news-background
news-background

چراغ سبز فرماندار نیویورک برای بازگشایی سالن‌های سینما

«اندرو کوئومو» فرماندار نیویورک دوشنبه ۲۲ فوریه سرانجام برای بازگشایی سالن‌های سینما با ظرفیت ۲۵ درصد و کمتر از ۵۰ نفر در هر سالن از تاریخ ۵ مارس و با رعایت تمامی پروتکل‌ها چراغ سبز نشان داد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سالن‌های سینمای نیویورک طبق اعلام قبلی وزارت بهداشت آمریکا باید به تهویه مجهز شده باشند. مقامات این منطقه دوشنبه تأیید کردند که برای ورود به سالن‌ها انجام آزمایش کووید-۱۹ الزامی نخواهد بود.

تعطیلی سالن‌های نیویورک که یکی از دو بازار کلیدی سینمای ایالات متحده است، برای کسب‌وکار اکران فیلم روزگار تلخی رقم زده بود. با کاهش آمار ابتلا به کووید و ثبت پایین‌ترین رکورد از ماه نوامبر گذشته تاکنون، سینماداران درخواست کرده بودند که کوئومو اجازه‌ی بازگشایی را صادر کند.

ای‌ام‌سی اینترتینمنت به عنوان بزرگ‌ترین سالن زنجیره‌ای سینما در نیویورک سیتی اعلام کرده است تمامی شعب خود را از ۵ مارس بازگشایی می‌کند. ای‌ام‌سی اولین بار پس از پاندمی در ماه آگست گذشته سالن‌هایش را بازگشایی کرد. روز دوشنبه با اعلام بازگشایی سالن‌های نیویورک، سهام ای‌ام‌سی با رشد ۱۵ درصدی همراه بود. سینه‌مارک و آیمکس نیز هر دو ۶ درصد رشد را نشان دادند.

سینماهای نیویورک در حالی بازگشایی خواهد شد که در طول هفت روز گذشته درصد میانگین ابتلا به کووید در این ناحیه با کاهش همراه بوده است و یکشنبه این هفته به ۳.۵۲ درصد رسیده است.

در حین پاندمی سینماداران برای بازگشایی سالن‌ها نبرد سختی با کوئومو داشتند. آن‌ها پشت پرده با حمایت «کریستفر نولان» کارگردان «تنت» (Tenet) و «جین رزنتال» مدیر جشنواره‌ی فیلم ترایبکا با فرماندار مذاکره کردند. وقتی آمار ابتلا به کووید در ماه اکتبر رو به کاهش گذاشته بود، کوئومو اجازه‌ی بازگشایی ۶۲ سالن از ۲۸۰ سینمای ایالت را داد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید