news-background
news-background

نشست مطبوعاتی «ابلق»؛ الناز شاکردوست: امیدوارم صدای زنانی باشیم که دستشان به جایی بند نیست

ساعاتی پیش، در سومین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «ابلق» تازه‌ترین ساخته‌ی نرگس آبیار به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی در سالن رسانه‌های جشنواره فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو برگزار شد و در این نشست نرگس آبیار، الناز شاکردوست، بهرام رادان، هوتن شکیبا، گلاره عباسی و دیگر عوامل فیلم حضور داشتند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

آبیار در ابتدا توضیح داد: «اینجا سالن مناسبی برای نمایش فیلم نیست و متاسفانه صدا بازتابی دارد که دیالوگ‌ها را نامفهوم می‌کند. امیدوارم در دوره بعد سالن تغییر کند یا صدای آن بهتر شود.» او در پاسخ به پرسش دیگری اضافه می‌کند: «هنرمند آینه جامعه است. هرچند که ما نشان دادیم شخصیت اصلی فیلم مسکّن را انتخاب می‌کند اما موش‌ها هنوز زیر زمین زندگی می‌کنند. «راحله» قصه ما انتخاب می‌کند دروغ بگوید، جبر مجبورش نمی‌کند. این داستان محدود به ایران نیست، بلکه در همه دنیا وقتی انسان‌ها در شرایط پیچیده قرار می‌گیرند، بین حقیقت و مصلحت باید انتخاب کنند. من راهکاری هم نشان ندادم، فقط موضوع را مطرح کردم.»

شاکردوست در پاسخ به این پرسش که آیا پس از همکاری مجدد با آبیار امیدوار به کسب سیمرغ است یا نه گفت: «گرفتن هر جایزه‌ای از جمله سیمرغ برای بازیگر افتخار است. اما فکر می‌کنم مهمتر این بود که صدای یک بخشی از زنان باشیم که دستشان به جایی بند نیست.»

شکیبا می‌گوید: «امیدوارم فیلم خوب دیده شود. او در پاسخ به اینکه چه کسی بهتر از شما می‌توانست این نقش را ایفا کند، گفت: نمی‌دانم. اما وزن اضافه کردم و چون باشگاه‌ها تعطیل بود، در خانه فقط با دمبل توانستم بازی کنم.»

در ادامه گلاره عباسی درباره بازی خود در اضافه کرد: «این نقش برایم چالش جدیدی بود، چون از یک طبقه و جنس خاص بود و فضایی بود که قبلا تجربه نکرده بودم. ضمن اینکه به خاطر این نقش ۱۰ کیلو اضافه وزن پیدا کردم که هنوز درگیر آن هستم.»

«ابلق» پنجمین ساخته‌ی نرگس آبیار، روایت زنی است که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند و در این میان ماجرایی پیش می‌آید و او باید همچنان بنیان خانواده را حفظ کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۱۷

همین یک نقل قول از نرگس آبیار، آفتابه‌ساز سینمای ایران، گویای نظم فکری و صحت عقل اوست: «هنرمند آینه جامعه است. هرچند که ما نشان دادیم شخصیت اصلی فیلم مسکّن را انتخاب می‌کند اما موش‌ها هنوز زیر زمین زندگی می‌کنند.» کسی که در یک جمله سه حرف بی‌ربط به‌هم بزند حتماً فیلمساز دولتی خوبی است.

نمایش اسپویل
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۱۳

خوب گفتی

نمایش اسپویل