news-background
news-background

نبرد شبکه‌های استریمینگ برای خریداری فیلم علمی-تخیلی The Tomorrow War «کریس پرت»؛ نت‌فلیکس به دنبال خرید فیلم‌های استودیویی بیشتر

نت‌فلیکس فیلم‌های «زنی پشت پنجره» و «اژدهای آرزو» را که از استودیوهای رقیبش خریداری کرده بود در سال ۲۰۲۱ پخش می‌کند.

 

نت‌فلیکس ساعاتی پیش از پیش‌نمایش فیلم‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۱ پخش کند رونمایی کرد. انیمیشن فانتزی «اژدهای آرزو» (Wish Dragon) با صداپیشگی «جکی چان»، «کنستانس وو» و «جان چو» یکی از این عناوین بود. این پروژه توسط سونی به تولید رسیده اما در سال جدید میلادی از نت‌فلیکس پخش خواهد شد. با این حال، اولین بار نیست که نت‌فلیکس امتیاز پخش یک فیلم استودیویی پرخرج را خریداری می‌کند. آن‌ها در یکی از اولین اقدام‌هایشان در این زمینه فیلم «پارادوکس کلاورفیلد» (The Cloverfield Paradox) را در سال ۲۰۱۸ از پارامونت خریدند و سال گذشته در ابتدای پاندمی، امتیاز پخش «مرغ‌عشق‌ها» (The Lovebirds) و «دادگاه شکاگو ۷» (The Trial of the Chicago 7) را از همین استودیو اخذ کردند.

«اسکات استوبر» مدیر تولید فیلم‌های اریجینال نت‌فلیکس می‌گوید با توجه به بسته بودن سالن‌های سینما در سال ۲۰۲۱، این کمپانی قصد ندارد خریداری فیلم از استودیوها را کاهش دهد. او می‌گوید: «فکر می‌کنم فرصت‌ [خرید فیلم از استودیوها] و مذاکرات بیشتری بر اساس فیلم‌هایی که از دیگر استودیوها خریداری کرده‌ایم نه فقط فیلم‌هایی که از جشنواره‌ها فراهم خواهد شد.» استوبر اضافه می‌کند: «ما امسال فیلم‌های دیگری چون «کبود» (Bruised) که اولین فیلم «هالی بری» در مقام کارگردان است و من برایش هیجان‌زده‌ام را نیز خریداری کرده‌ایم.»

فیلم «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window) به کارگردانی «جو رایت» و بازی «ایمی آدامز» ابتدا برای فاکس قرن بیستم پیش از ادغامش با دیزنی تولید شد اما نت‌فیلکس حالا آن را تابستان آینده پخش می‌کند. نت‌فلیکس حتی برای خریداری «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) لاینزگیت به وارنرمیدیا پیشنهاد قراردادی ۲۰۰ میلیون دلاری داده است اما وارنرمیدیا با فروش این عنوان مخالفت کرد تا آن را در شبکه‌ی استریمینگ اختصاصی خودش HBO Max عرضه کند.

نت‌فلیکس بر جشنواره‌ی فیلم ساندنس امسال را نیز به دقت نظارت خواهد کرد و به دنبال پروژه‌های جدید خواهد بود. استوبر می‌گوید: «سال گذشته به آنجا رفتیم و «معضل اجتماعی» (The Social Dilemma) را به دست آوردیم بنابراین گروه ما فعال خواهد بود.»

در همین حین، «ددلاین» گزارش داده است که فیلم علمی-تخیلی «جنگ فردا» (The Tomorrow War) استودیوهای پارامونت و اسکای‌دنس برای شبکه‌های بزرگ استریمینگ پخش و با واکنش مثبت آن‌ها مواجه شده است.

این فیلم با بازی و تهیه‌کنندگی «کریس پرت» در مورد مردی است که در آینده درگیر جنگی شده است که سرنوشت بشر در آن به توانایی او در مواجهه با گذشته‌اش گره خورده است. «جنگ فردا» به نویسندگی «زک دین» یک فیلم اریجینال است و با وضعیت سالن‌های سینما در آمریکا و اروپا منطقی است که سازندگان به دنبال پخش آن از یک شبکه‌ی استریم ویدیو باشند. این فیلم در ابتدا قرار بود در ایام کریسمس اکران شود اما در حال حاضر ژوئیه ۲۰۲۱ برای پخش آن در سالن‌های سینما اعلام شده است.

اگرچه پارامونت بعضی از فیلم‌هایش را به شبکه‌های استریمینگ فروخته است، اما علت اصلی این گرایش آن‌ها اختصاص پیدا کردن سهم ۶۰ درصدی فروش بلیت به سالن‌داران آمریکا و کاناداست. اسکای‌دنس هم اخیراً فیلم «بدون پشیمانی» (Without Remorse) با بازی «مایکل بی. جوردن» را به آمازون فروخته است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید