news-background
news-background

اپل امتیاز پخش فیلم Finch «تام هنکس» را خریداری کرد؛ عنوان فیلم جدید «استیون اسپیلبرگ» Fabelmans خواهد بود

اپل فیلم جدید «فینچ» (Finch) با بازی «تام هنکس» را خریداری کرد. این فیلم علمی-تخیلی که پیش‌تر با نام «بایوس» (Bios) شناخته می‌شد، در فصل اهدای جوایز آینده از راه می‌رسد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«فینچ» محصول کمپانی امبلین اینترتینمنت است و پیش‌تر قرار بود توسط استودیوی یونیورسال پخش شود. اما با ورود اپل، انتظار می‌رود که در فصل اهدای جوایز آینده از اپل تی‌وی‌+ روی ایر برود و به صورت محدود به اکران سالن‌های سینما درآید.

کارگردانی «بایوس» به «میگل ساپوچنیک» سپرده شده که سابقه کارگردانی اپیزودهایی از سریال‌ فانتزی و بلاک‌باستر «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) را دارد. «تام هنکس» در این فیلم نقش یک مهندس رباتیک و یکی از چند بازمانده‌ی رویدادی را بازی می‌کند که به انقراض نسل بشر انجامیده و دنیا را به سرزمینی متروک بدل ساخته.

«فینچ» پس از «گری‌هوند» (Greyhound) سونی پیکچرز، دومین فیلم پرخرج هنکس است که از اپل تی‌وی+ پخش می‌شود. «گری‌هوند» در این شبکه پربیننده شد و نامزدی اسکار را کسب کرد. هنکس یکی از تهیه‌کنندگان سریال «اربابان آسمان» (Masters of the Air) اپل تی‌وی+ و امبلین نیز خواهد بود. تولید این مینی‌سریال که دنباله‌ای برای «گروه برادران» (Band of Brothers) است با کارگردانی «کری فوکوناکا» در بریتانیا در حال فیلمبرداری است.

اپل در چند ماه اخیر امتیاز پخش فیلم‌های «کودا» (CODA)، مستند «بیلی آیلیش»، «آزادی» (Emancipation) «ویل اسمیت»، «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «رابرت دنیرو» و «غزل خداحافظی» (Swan Song) با بازی «ماهرشالا علی» و «نایومی هریس» را خریداری کرده است.

این هفته گزارش شد که فیلم نیمه-اتوبیوگرافیکال اسپیلبرگ «فیبلمن‌ها» (The Fablemans) نام خواهد داشت. این پروژه از دوران کودکی کارگردان در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ آریزونا الهام گرفته خواهد شد و «میشل ویلیامز» نقش مادر و «سث روگن» نقش عمو/دایی اسپیلبرگ را بازی می‌کند. «پل دینو» نیز برای بازی در نقش آرنولد، پدر «استیون اسپیلبرگ» به فیلم اضافه شده است.

اسپیلبرگ فیلمنامه‌ این فیلم را با همکاری «تونی کوشنر» به نگارش درآورده است. این دو در بازسازی «داستان وست ساید» (West Side Story) که هنوز اکران نشده، «مونیخ» (Munich) و «لینکلن»‌ (Lincoln) همکاری کرده بودند. تولید پروژه قرار است از تابستان آینده آغاز شود و فیلم در سال ۲۰۲۲ روی پرده برود. «داستان وست ساید» فیلم بعدی اسپیلبرگ است که باید ۱۰ دسامبر به اکران سینماهای آمریکا درآید.

جستجو برای بازیگر جوان نقش «سمی» که از دوران کودکی اسپیلبرگ الهام گرفته شده همچنان ادامه دارد. «سیندی تولان» مسئول انتخاب بازیگر فیلم به دنبال هنرپیشه‌ای ۶ تا ۸ است.

عنوان فیلم احتمالاً ارجاعی است که به نام خانوادگی پیشین خانواده و نیز شخصیت «قصه‌گو» (Fable Man) اسپیلبرگ. این پروژه به نظر شخصی‌ترین فیلم بلند کارگردان «هوش مصنوعی» (A.I. – Artificial Intelligence) تا امروز است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید