news-background
news-background

سریال WandaVision: «کوین فایگی» و عوامل «وانداویژن» از تولید اولین سیت‌کام مارول می‌گویند

 

[هشدار: این مصاحبه‌ها حاوی اسپویلر در مورد سریال «وانداویژن» دیزنی+ است.]

 

مارول با سریال‌هایی چون «جسیکا جونز» (Jessica Jones) و «دردویل» (Daredevil) در نت‌فلیکس، گذرش به شبکه‌های استریمینگ افتاده بود، اما آنچه که «وانداویژن» (WandaVision) را حائذ اهمیت می‌کند این است که اولین سریال تلویزیونی دیزنی+ بر اساس شخصیت‌های «دنیای سینمایی مارول» خواهد بود. این مجموعه با بازی «الیزابت اولسن» در نقش «اسکارلت ویچ» یا «واندا ماکسیموف» و «پل بتنی» در نقش «ویژن» ۱۵ ژانویه پخش خواهد شد.

اپیزودهای سریال‌های مارول در نت‌فلیکس به یکباره منتشر می‌شدند، اما «کوین فایگی» تهیه‌کننده‌ی «دنیای سینمایی مارول» به پخش هفتگی اپیزودها پایبند مانده تا هواداران فرصت گفتگو در مورد آن‌ها را داشته باشند.

فایگی یکشنبه ۱۰ ژانویه در کنفرانس مطبوعاتی مارول گفت که مدل پخش سریال «مندلوری» (The Mandalorian) در دیزنی+ را پسندیده و از آن الهام گرفته است: «استودیوی مارول از جنبه‌های بسیار بسیار زیادی از «مندلوری» الهام گرفت، و «استیج‌کرفت» [پلتفرم تولید مجازی] تنها یکی از چیزهایی است که ما برای پروژه‌های آینده از آن استفاده خواهیم کرد.»

«وانداویژن» پروژه‌ای بلندپروازانه برای مارول است چرا که برای اولین بار این کمپانی پروژه‌ای با فرمت کمدی نیم ساعته پخش می‌کند. اما از این گذشته، «وانداویژن» به سیت‌کام‌های دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ میلادی از جمله «شوی دیک ون دایک» (The Dick Van Dyke Show) ادای دین می‌کند.

شخصیت‌های ویژن و اسکارلت ویچ هر دو در فیلم‌های «انتقام‌جویان» (Avengers) دیده شده‌اند و هر دو با قدرت‌های خطرناکی که در چنته دارند شناخته می‌شوند. اما در «وانداویژن» آن‌ها زندگی آرامی در «وست‌ویو» می‌گذرانند. سریال «مندلوری» مستقیماً با «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» (Star Wars: Return of the Jedi) پیوند می‌خورد، اما «وانداویژن» مسیر پرزرق و برق فیلم‌های پیشین مارول را در پیش نمی‌گیرد و «فاز چهارم» از «دنیای سینمایی مارول» را متنوع‌تر می‌کند.

«جک شیفر» سرپرست نویسندگان «وانداویژن» می‌گوید: «به نظر من واندا و ویژن یک زوج محبوبند زیرا داستان عشق آن‌ها به‌شدت تراژیک است. ما صحنه و فضا را برای آن‌ها در این دنیای خانگی مهیا می‌کنیم، جایی که واندا ظرف می‌شوید و به خودش می‌رسد. بعضی از کارهایی که هرگز ندیده‌اید از ابرقهرمانان سر بزند به ویژه در لحظات دراماتیک «دنیای سینمایی مارول». اما در «وانداویژن» پر از لحظات کوچک و جذاب است تا اینکه دیگر نیست.»

همچون سریال «تویین پیکس» (Twin Peaks) «دیوید لینچ»، در لایه‌های زیرین «وانداویژن» گسست بزرگ‌تری وجود دارد و لذت سریال از افشای تدریجی این موضوع و مسیری که سریال قرار است در پیش بگیرد پدید می‌آید. شایعه‌هایی در مورد احتمال پیوند خورد سریال با دنیای «اکس-من» (X-Men) به گوش می‌رسد اما در حال حاضر تنها در حد گمانه‌زنی است.

پرسش‌های کلیدی در مورد «وانداویژن» این است که واندا و ویژن چگونه به یک دنیای موازی کوچ کرده‌اند؟ و فرزندان آن‌ها چه کسانی هستند؟ از سوی دیگر سازمان تروریستی «هایدرا» در تریلرهای تبلیغاتی «وانداویژن» دیده شده. «اگنس» با بازی «کاترین هان» همسایه‌ی مزاحم و پرسروصدای سریال احتمالاً یک شخصیت شرور است، و معلوم نیست که چه زمانی هویت واقعی‌اش را فاش می‌کند.

«مانیکا رمبو» با بازی «تیونا پاریس» دیگر شخصیت محوری سریال است که در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته دوباره تأیید شد در فیلم «کاپیتان مارول ۲» (Captain Marvel 2) حضور دارد و فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» را به روشنی به سریال‌های دیزنی+ پیوند می‌زند. نسخه‌ی پنج ساله‌ی این شخصیت با بازی «آکیرا اکبر» در قسمت اول «کاپیتان مارول» ظاهر شد.

پاریس در کنفرانس می‌گوید: «ما در واقع متوجه می‌شویم که مانیکه چه چیزهایی دیده و چه سختی‌هایی را پشت سر گذاشته و این مسائل چگونه زندگی او را شکل داده‌اند. در طول سریال به این چیزها زیاد پرداخته شده.»

هان اضافه می‌کند: «[شخصیت من در سریال هم] همین خصوصیات را دارد. در همه‌ی سیت‌کام‌های کلاسیک، همیشه شخصیتی وجود داشت که روی مبل می‌نشست اما زندگی واقعی‌اش هرگز فاش نمی‌شد.»

فایگی در مورد سازمان «هایدرا» می‌گوید: «در خصوص اینکه چگونه دیگر حقایق سریال برملا می‌شود، تبلیغات تلویزیونی ایده‌ای بود که مطرح شد. نسخه‌ای عجیب از آگهی‌های بازرگانی دهه‌ی شصتی است که ممکن بود یکسره به تماشای‌شان بنشینید. اگر آن‌ فیلم‌ها را دیده باشید، می‌توانید با معنای آن‌ها ارتباط برقرار کنید.»

شیفر در مورد نحوه‌ی بنا نهادن دنیای سریال می‌گوید: «در بسیاری از سریال‌های امروزی، مثلاً سریال‌های معتبر؛ اگر چند اپیزود را نگاه کنید، فکر می‌کنید که وحدتی در آن وجود دارد، اما بعد در اپیزود ۴ یا ۵، فیلمنامه دگرگون می‌شود. همین جاست که ارجاعات معاصر به وقوع می‌پیوندند از این لحاظ که سریال از مرزهای ژانر عبور می‌کند.»

فایگی به این پرسش که فاز چهارم دنیای سینمایی مارول در چه نقطه‌ای به پایان می‌رسد پاسخی ارائه نمی‌کند. او می‌گوید: «امیدوارم که «وانداویژن» بگوید: «آماده دورانی جدید و متفاوت باشید.» امیدوارم که همه‌ی فیلم‌های ما این را بگویند، یکی پس از دیگری. قطعاً با فرصتی که دیزنی+ فراهم آورده، به ما امکان گسترش داده. «فالکن و سرباز زمستان» (Falcon and the Winter Soldier) قرار بود سال گذشته اولین سریال [مارول در دیزنی+] باشد. از نظر هنری، ما هیچ‌گونه جابه‌جایی صورت نداده‌ایم، اما امکان جابه‌جایی بخشی از داشتن یک برنامه‌ی درازمدت هدایت‌کننده است. نمی‌گویم برای یک پاندمی جهانی آماده می‌شدیم. [پاندمی] نیازمند ایجاد تغییر از لحاظ هنری نبود، و فقط تولید را تحت تأثیر قرار داد.»

مدیر استودیوی مارول در بخش دیگری از مصاحبه‌ی مطبوعاتی در مورد احتمال تولید سیت‌کام‌های بیشتر می‌گوید: «خواهیم دید. این کار آزمایشی ما بود. مارول در گذشته سریال‌های خوب و موفقی داشته. اما این اولین هجوم استودیوهای مارول است.»

دو اپیزود اول «وانداویژن» ۱۵ ژانویه (۲۶ دی ماه ۱۳۹۹) از دیزنی+ پخش خواهد شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید