news-background
news-background

قاچاقچی سریال Squid Game در کره شمالی به اعدام محکوم شد؛ حبس ابد در انتظار دانش‌آموز خریدار سریال

مردی که نسخه‌هایی از سریال پربیننده «بازی ماهی مرکب» (Squid Game) نت‌فلیکس را به کره شمالی قاچاق کرده بود، به اعدام محکوم شد. «آر‌اف‌ای» گزارش داده است که این حکم پس از گیر افتادن دانش‌آموزان یک دبیرستان در حال تماشای سریال صادر شده است.

«آر‌اف‌ای» به نقل از منابع خود می‌نویسد که سریال از چین و روی یک فلش درایو یو‌اس‌بی از چین قاچاق شده و قاچاقچی آن به اعدام محکوم شده است. در این گزارش آمده است: «دانش‌آموزی که فلش درایو را خریداری کرده به حبس ابد محکوم شده، در حالی که شش دانش‌آموز دیگری که سریال را دیده‌اند به پنج سال حبس با اعمال شاقه، و معلمان و مدیران مدرسه اخراج و به کار در معادن دورافتاده فرستاده شده‌اند.»

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، کره شمالی قانونی به تصویب رساند که واردات و نشر محتوای فرهنگی از جمله فیلم، کتاب و موسیقی را ممنوع می‌کرد. این قانون اساساً برای جلوگیری از ورود رسانه‌های کره جنوبی و ایالات متحده به کشور کره شمالی است اما افرادی که این نوع محتوا را پخش و یا در اختیار دارند مجازات خواهند شد.

در ماه آوریل امسال مردی که فلش درایوها و سی‌دی‌های عناوین کره جنوبی را می‌فروخت در ملأ عام به دار آویخته شد. اما در مورد «بازی ماهی مرکب» که خشم مقامات را برانگیخته حساسیت‌های بیشتری وجود دارد. یک منتقد اهل این کشور سریال را «واقعیت غم‌انگیز جامعه حیوانی کره جنوبی» توصیف کرد.

سریال کره‌ای «بازی مرکب» در ۹۰ کشور به رتبه اول پربیننده‌ترین عناوین نت‌فلیکس رسیده و به بیش از ۳۰ زبان دوبله و زیرنویس شده است. «جف بیزوس» بنیان‌گذار آمازون یکی از افراد سرشناسی بود که در صفحه توییتر خود به نت‌فلیکس برای موفقیت در «استراتژی بین‌المللی‌سازی» تبریک گفته و عملکرد شبکه را «تحسین‌برانگیز و الهام‌بخش» می‌خواند.

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۸:۵۲

بیشتر این اخبار مربوط به کره شمالی دروغ و فقط برای سیاه جلوه دادنه.بیرون ایران بعضیا میگن مردم در ایران با شتر جابجا میشن و خیلی چرندیات دیگه.اینها تبلیغاته.

نمایش اسپویل
۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۰۷

دقیقا الان همین ایرانم به خارجی های آمریکا و اروپا بگی فکر میکنن اینجا همش همو با گلوله میزنن و جنگه و جایی وحشتناکه البته که به لطف حاکمان وحشتناک هست اما نه اون فکری که بقیه در موردمون میکنن کره شمالی هم همین طور هست

نمایش اسپویل
۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۲:۱۸

قبول دارم

نمایش اسپویل
۴ آذر ۱۴۰۰ ۰۰:۱۳

چند سال آینده خودمون :))

نمایش اسپویل
۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۰۸

مغز یک ارزشی:)

نمایش اسپویل
۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۲۴

داداش کجا زندگی میکنی که فضاش تو این بیست ساله بازتر شده ؟ ایران تو این بیست سال رو به آزادی بوده ؟ مطمعنی تو ایرانی ؟ ای کلک احتمالا منظورت فضا نیست که باز شده یه چیز دیگه است !!

نمایش اسپویل
۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۱

آیا واقعا فضای باز الان با زمان شاه یکی هست ؟

نمایش اسپویل
۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۳۳

ناموسا پشمام از این همه بی انصاف جناب عالی. موقعیت ما نه اینه نه ۴۰ سال قبل. به ۵۰ سال قبل نگاه بندازین. چه در ایران و چه در افغانستان تا باز بودن و بسته بودنو متوجه بشین.

نمایش اسپویل
۴ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۰۴

واقعا اینکه چقدر فضا نسبت به سالهای قبل باز شده رو نمیبینید؟ فضای کشور در 20 سال گذشته رو به آزادی بوده نه بستگی لطفا منصف باشید و منفی بافی نکنید

نمایش اسپویل