news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه رضایت‌بخش فیلم Unhinged «راسل کرو»

سالن‌های سینمای ایالات متحده پس از ماه‌ها تعطیلی به دنبال پاندمی ویروس کرونا بازگشایی شدند. سینماهای فلوریدا، تگزاس، جورجیا و دیگر بخش‌های این کشور با رعایت نکات بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند و پذیرای اولین فیلمی بودند که از ماه مارس به صورت گسترده روی پرده می‌رفت: «مختل» (دانلود فیلم Unhinged با لینک مستقیم) استودیوی سولستیس با بازی «راسل کرو». این تریلر در ۱۸۲۳ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شده و پس از پاندمی اولین فیلمی است که به صورت گسترده عرضه می‌شود. تماشای انلاین فیلم خارجی.

این فیلم در طول تعطیلات آخر هفته ۴ میلیون دلار فروش کرد که با توجه به مضمون چالش‌برانگیزش دستاوردی قابل‌ستایش بود. در سال‌های گذشته چنین فیلمی موفق به کسب چنین فروشی نمی‌شد. با این حال، تنها بخشی از ۶ هزار سینمای آمریکا فعالیت‌شان را از سر گرفته‌اند و بازارهای کلیدی نیویورک، کالیفرنیا و نیوجرزی هنوز بسته‌اند و تاریخ بازگشایی آن‌ها مشخص نیست. فیلم کرو بیشترین فروش را از سینماهای درایو-این لس‌آنجلس، سان فرانسیسکو و ساکرامنتو و سالن‌های سینمای دالاس، هیوستن، شیکاگو و آتلانتا کسب کرد. استویدیوی سولستیس در نظر دارد سینماهای فیلم را از هفته‌ی آینده به ۲۳۰۰ برساند.

«دیوید ای. گراس» یکی از مشاورین اکران فیلم می‌گوید: «با در نظر گرفتن شرایط، افتتاحیه‌ی راضی‌کننده‌ای بود.» او از اقدام جسورانه‌ی استودیو برای اکران اولین فیلم به صورت گسترده پس از پاندمی ستایش می‌کند. از یک سو، آن‌ها برای فروش بلیت رقیبی مقابل خود نداشتند، اما از سوی دیگر، هیچ‌کس نمی‌دانست که مخاطبین چقدر برای بازگشت به سالن‌ها مشتاقند.

سالن‌های سینما برای بازگشایی باید اقدامات مختلفی صورت می‌دادند. آن‌ها باید بین هر یک از خریداران بلیت فاصله‌گذاری می‌کردند، فروش بلیت را محدود می‌کردند، و افراد را به خرید آنلاین بلیت‌ها تشویق می‌کردند. آن‌ها علاوه بر این، باید ایستگاه‌های ضدعفونی دست بیشتری راه‌اندازی می‌کردند و کارکنان خود را به زدن ماسک وامی‌داشتند.

«شاری هاردیسن» مدیر پخش استویدیو سولستیس می‌گوید هدف کمپانی رسیدن به فروش ۳۰ میلیون دلاری در انتهای اکران فیلم در آمریکای شمالی است. او معتقد است که این رکورد با توجه به عملکرد فیلم در طول آخر هفته‌ی گذشته به راحتی قابل دستیابی است. فیلم «مختل» بدون احتساب مخارج بازاریابی و تبلیغات با بودجه‌ي ۳۳ میلیون دلاری ساخته شده است. هاردیسن می‌گوید: «باید مسیر درازی را طی کنیم اما اولین قدم‌ها دل‌گرم‌کننده بودند.»

با توجه به محدودیت‌های جدید اعمال شده، استودیوها و پخش‌کنندگان انتظار ندارند افتتاحیه‌های بزرگی داشته باشند، اما آن‌ها حساب ویژه‌ای بر روی اکران طولانی‌تر فیلم‌ها باز کرده‌اند. «مارک گیل» مدیر عامل استودیوی سولستیس می‌گوید: «خوشحالیم که سینماروها اولین قدم‌ها را برای بازگشت به سینما در طول تعطیلات آخر هفته‌ی گذشته برداشتند. همان‌گونه که در سراسر دنیا عمل شده – و در ماه‌های آینده فیلم‌های زیادی برای اکران در نظر گرفته نشده – فیلم اکران طولانی‌تری خواهد داشت.»

«فیلم باب‌اسفنجی: اسفنجی در حال فرار» (دانلود فیلم The SpongeBob Movie: Sponge on the Run با لینک مستقیم) هم آخر هفته‌ی گذشته در ۳۲۶ سینما در کانادا اکران شد و ۵۵۰ هزار دلار فروخت. این فیلم تاکنون ۲ میلیون دلار فروش کرده و قرار است از اکران در سینماهای آمریکا صرف نظر کند و مستقیماً از شبکه‌ي CBS All Access منتشر شود.

فیلم‌های مستقل در سینماهای درایو-این به فروش قابل توجه خود ادامه دادند. آخر هفته‌ی گذشته فیلم «تسلا» (دانلود فیلم Tesla با لینک مستقیم) با بازی «ایتان هاک» در نقش «نیکلا تسلا» در ۱۰۸ سینما اکران شد و ۴۲ هزار دلار فروش کرد. فیلم تریلر «اجاره‌ای» (دانلود فیلم The Rental با لینک مستقیم) به کارگردانی «دیو فرانکو» نیز که مانند «تسلا» در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه شده، در ۱۰۵ سینما عرضه شد و ۱۰۸ هزار دلار فروخت. این فیلم تاکنون ۱.۵ میلیون دلار در بازارهای داخلی کسب کرده است.

درام نوجوانانه‌ی «نوشته‌های روی دیوار مستراح» (دانلود فیلم Words on Bathroom Walls با لینک مستقیم) فیلم جدیدی بود که این هفته اکران شد و ۴۶۲ هزار دلار از ۹۲۵ سینما فروش کرد. این فیلم از «سینمااسکور» نمره‌ی A و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۲ درصد دریافت کرده است. فیلم «خراج‌گیر» (دانلود فیلم The Tax Collector با لینک مستقیم) با بازی «شیا لابوف» هم در سومین هفته‌ی اکران ۱۲۱ هزار دلار از ۱۲۱ سینما کسب کرد و فروش کلی خود تا امروز را به ۸۱۳.۳ هزار دلار رساند.

از آخر هفته‌ی آینده فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) به کارگردانی «کریستفر نولان» در بازارهای بین‌المللی روی پرده می‌رود و یک هفته بعد و از ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹) به آمریکا می‌آید. فیلم «جهش‌یافتگان جدید‌» (دانلود فیلم The New Mutants با لینک مستقیم) فاکس و دیزنی نیز سرانجام پس از چندین ماه تأخیر و چندین جابه‌جایی در تقویم، هفته‌ی آینده در آمریکا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید