news-background
news-background

هفت دقیقه تشویق ایستاده فیلم Dune در ونیز

اکران فیلم علمی-تخیلی «تل‌ماسه» (Dune 2021) «دنی ویلنوو» در هفتاد و هشتمین جشنواره ونیز با هفت دقیقه تشویق ایستاده روبرو شد. در این اقتباس سینمایی از رمان کلاسیک «فرانک هربرت» بازیگرانی چون «تیموتی شالامی»، «اسکار آیزاک»، «زندیا»، «جاش برولین»، «ربکا فرگوسن»، و «خاویر باردم» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

این در حالی است که منتقدین نقدهایی اغلب منفی برای این فیلم نوشته‌اند. منتقد «ورایتی» می‌نویسد: ««تل‌ماسه» فیلمی است که برای جهان‌سازی‌اش نمره پنج ستاره و برای قصه‌گویی حدود دو نیم ستاره می‌گیرد.» یا منتقد «آی‌جی‌ان» که از نیمه دوم «تل‌ماسه» ناامید شده و می‌نویسد: «از نظر فنی درخشان است، از جنبه بصری شگفت‌انگیز است و بازیگرانش در بالاترین سطح و ایده‌های علمی‌-تخیلی آن عمیق. اما حیف که نیمه دومش مأیوس‌کننده است.»

ویلنوو در نشست مطبوعاتی «تل‌ماسه» در ونیز توصیه کرد که فیلم بهتر است روی بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن دیده شود: «مردم را تشویق می‌کنم که فیلم را روی پرده بزرگ ببینند. با تصور آیمکس رؤیا‌پردازی، طراحی و فیلمبرداری شده. وقتی این فیلم را روی پرده بزرگ می‌بینید، به یک تجربه تقریباً فیزیکی تبدیل می‌شود. ما فیلم را به گونه‌ای طراحی کردیم که تا حد ممکن پیشرو باشد، و به نظر من، پرده‌های بزرگ سینما بخشی از زبان فیلم است.»

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند.

برادران وارنر در ماه ژوئن اعلام کرد که تاریخ اکران این فیلم در ایالات متحده و کانادا به جای ۱ اکتبر به ۲۲ اکتبر موکول خواهد شد. این فیلم در چین توسط استودیوی لجندری روی پرده می‌رود و همزمان از شبکه اچ‌بی‌او مکس نیز پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید