news-background
news-background

«مریل استریپ» فاش کرد: «استیون سودربرگ» فیلم Let Them All Talk را طی تنها دو هفته فیلمبرداری کرد؛ «فقط سودربرگ بود و دوربین جدیدش»

 

بخش‌های زیادی از پروژه‌ی مشترک استریپ و سودربرگ توسط بازیگران بداهه‌پردازی شده و دیالوگ‌ها از سناریوهایی کلی شکل گرفته‌اند.

 

«استیون سودربرگ» همچنان به نوآوری در عرصه‌ی فیلمسازی مستقل ادامه می‌دهد. پروژه‌ی بعدی او که یک کمدی به نام «بگذار حرف بزنند» (دانلود فیلم Let Them All Talk با لینک مستقیم) برای شبکه‌ی HBO Max است، طی تنها دو هفته فیلمبرداری و بخش زیادی از دیالوگ‌های آن توسط بازیگران بداهه‌پردازی شده است. «مریل استریپ»، «داین ویست» و «کندیس برگن» در این فیلم نقش دوستانی قدیمی را بازی کرده‌اند که در یک کشتی اقیانوس‌پیما ملاقات می‌کنند و ساعت‌ها به گفتگو می‌پردازند. اولین جزئیات از نحوه‌ی تولید این فیلم در مصاحبه‌ی «اینترتینمنت ویکلی» با بازیگران فاش شده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

استریپ می‌گوید: «به [سودربرگ] گفتم او کار همه‌ی کارگردانان، طراحان صحنه و عوامل دیگر را خراب می‌کند، زیرا فیلم را با ۲۵ سنت ساخت – این را می‌دانم چون همین‌ مقدار دریافت کرده‌ام. سپس فیلم طی دو هفته ساخته شد و ما به رایگان با یک کشتی سفر کردیم.»

برگن اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم [سودربرگ] جسورترین فیلمسازان باشد، و هوشمندی او بسیار دقیق است. او خودش فیلمبرداری می‌کرد بنابراین می‌شد ذهن او را پشت دوربین دید که مثل فرفره می‌چرخید. بسیار جالب بود و کوتاه.»

 

 

ویست نیز فاش می‌کند: «[فیلم] بدون هیچ تجهیزاتی فیلمبرداری شد. تنها تجهیزات صدابرداری وجود داشت. استیون روی یک ویلچر دوربین را نگه داشته بود و می‌چرخید. نه نوری در کار بود و نه تراک، و نه آن چیزهای دیگری که در فیلمسازی به کار برده می‌شود. استیون بود و دوربین جدیدش.»

روش جدید فیلمسازی سودربرگ در «بگذار حرف بزنند» با وجود نداشتن فیلمنامه همراه شده است. این کارگردان کلیاتی ابتدایی در مورد سناریو به بازیگران تحویل می‌دهد تا دیالوگ‌ها را برسازند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

استریپ می‌گوید: «حس بداهه‌پردازی؟ خوب، بله، چنین حسی وجود داشت، زیرا همین‌گونه بود. یعنی آن‌ها کلیاتی در مورد موقعیت به ما دادند و ما می‌دانستیم که باید کجا به انتهایش برسانیم. اما به ما نگفتند چگونه به آنجا برسیم.»

فیلم از داستان کوتاهی نوشته‌ی «دبرا آیزنبرگ» الهام گرفته شده که در محل فیلمبرداری حاضر بود و نام او به عنوان فیلمنامه‌نویس ذکر شده است. ویست اضافه می‌کند: «او همیشه آنجا بود و بسیار خوش‌برخورد، و می‌شد هر چیزی از او پرسید. به شما یادآور می‌شد که چه اتفاقی قرار است روی دهد، برای اینکه ما به ترتیب فیلمبرداری می‌کردیم، اتفاقی که موهبت شگفت دیگری از طرف استیون بود.»

استریپ که نقش یک رمان‌نویس تحسین‌شده را بازی می‌کند می‌گوید: «یک شب، پیش از روزی که باید در یک صحنه سخنرانی می‌کردم و سالن پر می‌شد از انسان‌های واقعی، دیدم که هیچ متنی برای سخنرانی در فیلمنامه وجود ندارد! گفتم: «خوب، او باید در مورد نویسنده‌ای که در یک قرن دیگر زندگی می‌کرده چه باید بگوید؟» در طول شب، [آیزنبرگ] ایده‌های بسیار زیادی به همراه یک بیوگرافی در اختیار من گذاشت. منبعی بود بسیار غنی برای دریافت. اما هر شب وحشت‌آور بود، زیرا باید آماده می‌شدی و فکر می‌کردی که باید چه بگویی.»

«بگذار حرف بزنند» قرار است در ماه دسامبر از HBO Max پخش شود. سودربرگ در حال کار بر روی پروژه‌ی دیگری تحت عنوان «حرکت ناگهانی ممنوع»‌ (No Sudden Move) برای برادران وارنر و همین شبکه است. در این فیلم «بنیسیو دل تورو»، «دان چیدل»، «دیوید هاربر»، «جان هم»، و «ری لایوتا» نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید