news-background
news-background

«جیم کاویزل» بازیگر Passion of the Christ به ترویج تئوری توطئه متهم شد

«جیم کاویزل» بازیگر فیلم «مصائب مسیح» (Passion of the Christ) به ترویج تئوری توطئه «کیوانان» (QAnon) متهم شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این بازیگر که در سال ۲۰۰۴ نقش مسیح را بازی کرده، در کنوانسیون مجازی راست‌گرایان افراطی در اکلاهوما ظاهر شده تا از فیلم جدیدش «صدای آزادی» (Sound of Freedom) بگوید. کاویزل در این فیلم نقش مأمور ویژه سابق سازمان امنیت ملی «تیموتی بالاد» را بازی می‌کند که از کارش استعفا می‌دهد تا مانع قاچاق کودکان شود.

ستاره‌ی سریال «مظنون» (Person of Interest) در این رویداد مجازی از «آدرنوکروم کردن کودکان» می‌گوید. پیروان «کیوانان» ادعا می‌کنند که گروهی از سلبریتی‌ها و سیاستمداران وجود دارند که خون کودکان را به دلیل وجود ماده آدرنوکروم موجود در آن می‌نوشند. این ماده شیمیایی که تنها در بدن انسان وجود دارد از پیری جلوگیری می‌کند. «کیوانان» گروهی از افراد معتقد به چندین تئوری توطئه است که ادعا می‌کنند دولت و رسانه‌ها توسط پدوفایل‌های شیطان‌پرست مدیریت می‌شود.

کاویزل ابتدا در مورد شخصیتش در فیلم «صدای آزادی» می‌گوید: «او همین حالا که گفتگو می‌کنیم در حال نجات دادن کودکان است، برای اینکه دارند بچه‌ها را از قعر تاریک‌ترین نقاط جهنم بیرون می‌کشند، در زباله‌دان‌ها و چنین مکان‌هایی. بچه‌ها را آدرنوکروم می‌کنند، ببینید...»

سپس از او خواسته می‌شود که منظورش را از «آدرنوکروم کردن» توضیح دهد. کاویزل می‌گوید: «اساساً در خون شما آدرنالین وجود دارد، ساده‌اش می‌کنم، و وقتی می‌ترسید آدرنالین تولید می‌کنید. اگر ورزشکار باشید و به مرحله‌ی یک چهارم نهایی رسیده باشید از شما آدرنالین بیرون می‌آید. اگر یک کودک بداند که قرار است بمیرد، بدنش این آدرنالین را ترشح می‌کند و آن‌ها از این استفاده‌های زیادی می‌کنند.»

کاویزل اضافه می‌کند: «وحشتناک‌ترین چیزی است که تا به حال دیده‌ام. هرگز، هرگز و هرگز ندیده بودم. در تنهایی فریاد کشیدن، حتی اگر هیچ‌وقت ندیده بودم، فراتر از [تصور است]، و این آدم‌هایی که این کارها را می‌کنند، هیچ رحمی به بچه‌ها ندارند.» او در ادامه به فیلم جدیدش برمی‌گردد و می‌گوید: «یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تاکنون بازی کرده‌ام. در سطح جایزه‌ی آکادمی است.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی اظهارات کاویزل را زیر سؤال برده‌اند. یکی از کاربران می‌نویسد: «فکر می‌کنم با تماشای این مصاحبه بعضی از سلول‌های مغزم را از دست دادم.» دیگری می‌گوید: «این واقعی است؟ برای بازاریابی فیلم است یا واقعاً به چنین چیزهایی باور دارد؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۴:۰۶

الان اینور دنیا یه نفر خمیازه میکشه اونور طرف میفهمه چظور ممکنه از این تئوری فقط حرف موجود باشه نه عکسی نه فیلمی نه مدرکی

نمایش اسپویل
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۰۷

ساده‌لوح! خُب بر اساس چه شواهد و مدارکی؟ چرا انسان می‌تونه انقدر احمق باشه که هر چی بهش می‌گن یا جایی می‌خونه، بدون استدلال و پژوهش باور می‌کنه؟

نمایش اسپویل
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۵۹

حرفش دور از واقعیت هم نیست. این کار مخصوصا در بین برخی از یهودیان رواج داشته قبلا و الان هم احتمالا ادامه دارد

نمایش اسپویل