news-background
news-background

تریلر The United States Vs. Billie Holiday: بازگشت «لی دنیلز» با فیلمی در مورد اسطوره موسیقی جاز

اولین تریلر فیلم «ایالات متحده علیه بیلی هالیدی» (The United States vs. Billie Holiday) پارامونت که داستان تراژیک «بیلی هالیدی» خواننده در دهه‌ی ۱۹۴۰ و دوران بی‌عدالتی‌های نژادی و رابطه‌اش با «دیوان فدرال مواد مخدر» (FBN) روایت می‌کند منتشر شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این خواننده‌ی جاز که «آندرا دی» نقش او را بازی کرده، پس از اجرای ترانه‌ی «میوه عجیب» (Strange Fruit) که تاریخ لینچ کردن یا اغدام غیرقانونی سیاهان را نکوهش می‌کرد، با انتقاد مواجه شد. با این حال پس از انتشار این ترانه محبوبیت هالیدی افزایش یافت و مجله‌ی «تایم» با او مصاحبه کرد. این فیلم به کارگردانی «لی دنیلز» و نویسندگی «سوزان لوری پارکس» از کتاب «تعقیب فریاد» (Chasing the Scream) نوشته‌ی «جوهان هاری» اقتباس شده است.

فیلم بر روی مواجهه‌ی هالیدی و مأمورین فدرال تمرکز می‌کند که به دلیل زیاده‌روی در الکل و مواد مخدر او را هدف قرار داده بودند. «ان‌پی‌آر» می‌نویسد رفتار آن‌ها با این حال، بیشتر تحت تأثیر انتشار ترانه‌ی سیاسی «میوه‌ی عجیب» بود تا مشکلاتش. یکی از نامه‌های اف‌بی‌آی فاش می‌کند که دیوان فدرال به دنبال بدنام کردن افرادی چون هالیدی بوده است.

«ایالات متحده علیه بیلی هالیدی» از رابطه‌ی پیچیده‌ی هالیدی با «جمی فلچر»، مأمور سیاه‌پوستی که وظیفه داشت حرکات خواننده را زیر نظر بگیرد، به سادگی عبور نمی‌کند. دیگر بازیگران فیلم «ترونت رودز»، «گرت هدلاند»، «ناتاشا لیون»، «دواین جوی رندولف»، «میس لارنس»، «راب مورگان»، «ایوان راس»، «تایلر جیمز ویلیامز»، «تون بل» و «اریک لاری هاروی» خواهند بود.

فیلم «ایالات متحده علیه بیلی هالیدی» ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ از هولو پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید