپیتان آمریکا نیز مطلع شدیم.

این فیلم نقش زیادی در دیگر پروژه ها نداشت و فقط یک لازمه برای فیلم بعدی مارول در فاز سوم، یعنی سومین قسمت از فیلمهای کاپیتان آمریکا بود. اگرچه با رونمایی از زنبورک نیز متوجه شدیم در فاز سوم شاهد فیلم دیگری از مرد مورچه ای (بهمراه زنبورک) خواهیم بود.

دانلود مرد مورچه ای

 

در این مقاله، به فاز دوم و زمینه سازی های آن برای فاز سوم پرداختیم.

فاز سوم که در آن شاهد عظیم ترین فیلمهای مارول، و همچنین شخصیت های جدیدی همانند "پلنگ سیاه (Black Panther)" ، "مرد عنکبوتی (Spider-Man)"، "دکتر استرنج (Doctor Strange)" و "کاپیتان مارول (Captain Marvel)" خواهیم بود را در قسمت بعدی مورد بحث قرار داده و به اینکه منتظر چه داستانهایی هستیم، خواهیم پرداخت.

ادامه در قسمت سوم 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید