news-background
news-background

رکورد جدید «Game of Thrones»؛ افراد بیشتری در فصل هفتم به آتش کشیده می‌شوند

»» تیم مدیریت رسانه ی 30نما قبل از هرچیز درگذشت 12 تن از هم وطنان عزیزمان در حادثه ی امروز تهران را به بازماندگان این عزیزان و ملت ایران تسلیت گفته و از درگاه حق تعالی برای تمام ملت ایران توفیق و صبر روز افزون آرزو می نماید.

**

رکورد زدن برای سریال «Game of Thrones» تبدیل به امری عادی شده است. تنها مدتی قبل بود که تریلر رسمی فصل هفتم این سریال رکورد بیشترین تماشای آنلاین را در شبکه های اجتماعی به خود اختصاص داد. این سریال بیشترین تعداد جوایز «امی» را برنده شده است، در بیش از 173 کشور جهان پخش می شود ، بیشترین تعداد زیرنویس ها متعلق به این سریال است . این ها تنها بخشی از لیست بلند بالای رکورد هاییست که به نام این سریال به ثبت رسیده اند؛ ولی هر چه به اکران فصل جدید سریال نزدیک تر می شویم خبرهای عجیب تری درمورد آن منتشر می شود. سازندگان سریال ادعا می کنند که در فصل جدید رکورد بسیار متفاوتی را در سریال خواهند شکست و آن رکورد سوزاندن بیشترین تعداد مردم در صنعت فیلم و سریال است. یکی از کارگردان های اصلی سریال «David Benioff» در مصاحبه با پایگاه خبری EW چنین بیان می کند :

در یکی از نبردهای این فصل بدلکاران بسیاری را در سکانس های آتش سوزی استفاده کردیم. این حجم از افراد تاکنون در اثر دیگری به آتش کشیده نشده اند. بدلکاران ما شدیداً در پی آن بودند که با آتش گرفتن نام خود را در کتاب رکورد های گینس به ثبت برسانند.

یکی از سخنگویان سازمان رکورد های گینس بیان کرد که چنین رکورد هایی را نمی توان در گینس به ثبت رساند. با این حال خبرنگاران پایگاه EW بیکار ننشستند و با سرپرست تیم بدلکاران سریال یعنی «Rowley Irlam» مصاحبه ای ترتیب دادند. این شخص تاکنون سابقه ی بدلکاری فیلم های زیادی از مجموعه «جیمز باند» ، «هری پاتر» و آثار «مارول» را در کارنامه ی خود دارد. این شخص بیان کرد :

در یکی از سکانس ها 73 نفر در آتش می سوزند و این در نوع خود یک رکورد به شمار می رود. هیچ فیلم یا سریال دیگری این تعداد افراد را به آتش نکشیده است. در یکی از برداشت های این سکانس 20 نفر در همان لحظه خواهند سوخت که این نیز رکورد دیگری در این زمینه است. این اتفاق قبلاً برای فیلم «Saving Private Ryan» افتاده بود که در سکانس ساحل 13 نفر به این حادثه دچار شدند. در فیلم «Breaveheart» نیز 18 نفر به آتش کشیده شدند. به دلیل ماهیت حیواناتی که در سریال وجود دارند مجبوریم این تعداد را افزایش دهیم.

منظور این شخص از حیوانات بدون شک اژدهای دنریس تارگرین می باشد. آتش زدن یک بدلکار در یک سکانس به اندازه ی کافی خطرناک و پرهزینه است. بدلکاران به هنگام فیلمبرداری این گونه سکانس ها از لباس های چندلایه، ژل ضدحریق و محافظ پوست بهره می برند، ولی وقتی سوختگی به حد قابل توجهی برسد، مجبورند نفس شان را تا انتهای سکانس حبس نمایند و تا خاموش شدن کامل آتش صبور باشند. فرایندی که تنها 30 ثانیه طول می کشد. امری که به نظر ساده می آید و در مدت زمان ناچیزی اتفاق می افتد، ولی وقتی مجبور باشید در این 30 ثانیه لباس های سنگین چندلایه و گرمای بسیار زیادی که به شما وارد می شود را تحمل کنید نظر دیگری در این رابطه خواهید داشت. سرپرست گروه بدلکاران سریال در رابطه با این اقدام می افزاید :

این امر بسیار متفاوت این است که در وان حمام تان به زیرآب رفته و نفس تان را حبس کنید. به هنگام اجرای بدلکاری های مربوط به آتش سوزی اگر به طور اتفاقی نفس بکشید، آتش وارد ریه های تان خواهد شد.

خطرناک ترین بخش این بدلکاری مربوط به عملیات بعد از آتش سوزی است. زمانی که بدلکار تمام تلاش خود را برای رسیدن به هوای تازه و نفس کشیدن می کند، ممکن است آتش کامل خاموش نشده باشد و دوباره شعله ی حریق افروخته شود. با در نظر گرفتن این نکات، تصور کنید که تنها در یکی از برداشت ها 20 نفر باهم به آتش کشیده شوند و در کل سکانس 73 نفر بسوزند. اقدامی که سازندگان ادعا می کنند آن را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و بعد از سه هفته تمرین مداوم توانستند سکانس مربوطه را فیلم برداری کنند و در این بین تنها دست یکی از بدلکاران طعمه ی حریق شد. در انتها سرپرست بدلکاران این سریال اعلام کرد که برای هرچه واقعی تر بودن سکانس ها به طریق های مختلفی بدلکاران را به آتش کشیده اند و شما با تماشای آن ها، عده ای را می بینید که به طبیعی ترین شکل ممکن برای نجات از آتش تقلا می کنند.

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید