news-background
news-background

تئوری: سرسی بدست چه کسی کشته می‌شود؟

شعار تاجگذاری در بازی تاج و تخت، "سلطنت او طولانی باد" میباشد. اما این اتفاق برای ساکنین اخیر تخت آهنین رخ نداده است. برای مثال میتوان پادشاه جافری و پادشاه تامن را نام برد. حال که سرسی لنیستر بعنوان ملکه هفت اقلیم تاجگذاری کرده است، ساعت برای او شروع به تیک تاک کرده که چه مدت در منصب محافظ مملکت باقی خواهد ماند. اما مهمترین سوال این است که چه کسی به حکومت ملکه دیوانه پایان خواهد داد. در ادامه چند شخصیت، که احتمالا سرسی را خواهند کشت را نام میبریم.

جیمی لنیستر(Jaime Lannister)

416392-sepik

با توجه به سریال، جیمی(برادر، معشوق و پدر سه فرزند سرسی) بیشترین حمایت هارا از سرسی کرده است. جیمی تعهد ناتمامی نسبت به رابطه ی حرامشان دارد؛ اگرچه این قضیه ممکن است در فصل بعد عوض شود، زیرا با توجه به حاکم شدن سرسی و کارهایی که انجام داده است، او قرار است بدتر و خطرناک تر شود.

فرزندان سرسی، که تنها دلیل وجود یک ذره انسانیت در او بودند، همگی از بین رفته اند. در حالی که آخرین فرزند او(تامن) هنوز زنده بود، او کل بیلور و ساکنانش را به آتش کشید درحالی که فنجانی شراب در دست داشت و پوزخند میزد. فقط تصور کنید که با این اتفاق او چقدر توانا میشود و قادر به انجام چه کارهایی است.فراموش نکنید که جیمی لنیستر بدنامی خود را بعنوان "شاه کش" با کشتن پادشاه ایریس تارگرین دوم برای جلوگیری از قتل عامی بزرگ بدست آورده است. حال با اینکاری که سرسی انجام داده و نگاهی که در آخر فصل 6، جیمی به سرسی انداخت، ممکن است دوباره این لقب برای جیمی تکرار شود.شاید سرسی از این اتفاق خبر داشته باشد. در زمانی که آن پیشگو درباره ی مرگ فرزندانش به او گفته بود، همچنین درباره ی کشته شدندش بدست ولونکار(کلمه ای که پیشگو برای قاتل استفاده کرد:Valonqar) نیز صحبت کرد. " کسی که تو را خفه کرده و جانت را از بدن رنگ پریده ات میگیرد"

این اصطلاح(Valonqar: High Valyrian) به معنای برادر کوچک میباشد و ازآنجا که این دو نفر دوقلو بوده و جیمی بعد از سرسی بدنیا آمده است، با مشخصات وی همخوانی دارد.

تیریون لنیستر(Tyrion Lannister)

6-20tyrion

لینا هیدی(Lena Headey) بازیگر نقش سرسی، میگوید شاید آن پیشگویی برای دیگر برادر کوچکتر او یعنی تیریون باشد. با صحبتهایی که هیدی با اینترتینمنت ویکلی داشته دلیل این ادعا را اینگونه گفته است:

" هیچکس به اندازه ی تیریون آرزوی مرگ سرسی را ندارد."

در واقع پیچیدگی و تلخی است که رقابت و دشمنی بین این خواهر و برادر را تعریف میکند. سرسی، از زمان تولد تیریون از او متنفر بود، چراکه موجب مرگ مادرش شد و رفته رفته دیدیم که چه اتفاقاتی به این دشمنی افزود. اما حالا که تیریون قرار است بعنوان "دست ملکه" برای دنریس تارگرین خدمت کند، به دلایل دشمنی او با سرسی افزوده است و شاید در فصل بعد شاهد کشته شدن سرسی بدست برادرش تیریون باشیم. همچنین باتوجه به مرگ تایوین لنیستر بدست تیریون، میدانیم که او در کشتن هم خونش مشکلی ندارد!

آریا آستارک(Arya Stark)

29263-Game_of_Thrones-Arya_Stark-Maisie_Williams-medieval-Needle_Sword

در فصل ششم شاهد مرگ یک نفر دیگر از لیست آریا بودیم(والدر فری)، و اکنون تعداد کمی باقی مانده اند. ملیساندارا، بریک دانداریون از برادران بدون پرچم، گرگور کلگان(کوه)، سندور کلگان(سگ شکاری-اگرچه آریا فکر میکند که با رها کردنش در فصل4، او مرده است)، لیان پین(که بازیگرش بدلیل مشکلاتی در سلامتش از فصل 2 به بعد در سریال نبود) و در آخر سرسی لنیستر.

 البته بنظر میرسد آریا قبل از سرسی، به سندور کلگان یا بریک دانداریون بربخورد. شاید آریا درکنار سندور که درفصل چهارم همانند پدری برای او بود، به کینگز لندینگ رفته و سرسی را از لیست خود حذف کند. با این تئوری حتی ممکن است ما بالاخره نبرد برادران کلگان را ببینیم. کوه، محافظ شخصی سرسی است و آریا باید هرطور که شده از این مانع عبور کند. سندور میتواند گزینه خوبی برای کمک بوده و گرگور را از سر راه بردارد تا آریا به انتقام خودش برسد.

دنریس تارگرین(Daenerys Targaryen)

5ab5c3f0-c238-0133-bf51-0e694d25c22d

یکی دیگر از مظنون های قتل سرسی، دنریس میباشد که برای سرنگونی او دارد به وستروس لشکرکشی میکند.

مادر اژدهایان در مسیر وستروس قرار دارد تا ادعای خود برای سلطنت و وارث به حق پادشاهی پس بگیرد.(با توجه به پادشاهی پدرش که بدست شوهر سرسی، شاه رابرت باراتیون به اتمام رسید). دنریس معمولا بیشتر کارهایش را با سخنرانی هایش پیش میبرد، اما اینبار بعید است از کاری برای پایین کشیدن سرسی از تخت آهنین دریغ کند. او اجازه میدهد که اینبار ارتش و اژدهایانش کار را یک سره کنند.

اولنا تایرل(Olenna Tyrell)

olenna-tyrell-1920

اگر کسی باشد که خصومت شخصی با سرسی دارد، اولنا تایرل میباشد. کسی که فرزند و نوه هایش، مارجری و لوراس بدست سرسی به قتل رسیدند(و خاندانش بدون وارث ماند). ما درحال حاضر هم پیمانی او با مارهای دورن(خاندان مارتل) و لرد واریس را دیده ایم. بعلاوه او دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، پس قطعا میتوان روی او بعنوان قاتل سرسی حساب کرد.

سندور کلگان-سگ شکاری(Sandor Clegane The Hound)

sandor-clegane-sandor-clegane-24502519-1600-1065

با توجه به پیشگویی، گفته شده که سرسی به دست ولونکار یعنی برادر کوچکتر کشته میشود. این بدین معنی نیست که حتما بدست برادر کوچتر خودش اتفاق بیفتد. سندور، برادر کوچک گرگور، محافظ شخصی سرسی میباشد. پس شاید منظور از ولونکار، سندور-سگ شکارچی باشد. اگر این اتفاق بدست او بیفتد، برای آریا نیز خوب میشود زیرا یک نفر دیگر از لیست او خط میخورد. همچنین سندور در کنار اینکار میتواند انتقام صورت سوخته اش را از برادرش بگیرد.

جان اسنو(Jon Snow)

confirmed-winter-is-coming-back-conclusive-proof-that-jon-snow-is-returning-for-season-6-632323

یکی از احتمالات دیگر مرگ سرسی، مرگش بدست جان اسنو، پادشاه جدید شمال میباشد. البته او بیشتر درحال آمادگی برای مقابله با شاه شب است، اما او بعنوان عضوی از خاندان استارک، بیشترین دلیل برای انتقام از سرسی را دارد. از همه اینها گذشته، سرسی و خاندانش باعث مرگ ند، کتلین و راب استارک و همچنین چند دایروولف بوده اند. اگر جان بخواهد به بدست آوردن قدرت تا جنوب ادامه دهد، ممکن است یک سلطه غیر منتظره دیگر برای وستروسیان توسط جان بوجود بیاید. البته به احتمال زیاد عمه ی جان(دنریس) با لشکرکشی اش به این قضیه رسیدگی کند و وستروس را از از سلطه ی لنیسترها درآورد.

 

جدا از اینکه کدامِ این تئوری ها اتفاق میفتند، ما درفصل بعد به احتمال زیاد شاهد مرگ سرسی خواهیم بود.

شما درباره ی این اتفاق چه فکری میکنید؟ بنظر شما سرسی بدست چه کسی کشته میشود؟

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید