news-background
news-background

هالیوود در سوگ تعطیلی همیشگی سینماهای ArcLight

«رایان جانسون» و «بری جنکینز» از جمله فیلمسازانی بودند که از بسته شدن سینماهای آرک‌لایت اظهار تأسف کرده‌اند.

 

«رایان جانسون»، «ادگار رایت» و بسیاری دیگر از کارگردانان به بسته شدن همیشگی سینماهای آرک‌لایت (ArcLight) واکنش نشان دادند. در زمان تأیید این گزارش ۱۱ سینمای آرک‌لایت در سراسر آمریکا به فعالیت ادامه می‌داد. آرک‌لایت هالیوود یکی از محبوب‌ترین سینماهای این کشور است.

 جانسون با انتشار بیانیه‌ای به لس‌آنجلس تایمز می‌گوید: «اینکه عاشقان سینما در لس‌آنجلس ماتم گرفته‌اند بی‌علت نیست. اگر در این شهر زندگی کرده باشید و عاشق سینما باشید، در این سینماها تجاربی دگرگون‌کننده داشته‌اید. اما گذشته از آن، نباید فراموش کرد که آرک‌لایت تجربه‌ی سینما رفتن را نیز تغییر داد: صندلی‌های شماره‌گذاری‌شده و راحت، نمایش بدون تأخیر، همه‌ی این کارها در زمان اولین اجرا دیوانه‌وار و عجیب به نظر می‌رسیدند... این یک فقدان عظیم است.»

کارگردان «چاقوکشی» (Knives Out) و «آخرین جدای» (The Last Jedi) در شبکه اجتماعی اضافه می‌کند: «تک تک افرادی که در سینماهای آرک‌لایت کار می‌کردند عاشق سینما بودند، و این را می‌شد احساس کرد. عشق خود را تقدیم تمامی مدیران، مسئولین پروژکتور و راهنماهایی می‌کنم که لباس آبی به تن می‌کردند و آن مکان را ویژه می‌ساختند.»

رایت در توییتر می‌نویسد: «از سینماهای آرک‌لایت و پاسیفیک خاطرات بی‌نظیر و غرور‌انگیزی دارم. اما نمی‌خواهم در مورد گذشته اظهار نظر کنم زیرا نمی‌خواهم آگهی ترحیم بنویسم. اولین فکری که به ذهنم آمد این بود که برای یاری رساندن چه باید کرد؟»

«جینا پرنس-بایتوود» کارگردان «گارد کهن» (The Old Guard) می‌نویسد: «دردناک است. آرک‌لایت جای همیشگی من است. تمیز، صدای عالی، صندلی‌های شماره‌گذاری‌شده، پاپ‌کورن عالی، راهنمای فیلم. یک تجربه‌ی سینمایی واقعی.»

«مایک فلنگان» نویسنده‌ی سریال «تسخیر کاخ هیل» (The Haunting of Hill House) و «رولند امریک» کارگردان «روز استقلال» (Independence Day) از جمله دیگر فیلمسازانی بودند که از تعطیلی آرک‌لایت اظهار ناراحتی کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید