news-background
news-background

باکس آفیس: Spiral و Those Who Wish Me Dead انتظارات را برآورده نکردند

در حالی که انتظار می‌رفت با بازگشایی دومین سینمای زنجیره‌ای بزرگ آمریکا رونق به بازار سینما بازگردد، یک آخر هفته کم‌فروغ در این کشور سپری شد. فیلم «اسپایرال» (Spiral) لاینزگیت با بازی «کریس راک» و «ساموئل ال. جکسون» در این شرایط افتتاح شد و ۸.۷ میلیون دلار فروخت. در روزهای پایانی هفته گذشته پیش‌بینی می‌شد که این فیلم فروشی ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلاری داشته باشد. به هر حال، برای ششمین بار فیلمی از چندگانه «اره» (Saw) در صدر جدول قرار گرفت.

«اسپایرال» از مخاطبین «سینمااسکور» نمره B- و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۴۰ درصد دریافت کرده، در حالی که مخاطبین «پست‌ترک» به فیلم امتیاز ۶۳ درصد داده و ۴۳ درصد از آن‌ها دیدن این عنوان را توصیه می‌کنند. حدود ۵۶ درصد خریداران بلیت این فیلم مرد، ۵۸ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، و ۲۵ درصد بالاتر از ۳۵ ساله بودند. سی و پنج درصد مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۸ درصد آفریقایی تبار، ۶ درصد اسپانیایی تبار و ۱۱ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. پرفروش‌ترین بازارهای «اسپایرال» ایالت‌های شرقی بودند.

فیلم «آن‌هایی که می‌خواهند بمیرم» (Those Who Wish Me Dead) برادران وارنر و اچ‌بی‌او مکس با بازی «انجلینا جولی» به یک رویداد سینمایی بدل نشد و در افتتاحیه تنها ۲.۸ میلیون دلار فروخت. وارنرها این فیلم را همچون «گودزیلا علیه کونگ» و «مورتال کامبت» همزمان با اکران در سالن‌های سینما در اختیار مشترکین شبکه اچ‌بی‌او مکس قرار دادند اما برخلاف آن دو فیلم افتتاحیه مطلوبی برای فیلم جولی به کارگردانی «تیلور شریدان» ثبت نشد.

این فیلم از مخاطبین «سینمااسکور» نمره B و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۲ درصد دریافت کرده است. «پست‌ترک» نیز گزارش داده است که مخاطبین به فیلم امتیاز ۷۲ درصد داده‌اند و ۴۴ درصد آن‌ها دیدن فیلم را توصیه کرده‌اند. حدود ۸۱ درصد خریداران بلیت این فیلم بالاتر از ۲۵ ساله و ۵۱ درصد بالاتر از ۳۵ ساله بوده‌اند. چهل و شش درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۶ درصد اسپانیایی تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار، و ۱۵ درصد آسیایی تبار بودند.

فیلم «ارتش مردگان» (Army of the Dead) نت‌فلیکس و «زک اسنایدر» نیز اکران محدود خود را آغاز کرده و پس از نمایش در ۴۳۰ سالن سینما به فروش ۷۸۰ هزار دلاری رسیده است.

فیلم‌هایی که آخر هفته گذشته روی پرده رفتند در مجموع ۲۷.۵ میلیون دلار فروختند. بسیاری از فیلم‌های این هفته از جمله «اسپایرال» و «خشم انسان» (Wrath of Man) «جیسون استاتهام» که دومین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذارد، تمامی گروه‌های سنی را هدف قرار نمی‌دهند. تابستان سال گذشته فیلم‌های «تنت» (Tenet) و «مختل» (Unhinged) «راسل کرو» کوشیدند مخاطبین را در حالی به سالن‌های سینما بازگردانند که بازارهای کلیدی نیویورک و لس‌آنجلس بسته بودند. هرچند هیچ‌یک از آن فیلم‌ها فروش مطلوبی نداشتند، اما برای اکران فیلم‌های بزرگ‌تر مقدمه‌چینی کردند. فیلم‌های اکران شده در چند هفته اخیر نیز راه بازگشت مخاطبین در فصل تابستان وقتی «یک جای آرام ۲» (A Quiet Place II) و «کروئلا» (Cruella) به نمایش درمی‌آیند را هموار می‌کنند.

نت‌فلیکس گزارشی رسمی از فروش «ارتش مردگان» منتشر نکرده اما آمارهای غیررسمی نشان می‌دهند که این فیلم زامبی با بازی «دیو باتیستا» پرفروش‌ترین افتاحیه تاریخ نت‌فلیکس را رقم زده است. فیلم برنده اسکار «رما» (Roma) این شبکه در سال ۲۰۱۸ پس از پنج روز اکران ۲۰۰ هزار دلار فروخته بود. با این وجود، شنیده شده است که نت‌فلیکس از عملکرد «ارتش مردگان» در سالن‌های سینما رضایت ندارد. این فیلم تنها در ۳۵ سالن سینما بیش از ۳ هزار دلار فروخته است، در حالی که «اسپایرال» در بیش از ۸۰۰ سالن سینما بیش از ۳ هزار دلار کسب کرده است.

«ارتش مردگان» از مخاطبین «کام‌اسکور» امتیاز ۷۴ درصد دریافت کرده و ۸۳ درصد از آن‌ها دیدن فیلم را توصیه کرده‌اند. این آمار ستایش‌برانگیز است اما ممکن است این پرسش را در ذهن ایجاد کند که آیا نت‌فلیکس فرصتی برای یک اکران گسترده در سالن‌های سینما را از دست داده است؟ نت‌فلیکس از حالا در حال توسعه چند اسپین‌آف بر اساس «ارتش مردگان» است. در صورتی که این شبکه ۳۰ تا ۴۵ روز پخش فیلم به شکل دیجیتال را به تعویق می‌انداخت و با این پروژه مانند یک رویداد سینمایی ویژه سالن‌های نمایش برخورد می‌کرد، ممکن بود به فروش بسیار بالاتری برسد.

برخلاف نت‌فلیکس، استودیوی برادران وارنر آگاه است که سودهای هنگفت در اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما نهفته است. در غیر این صورت چرا آن‌ها باید اکران همزمان فیلم‌هایشان برای سال ۲۰۲۲ در سالن‌های سینما و اچ‌بی‌او مکس را لغو کنند؟ به هر حال، آن استودیو به روش نت‌فلیکس برای اکران فیلم‌های مدعی اسکار جذب شده‌اند چرا که راهی کم‌هزینه‌تر برای بازاریابی و پخش فیلم‌هاست، به ویژه وقتی پای یک عنوان پیچیده با مخاطب خاص در میان باشد.

هفته گذشته فیلم نوجوانانه «جستجوی تو» (Finding You) رودساید به صورت محدود در ۱۳۱۴ سینما اکران شد و ۹۵۴ هزار دلار پس از سه روز فروخت. داستان این فیلم در مورد برخورد یک ویولونیست بااستعداد به نام فینلی با یک ستاره جوان سینما به نام بکت است.

«جستجوی تو» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۹ درصد دریافت کرده و مخاطبین «پست‌ترک» به آن امتیاز ۷۱ درصد داده‌اند. حدود ۶۲ درصد خریداران بلیت این فیلم زن، ۸۱ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۵۳ درصد بالاتر از ۳۵ ساله بوده‌اند. هفتاد درصد مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۱۴ درصد اسپانیایی تبار، ۶ درصد آفریقایی تبار و ۱۰ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

«پروفایل» (Profile) فکوس فیوچرز دیگر فیلم جدید هفته گذشته بود که در ۲۰۳۳ سالن نمایش اکران شد و ۶۷۰ هزار دلار در پایان تعطیلات آخر هفته فروخت. این فیلم که داستانی در مورد یک ژورنالیست بریتانیایی بازگو می‌کند که با اعضای داعش تماس برقرار کرد، از مخاطبین «سینمااسکور» نمره B و از «پست‌ترک» امتیاز ۶۵ درصد دریافت کرده است. منتقدین به این فیلم امتیاز ۵۹ درصد «راتن تومیتوز» داده‌اند در حالی که ۵۴ درصد از خریداران بلیت مرد، ۷۹ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، و ۴۰ درصد بالاتر از ۳۵ ساله بوده‌اند. حدود ۵۳ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۱ درصد اسپانیایی تبار، ۱۷ درصد آفریقایی تبار، و ۹ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

در حال حاضر حدود ۶۶ درصد از ۵.۸۸ هزار سینماهای آمریکای شمالی بازگشایی شده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید