news-background
news-background

دی‌سی در نسخه‌ی جدید پابلیشر به «استن لی» ادای احترام کرد

«استن لی» به خلق بسیاری از شخصیت‌های اصلی و ارزشمند دنیای مارول کمک کرد و نقش کمی در شخصیت‌های کمپانی دی سی داشت با این حال، مجله پابلیشر در جدیدترین نسخه خود از «لی» به عنوان «مرد اصلی» یاد کرد. امروز تعدادی از کتاب‌های کامیک بزرگ از جمله آخرین نسخه‌های «Action Comics»، «Detective Comics» و «Heroes in Crisis» با تخفیف به فروش رسیدند و دلیل این تخفیف‌ها این بود که کمپانی دی سی تصمیم گرفت از «استن لی» یاد کند.

«لی» در خلق شخصیت‌هایی از جمله «مرد آهنی» (Iron Man)، «مرد عنکبوتی» (Spider Man) و «هالک» (The Hulk) برای کمپانی مارول دست داشت همیشه از دی سی به عنوان «رقیب قدر» یاد می‌کرد که به همین دلیل دی سی تصمیم گرفت تا از او که در اواخر سال میلادی گذشته در گذشت، یاد کند. او در سن 95 سالگی بر اثر مشکلات قلبی و ذات الریه درگشت. لی تنها تعداد محدودی شخصیت برای دی سی خلق کرد و آن‌ها معمولاً در قالب رویدادهایی از جمله «فقط استن لی را تصور کن که ...» (Just Imagine Stan Lee’s) بودند.

کارهای لی در دهه 1960 به شکل دادن دنیای کامیک به حالت کنونی کمک بزرگی کرد، همچنین درست است که او در خلق شخصیت‌هایی مثل «سوپرمن» (Superman) و یا «لیگ عدالت» (Justice League) مستقیماً نقش نداشت اما کارهای او روی شکل دادن آن‌ها تأثیرات زیادی گذاشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۰۰

این صفحه به کامیک های این هفته دی سی ضمیمه شده و فکر نمیکنم ربطی به مجله پابلیشر داشته باشه چیز معمولیه مخصوصا برای دی سی برای مرگ استیو دیلن، ادم وست، تولد 100 سالگی جک کربی و خیلی مناسبت های دیگه هم این کارو کرده بود و استن لی هم به کل نقشی در خلق شخصیت های دی سی نداشته فقط تو دهه نود یه مجموعه کامیک منتشر شد که توش طراحای بزرگ مثل آدام کیوبرت، جیم لی، جان بایرن و ... به استن لی کمک میکردن اونجوری که اون دلش میخواست شخصیت های دی سی رو خلق کنه با ظاهر و سرگذشت جدید

نمایش اسپویل
۱۴ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۰۸

پاراگراف دوم خط چهارم نوشته شده کو به همین دلیل . . . کو باید بشه او به همین دلیل . . . یا فکر میکنم باید بشه که به همین دلیل(پاراگراف ۲ خط ۴)

نمایش اسپویل