news-background
news-background

«دیوید فینچر»: «ساشا بارون کوئن» در فیلم ساخته‌نشده «فردی مرکوری» تماشایی به نظر می‌رسید

فینچر، تام هوپر و استیون فریرز، همگی به فیلم بیوگرافیکال فردی مرکوری پیوستند و سپس جدا شدند.

 

چند سال پیش از ساخته‌شدن فیلم «رپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) با بازی «رامی مالک» در نقش «فردی مرکوری» قرار بود «ساشا بارون کوئن» در نقش خواننده گروه «کویین» ظاهر شود. بارون کوئن از سال‌ها قبل به این پروژه علاقه‌مند بود و حتی با «پیتر مورگان» خالق سریال «تاج» (The Crown) نت‌فلیکس برای نگارش فیلمنامه همکاری کرد. در مراحل اولیه پیشرفت، چندین کارگردان از «دیوید فینچر» گرفته تا «تام هوپر» و «استیون فریرز» به عنوان کارگردان به پروژه پیوستند.

فینچر و «آرون سورکین» نویسنده و کارگردان فیلم «دادگاه شیکاگو ۷» (The Trial of the Chicago 7) به‌تازگی در پادکست «کات کارگردان» به گفتگو نشسته‌اند و از این پروژه ساخته‌نشده گفته‌اند. فینچر در مورد بارون کوئن که در فیلم «شیکاگو ۷» نقش «ابی هافمن» را بازی می‌کند می‌گوید: «در ابتدا خیلی نگران بودم [که کوئن می‌خواهد نقش هافمن را بازی کند.] اما بعد دیدم که کارش به‌شدت فریبنده است.»

فینچر اضافه می‌کند: «او بسیار دقیق و ماهر است. در مورد کاری که انجام می‌دهد آگاهی کامل دارد. بسیار باملاحظه است. بسیار آرام و متفکر است و واژه‌هایش را به دقت انتخاب می‌کند.»

در ادامه فینچر از تجربه‌ی همکاری با بارون کوئن در فیلم ساخته‌نشده «فردی مرکوری» می‌گوید. او از سورکین می‌پرسد آیا تصاویر آزمایشی او در نقش خواننده را دیده است یا نه. وقتی سورکین پاسخ می‌دهد که او هیچ‌گاه این تصاویر را ندیده فینچر می‌گوید:‌ «رفیق، باید ببینی... این تصاویر تماشایی‌اند.»

اختلاف نظر هنری میان بارون کوئن و استودیو سبب شد که پیشرفت پروژه متوقف شود. «استیون فریرز» در سال ۲۰۱۸ گفته بود: «ساشا می‌خواست فیلمی به‌شدت جنجالی بسازد که به نظر من شاید فردی مرکوری اجازه ساختش را نمی‌داد. جنجالی از لحاظ گرایش جنسی و صحنه‌های برهنگی بی‌پایان. ساشا عاشق این مسائل بود.»

فریرز و بارون کوئن قصد داشتند فیلمی با رده‌ی سنی بزرگسال (R) بسازند اما «برایان می» و «راجر تیلور» اعضای دیگر گروه «کویین» به گفته‌ی فریرز در مورد ایده‌های کوئن ابراز نگرانی کردند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید