news-background
news-background

تارانتینو در اندیشه نگارش رمان «روزی روزگاری در هالیوود»

در حالی که تارانتینو با خود عهد بسته که تنها یک فیلم بلند دیگر کارگردانی کند، به سمت نوشتن کتاب، نمایشنامه و دیگر مدیوم‌های هنری گرایش پیدا کرده است.

«روزی روزگاری در هالیوود» (دانلود فیلم Once Upon a Time in Hollywood با لینک مستقیم) ممکن است به شکل رمان منتشر شود. «کوئنتین تارانتینو» به تازگی در مصاحبه با پادکست «سینمای ناب» (Pure Cinema) فاش کرده است که در حال حاضر به نوشتن رمان فیلم نامزد اسکارش فکر می‌کند. کوئنتین تارانتینو می‌گوید: «همین تازگی‌ها به این فکر افتاده‌ام. اما حالا تمام فکرم را به خود مشغول کرده. ممکن است رمان «روزی روزگاری در هالیوود» را بنویسم.»

استودیوی سونی فیلم نهم تارانتینو را تابستان گذشته اکران کرد و به فروش ۳۷۴ میلیون دلاری دست یافت که برای یک فیلم درام اریجینال دستاورد بزرگی است. این فیلم با ستارگانی چون «برد پیت» و «لئوناردو دی‌کاپریو» و «مارگو رابی» ساخته شد. دو بازیگر نقش اول و مکمل مرد فیلم نقش یک بازیگر و بدل‌کار سریال‌های وسترن در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی را بازی کردند. رابی نیز در نقش «شارون تیت» همسر «رومن پولانسکی» و همسایه‌ی شخصیت‌ دی‌کاپریو ظاهر شد. این فیلم اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای پیت و بهترین طراحی صحنه را تصاحب کرد. آخرین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

صرف نظر از اینکه تارانتینو فیلم را به صورت رمان درمی‌آورد یا نه، هواداران احتمالاً نسخه‌ی طولانی‌تر آن را خواهند دید. کارگردان از زمان اکران فیلم بارها در مورد صحنه‌ها و حتی شخصیت‌های حذف‌شده‌ی «هالیوود» مصاحبه کرده است. کات ابتدایی این فیلم به گفته‌ی او حدود ۴ ساعت بوده است. «برد پیت» سپتامبر سال گذشته ادعا کرد که تارانتینو قصد دارد فیلم را به صورت یک مینی‌سریال به همراه صحنه‌های حذف شده عرضه کند.

تارانتینو پاییز گذشته از تمایل خود برای نوشتن یک رمان در مورد جنگ جهانی دوم هم گفته بود: «شخصیتی در ذهن دارم که یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم است و در میدان‌های خونین حاضر بوده و حالا به خانه برگشته است. او حدود پنجاه و چند ساله است و سینما دیگر برای او جذابیت ندارد. او پس از تجاربی که به دست آورده سینما را در خور جوانان می‌داند. سینما از نظر او یعنی هالیوود. اما سپس با فیلم‌های خارجی کروساوا و فلینی آشنا می‌شود و به این فکر می‌افتد: «شاید آن‌ها مانند هالیوود ساختگی نباشند.»» تارانتینو پیش‌تر فیلمسازی را «بازی جوان‌ها» خوانده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ۰۱:۱۵

شاهکار بهترین فیلم 2019 بدون شک

نمایش اسپویل
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۷:۳۴

فیلمش چه تحفه ای بود که بخواد رمانش باشه

نمایش اسپویل
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ۰۰:۱۳

چه زود تحفه رو گفتی خخخخ تیتر خبرو دیدم اومدم همینو بنویسم

نمایش اسپویل
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹

خیلی جالبه که فیلم نامه ضعیف ترین فیلم خودش رو میخواد به عنوان رمان هم چاپ کنه!!!

نمایش اسپویل