news-background
news-background

باکس آفیس: فیلم Spiral چندگانه Saw را ۱ میلیارد دلاری کرد؛ افتتاحیه جهانی ۱۶۲ میلیون دلاری F9

تا آخر هفته آینده، وقتی «یک جای آرام ۲» (A Quiet Place Part II) پارامونت و «کروئلا» (Cruella) دیزنی افتتاح می‌شوند و فصل سینمایی تابستان را آغاز می‌کنند، رونق به بازار آمریکا بازنخواهد گشت. در چند هفته اخیر استودیوهای بزرگ ترجیح دادند فیلمی به صورت گسترده اکران نکنند.

«اسپایرال: از کتاب اره» (Spiral: From the Book of Saw) استودیوی لاینزگیت به فروش آخر هفته ۴.۵۵ از ۲۹۹۱ سالن سینما رسید. این فیلم نسبت به هفته اول اکرانش ۶۳ درصد کاهش فروش پیدا کرد و در حال حاضر از ۱۵.۸ میلیون دلار در بازارهای داخلی عبور کرده است. لاینزگیت می‌گوید فیلم «اسپایرال» فروش چندگانه «اره» (Saw) را پس از نه فیلم به ۱ میلیارد دلار رسانده است. این دنباله به تهیه‌کنندگی «دنیل جی. هفنر» در بازارهای خارجی ۲.۶۷ میلیون دلار فروخته و در مجموع به فروش جهانی ۲۲.۵ میلیون دلاری رسیده است. انتظار می‌رود «اسپایرال» در نهایت ۳۰ میلیون دلار از بازار داخلی کسب کند.

فیلم «سریع و خشمگین ۹» (F9) در طول تعطیلات آخر هفته گذشته در بازارهای جهانی افتتاح شد و در حال حاضر به فروش ۱۶۲.۴ میلیون دلاری از هشت بازار نزدیک شده است. این فیلم ۲۵ ژوئن در ایالات متحده اکران خواهد شد. علاوه بر این «اهریمن‌کش» (Demon Slayer) رسماً دومین فیلم انیمه پرفروش تاریخ آمریکا شد و با ۴۳.۹۵ میلیون دلار پایین‌تر از «پوکیمون» (Pokemon) برادران وارنر قرار گرفت که ۸۵.۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۹ و بالاتر از «پوکیمون ۲» (Pokemon 2) فروخت.

«اهریمن‌کش» به کارگردانی «هاروئو سوتوزاکی» در جایگاه ششم قرار گرفته و در پنجمین هفته اکران ۱.۳۳ میلیون دلار فروخته است. انتظار می‌رود این انیمه در نهایت ۵۰ میلیون دلار در بازار آمریکا به دست آورد. فیلم «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) لجندری و برادران وارنر در حال حاضر با ۱.۴ میلیون دلار بالاتر از این انیمه در رتبه پنجم قرار گرفته و ۹۶.۹ میلیون دلار در هشتمین هفته اکرانش فروخته است.

در حال حاضر حدود ۴.۱ هزار سالن سینما از ۵.۸۸ هزار سینمای ایالات متحده و کانادا بازگشایی شده‌اند. نکته مثبت این بازار این است که ۹۶ درصد سینماهای ریگال به عنوان دومین سینمای زنجیره‌ای بزرگ آمریکای شمالی بازگشایی شده است. پنجاه سینما از ۵۹۰ سینمای ای‌ام‌سی به عنوان بزرگ‌ترین سینمای زنجیره‌ای آمریکا و کانادا همچنان بسته‌اند، در حالی که ۲۰ سینما از ۳۱۶ سینمای سینه‌مارک به عنوان سومین سینمای زنجیره‌ای آمریکای شمالی فعالیتی ندارند.

فیلم اکشن «خشم انسان» (Wrath of Man) به کارگردانی «گای ریچی» و بازی «جیسون استاتهام» آخر هفته گذشته با فروش ۲.۹ میلیون دلاری از ۳۰۰۷ سینما جایگاه دوم را در اختیار گرفت و از فروش داخلی ۱۸.۷۸ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم به سمت فروش داخلی ۲۵ میلیون دلاری در حرکت است.

رتبه سوم این هفته به فیلم تریلر و اکشن «آن‌هایی که آرزوی مرگ مرا دارند» (Those Who Wish Me Dead) با بازی «انجلینا جولی» رسید. این فیلم در دومین هفته اکران با افت فروش ۳۵ درصدی ۱.۸ میلیون دلار در طول آخر هفته و در مجموع ۵.۵ میلیون دلار فروخت.

انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» (Raya and the Last Dragon) دیزنی که با قیمت ۳۰ دلار از دیزنی+ پخش شده، با فروش ۱.۶۶ میلیون دلاری چهارم شد. این فیلم در دوازدهمین هفته اکران در ۲۳۷۵ سینما به فروش داخلی ۴۸.۳ میلیون دلاری رسیده است.

درام «اسب رؤیایی» (Dream Horse) با بازی «تونی کولت» که اولین بار در جشنواره ساندنس سال گذشته اکران شد، به فروش ۸۴۴ هزار دلاری یا ۶۷۳ دلار در هر سالن رسیده است. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۱ درصد و از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۸۱ درصد دریافت کرده است. حدود ۶۲ درصد از مخاطبین فیلم زن، ۸۵ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، ۶۶ درصد بالاتر از ۳۵ ساله و ۴۵ درصد بالاتر از ۴۵ ساله بوده‌اند. هفتاد درصد خریداران بلیت اروپایی تبار، ۱۶ درصد اسپانیایی تبار، ۶ درصد آفریقایی تبار، و ۸ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند. این فیلم بهترین عملکرد را در ایالت‌های غربی و غرب میانه آمریکا نشان داده است.

فیلم تریلر اسپانیایی-زبان «نظم نوین» (New Order) استودیوی نئون آخر هفته گذشته به صورت محدود در ۲۳۶ سالن سینما اکران شد و پس از سه روز به فروش ۱۳۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. دتریلر استرالیایی «خشک» (The Dry)‌ به کارگردانی «رابرت کانلی» و بازی «اریک بانا» دیگر فیلمی بود که به صورت محدود در ۱۸۶ سینما روی پرده رفت و ۱۲۹ هزار دلار فروخت. «خشک» در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم آیتونز است و پنجمین افتتاحیه پرفروش باکس آفیس استرالیا برای یک فیلم به کارگردانی یک فیلمساز استرالیایی را رقم زده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید