news-background
news-background

تصویر جدید از جرد لتو/جوکر/مسیح در Justice League؛ انتقاد مدیر وارنر از کات جاس ویدن: «هیچ‌کس حاضر نبود اعتراف کند که چه مزخرفی از آب درآمده»؛ زک اسنایدر کات کارگردان را به رایگان به اتمام رسانده است

یکی از سران وارنر به شکل ناشناس در مصاحبه‌ی تازه‌ای فاش کرده که هیچکس در استودیو حاضر نبود به کیفیت پایین کات ویدن برای «لیگ عدالت» اعتراف کند.

 

در حالی که کمتر از یک ماه تا انتشار «لیگ عدالت زک اسنایدر» (Zack Snyder’s Justice League) از شبکه‌ی HBO Max و سالن‌های سینما باقی مانده، یکی از سران برادران وارنر از اکران ناموفق کات «جاس ویدن» در سال ۲۰۱۷ گفته است. اسنایدر در مرحله‌ی پس از تولید به دنبال خودکشی دخترش از پروژه جدا شد و وارنرها «جاس ویدن» را برای نظارت بر مراحل پایانی انتخاب کردند. او کارگردان صحنه‌های جدید فیلم بود و در نتیجه کات اکران‌شده‌ی «لیگ عدالت» لحنی دیگر پیدا کرد. منتقدین از فیلم استقبال نکردند و شکستی تجاری ناگواری برای وارنر رقم خورد. یکی از سران استودیو به‌تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «ونتی فر» فاش کرده که همه‌ی مدیران برادران وارنر می‌دانستند که «لیگ عدالت» ویدن به شکست می‌انجامد.

او می‌گوید:‌ «وقتی دیدیم که جاس چه کرده، متحیر شدیم. همه می‌دانستند. وضعیت شرم‌آوری بود زیرا هیچ‌کس حاضر نبود اعتراف کند که چه مزخرفی از آب درآمده.»

حتی پیش از آنکه اسنایدر از پروژه جدا شود، با استودیو در مورد مسائلی اختلاف نظر پیدا کرده بود. وارنرها «جف جانز» مدیر دی‌سی اینترتینمنت و «جان برگ» را به محل فیلمبرداری فرستاده بودند و هر روز بر اسنایدر نظارت می‌کردند تا مبادا لحن فیلم او بیش از حد تلخ شود.

اسنایدر به «ونتی فر» در مورد نظارت جانز و برگ می‌گوید: «می‌شد نامش را پرستاری گذاشت. برای من مزاحمت زیادی ایجاد نکرد چون چندان تهدید‌کننده نبودند. می‌دانستم که چه ایده‌هایی دارند و می‌خواهند شوخی و این دست مسائل را به فیلم تزریق کنند، درخواست خیلی شرم‌آوری نبود.»

استودیو اسنایدر را وادار می‌کند بعضی از بخش‌های داستان را حذف کند، از جمله رابطه‌ی رمانتیک میان «بتمن» با بازی «بن افلک» و «لوییس لین» با بازی «ایمی آدامز»، و از او می‌خواستند فیلم طولانی‌تر از دو ساعت نشود.

اسنایدر می‌گوید: «چگونه باید شش شخصیت و یک بیگانه فضایی که ممکن است بر دنیا حکمرانی کند را در دو ساعت معرفی می‌کردم؟ می‌توان انجامش داد، شدنی است. ظاهراً این کار را انجام داده‌اند. اما من [کات ویدن] را ندیده‌ام.»

اسنایدر می‌گوید تا امروز کات اسنایدر برای «لیگ عدالت» را ندیده. «دبرا اسنایدر» همسر تهیه‌کننده‌ی اسنایدر این نسخه را در یک اکران خصوصی دیده و به زک توصیه کرده بود که از آن فاصله بگیرد. «دبرا اسنایدر» به مجله می‌گوید: «تجربه‌ی عجیبی بود. نمی‌دانم چند نفر چنین تجربه‌ای داشته‌اند. مدت‌ها بر روی پروژه‌ای کار می‌کنی، و بعد جدا می‌شوی، و می‌بینی که چه اتفاقی برای افتاده.»

«دبرا اسنایدر» کات ویدن را به همراه «کریستفر نولان» کارگردان سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» دیده است. پس از آن اکران خصوصی، نولان و دبرا با پیامی روشن به سوی «زک اسنایدر» شتافته‌اند. اسنایدر می‌گوید: «آمدند و گفتند: «هیچ‌وقت نباید این فیلم را ببینی.»»

«دبرا اسنایدر» پیش‌تر در مصاحبه با پادکست «لایت‌کست» گفته بود که تنها یک صحنه‌ی جدید توسط «زک اسنایدر» فیلمبرداری شده و اعمال جلوه‌های ویژه بی‌شمار کار بیشتری می‌طلبیده است: «ما در طول شش ماه باید بیش از ۲۶۵۰ نما با جلوه‌های ویژه انجام می‌دادیم. در حالت عادی، وقتی چنین فیلم‌هایی ساخته می‌شود، همزمان با فیلمبرداری کار بر روی نماها را آغاز می‌کنند.» او اضافه می‌کند که گروه جلوه‌های ویژه یک سال از برادران وارنر وقت خواسته اما استودیو تا پایان ماه مارس فرصت داده است.

«زک اسنایدر» در مصاحبه با «ونتی فر» ادعا می‌کند که علت جدایی او از «لیگ عدالت» این بوده که برادران وارنر آزادی عمل زیادی به «جاس ویدن» داده است. پیش‌تر گزارش شده بود علت جدایی اسنایدر خودکشی دختر بوده. اسنایدر می‌گوید: «توان مبارزه با استودیو را به اشکال مختلف از دست داده بودیم. همه‌ی ما، تمام خانواده، چنان درهم شکسته بودیم که آن بحث‌ها در زمان وقوع [آن تراژدی] واقعاً... می‌گفتم حتماً شوخی می‌کنند. راستش به نظرم رسید که کار درستی است چون یا سرسختانه درگیر می‌شدیم یا موافقت می‌کردیم.»

«ونتی فر» تصویر جدیدی از «جرد لتو» در نقش «جوکر» و چندین تصویر دیده‌نشده دیگر منتشر کرده است. لتو در این تصویر شمایلی شبیه به «عیسی مسیح» دارد که به روشنی نشان‌دهنده‌ی تأثیرپذیرفتگی شخصیت از اسنایدر و شیفتگی این کارگردان به مضامین انجیلی است، هرچند در حال حاضر مشخص نیست که چنین صحنه‌ای در فیلم وجود دارد یا نه.

اسنایدر در مورد رویارویی «جوکر» و «بتمن» در یک سکانس رؤیا می‌گوید: «جذابیت این صحنه این است که جوکر مستقیماً با بتمن در مورد بتمن حرف می‌زند. جوکر تفسیرش از اینکه بتمن کیست و چیست می‌گوید... احساس کردم که هواداران استحقاق دیدنش را در دنیای دی‌سی دارند.»

اسنایدر در بخش دیگری از مصاحبه توضیح می‌دهد که به چه علت برای تمام کردن «لیگ عدالت» خودش دستمزدی دریافت نکرده: «نمی‌خواستم مدیون هیچ‌کس باشم، و این به من امکان داد در مذاکرات قدرت بیشتری کسب کنم.» او پیش‌تر در این خصوص گفته بود که دندان اسب پیش‌کش شده را نمی‌شمارد.

برادران وارنر فیلم چهار ساعته «لیگ عدالت زک اسنایدر» را ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹) در HBO Max پخش می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید