news-background
news-background

در سال 2017 منتظر چه فیلمهایی هستیم [قسمت اول]

اگرچه سال 2016 نیز حماسه ای برای دنیای سینما و تلویزیون میباشد، اما اگر به تقویم فیلمها در 2017 نگاهی بیاندازیم، میبینیم که 2016 تنها دست گرمی برای بلاک باستر (معمولا به فیلمهای بزرگ و پرطرفدار میگویند) های سال 2017 میباشد. البته هنوز زمان زیادی تا این سال باقی مانده است، ولی واقعا همه ی طرفداران و سینما دوستان مشتاق دیدن فیلمهایی هستند که قرار است در سالی حماسی همانند 2017 اکران شوند. در ادامه با 30نما همراه باشید تا این فیلمها را برای شما معرفی کنیم.

بازسازی فیلم "جمعه، 13ام (Friday the 13th)" - 13 ژانویه

1

با توجه به محبوبیت مجموعه فیلمهای "جمعه، 13ام"، کمی برای نسل جوان سینما، مایه تاسف است که این فیلمها را در دهه 80 میلادی ندیده اند. از سال 1980 تا 1989، فردی به نام جیسون وورهیس (Jason Voorhees)، که با داشتن یک ماسک هاکی بر روی صورتش، بدنبال سرگرمی اش، یعنی درآوردن جیغ قربانیانش در طول 8 فیلم بوده، واقعا سر و صدای زیادی در سینما به پا کرده بود. البته بعد از گذشت این دهه، بازسازی هایی از این فرانچایز شروع به کار کرد که با موفقیت آنچنانی همراه نبود. اما در کل از آنجایی که این مجموعه فیلمها در اوایل فوق العاده عمل کرده اند، باید منتظر جدیدترین بازسازی از آن باشیم و ببینیم که این قاتل خطرناک در سال 2017، با توجه به پیشرفت در امکانات فیلمسازی، چه اثری از خود بجا میگذارد.

شیطان مقیم: فصل نهایی (Resident Evil: The Final Chapter) - 27 ژانویه

2

پنج سال پس از رزیدنت اویل: قصاص (Resident Evil: Retribution)، میلا یوویچ (Milla jovovich)،  در نقشش بعنوان آلیس که حدود یک دهه است که در حال ایفای آن میباشد، باز خواهد گشت. این فیلم، ادامه قسمت "قصاص" خواهد بود و کارگردانی و نویسندگی آنرا پل دبلیو. اس. اندرسون (Paul W.S. Anderson)، همانند سه فیلم دیگر، بر عهده دارد.

اگر فیلمهای قبلی این مجموعه را ندیده اید، پس این قسمت که احتمالا آخرین قسمت نیز خواهد بود، شروع خوبی برای دیدن فیلمهای رزیدنت اویل نمیباشد. اما اگر چیزهایی راجع به "شرکت چتر (Umbrella Corporation)" ، "راکون سیتی" و یا " ویروس تی- T" شنیده اید، پس حتما تقویم خود را برای دیدن این فیلم خالی کنید.

لگو بتمن (Lego Batman) - 10 فوریه

3

چندین سال قبل، ایده فیلمسازی بر اساس سبک لگو شاید احمقانه بنظر میرسید، اما پس از فروش نزدیک 470 میلیون دلاری فیلم The Lego movie 2014، این فیلم نشان داد که این نوع فیلمسازی دارای طرفداران زیادی میباشد. حال تصور کنید که ساخت فیلمی در این سبک بر اساس یکی از پرطرفدارترین شخصیتهای کمیکی دی سی، یعنی بتمن، چقدر طرفدار و بیننده جذب خواهد کرد.

کمپانی برادران وارنر (Warner Bros)، ازصداپیشگان خوبی برای این پروژه استفاده کرده است که از آنها میتوان ویل امت (Will Amett) بعنوان بتمن، مایکل سرا (Michael Cera) بعنوان رابین و زک گالیفیاناکیس (Zach Galifianakis) بعنوان جوکر را نام برد. کارگردانی فیلم، توسط کریس مک کی (Chris McKay) بوده که کارگردانی قسمت هشتم جنگ ستارگان را نیز برعهده دارد.

سومین قسمت از فیلمهای ولورین (Wolverine) -3 مارس

4

هیو جکمن (Hugh Jackman) برای مدت زیادی است که بعنوان ولورین در سینما حضور دارد و تصور فرد دیگری بجای او در این نقش، واقعا سخت میباشد. فاکس به زودی باید تصمیم بگیرد که چه کسی را برای هنرنمایی در این نقش انتخاب کند (البته خبرهایی شنیده شده که فاکس میخواهد بعد از این فیلم، از یک ولورین زن، همانطور که در کمیک ها اتفاق افتاده استفاده نماید)، اما قبل از آن ما شاهد آخرین حضور جکمن بعنوان ولورین محبوب در سینما خواهیم بود و قطعا همه ی طرفداران برای این اثر روز شماری میکنند. یکی از هیجان انگیز ترین ویژگی های این فیلم، اقتباس از کمیک "پیرمردی به نام لوگان" و همچنین درجه سنی آن میباشد. سومین فیلم از مجموعه فیلمهای ولورین قرار است با درجه سنی "R" (+17 سال) اکران شود و قطعا دیدن چنگالهای خونینِ ولورین فوق العاده و شگفت انگیز خواهد بود.

کارگردانی این فیلم برعهده جیمز منگولد (James Mangold) میباشد و همچنین شنیده شده که پاتریک استورات (Patrick Stewart) در نقشش بعنوان پروفسور اگزاویر بازخواهد گشت که در نتیجه به محبوبیت فیلم افزوده خواهد شد. امیدواریم آخرین حضور هیو جکمن بعنوان ولورین، در فیلمی با خشونت بالا، بیشتر از انتظارات عمل کند و همه ی طرفداران را به هیجان بیاورد.

کونگ: جزیره جمجمه (Kong: Skull Island) – 10 مارس

5

هیچ کدام از بازسازی ها و گسترش ها از داستان کینگ کونگ، حتی نزدیک به آن چیزی که در نسخه اورجینال آن دیده ایم، نبوده است. اما با توجه به اطلاعات بدست آمده، جدیدترین قسمت از این مجموعه با نام "جزیره جمجمه" میتواند به یک بلاک باستر شگفت انگیز در سال 2017 تبدیل شود. وجود بازیگران فوق العاده ای همانند تام هیدلستون (Tom Hiddleston)، بری لارسون (Brie Larson) و ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) یکی از بهترین ویژگی های فیلم بوده که با کارگردانی اردن وت رابرترز (Jordan Vogt-Roberts) همراه میباشد. همچنین شنیده شده که قرار است بزرگترین کونگ در تاریخ فیلمهای کینگ کونگ را شاهد باشم.

تصور کنید دیدن بزرگترین کونگ با توجه به بهتر شدن صنعت فیلمسازی نسبت به سالهای گذشته، چقدر میتواند به هیجان و شگفتی این فیلم اضافه نماید. خبر دیگری نیز که به اهمیت و فوق العاده بودن این فیلم بیش از پیش افزوده، شنیده شدن ساخت فیلمی با محوریت کراس اوور بین گودزیلا و کینگ کونگ میباشد. حضور دو غول بزرگِ دنیای سینمایی در یک فیلم!

البته همه این برنامه ریزی ها برای آینده ی فیلمهای کونگ، به موفقیت "جزیره جمجمه" بستگی دارد، اما با توجه به همه ی این ویژگی هایی که ذکر کردیم، قطعا شاهد یکی از بهترین راه اندازی ها از فرانچایز کینگ کونگ خواهیم بود.

دیو و دلبر (Beauty and the Beast) – 17 مارس

6

کمپانی والت دیزنی (Walt Disney)، با ساخت فیلمی بر اساس انیمیشن کلاسیک دیو و دلبر 1991، میخواهد روندی برای ساخت پروژه های لایو-اکشن از انیمیشنهای قدیمی و پرطرفدار خود آغاز کند. داستان درباره یک شاهزاده ( با بازی دن استیونس/Dan Stevens) میباشد که به دلیل نفرین یک زن، دارای ظاهری عجیب و غریب همانند یک دیو شده است. این زن گل رزی به شاهزاده میدهد و میگوید تا قبل از 21 امین سال تولدش که این گل شکوفه میکند، باید عشق حقیقی خود (با بازی اما واتسون/Emma Watson) را پیدا کند وگرنه این طلسم برای همیشه باقی خواند ماند و تا آخر عمر همانند یک دیو زندگی خواهد کرد.

کارگردانی این فیلم برعهده بیل کاندن (Bill Condon) میباشد و از دیگر بازیگران آن میتوان لوک ایوانز (Luke Evans)، جاش گد (Josh Gad)، ایان مک کلن (Ian McKellen) و ایوان مک گرگور (Evan McGregor) را نام برد

سریع 8 (Fast 8) – 14 آپریل

7

سرنوشت مجموعه فیلمهای سریع و خشن (Fast and the Furious) بعد از مرگ ستاره این مجموعه، یعنی پل واکر (Paul Walker) در سال 2013، بنظر نامشخص میامد. اما دیدیم که سازندگان به بهترین شکل ممکن پروژه هفتمین قسمت را به نمایش درآوردند. حال قرار است حداقل 3 فیلم دیگر از این مجموعه را تا سال 2021 شاهد باشیم.

بازیگران جدیدی در ادامه راه این فیلمها به بازیگران قدیمی و محبوب مجموعه اضافه شده اند. همانند کرت راسل (Kurt Russell) و جیسون استاتهام (Jason Statham) که زمینه جاسوسی و اکشن خاصی را به فیلم اضافه کرده اند.

مجموعه فیلمهای سریع و خشن، در سراسر دنیا چیزی حدود 4 میلیارد دلار فروش داشته است و در نتیجه کمپانی فیلمسازی قطعا تا چندین سال آینده به ساخت این فیلمها ادامه خواهد داد و طرفداران نیز به تماشای آنها خواهند نشست.

 کارگردانی هشتمین قسمت با نام "سریع8" برعهده اف. گری گری(F. Gray Gray) میباشد و بازیگرانی همانند وین دیزل (Vin Dieselدواین جانسون (Dwayne Johnson)، تایرس گیبسون (Tyrese Gibson) ، لوداکریس (Ludacris) و میشل رودریگز (Michelle Rodriguez) نیز در نقشهای خود بازخواهند گشت.

قسمت دوم محافظان کهکشان (Guardians of the Galaxy Vol. 2) – 5 می

520015

ابتدا که خبر رسید مارول قرار است فیلمی بر اساس کمیک محافظان کهکشان در فاز دومش بسازد، خیلی از طرفداران و کمپانی ها گفتند که این ایده احمقانه بنظر میرسد. اما مارول دوباره خوش درخشید و با اکران قسمت اول محافظان کهکشان شاهد سبک و فضایی جدید از فیلمهای سینمایی مارول بودیم.

تیم محافظان کهکشان که شامل یک "راکون سخن گو" با صداپیشگی فوق العاده ی بردلی کوپر (Bradley Cooper) و یک درخت انسان نما با صدای بی نظیر وین دیزل (Vin Diesel) میباشد، دارای طرفداران زیادی در سراسر جهان بوده و همه آنها مشتاق دیدن دوباره این تیم در پرده سینما هستند.

بازیگران جدید و فوق العاده ای همانند کرت راسل (Kurt Russell) و سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) به این پروژه که نویسندگی و کارگردانی آنرا جیمز گان (James Gunn) برعهده دارد، افزوده شده اند و ما را برای دیدن این فیلم بیشتر مشتاق کرده اند.

هنوز اطلاعات زیادی درباره آن چیزی که تیم محافظان کهکشان بهمراه جیمز گان برایمان آماده کرده اند، نداریم ولی مشتاقانه برای دیدن این اثر در فاز سوم فیلمهای سینمایی مارول، منتظر خواهیم ماند.

ادامه دارد...

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید