news-background
news-background

احتمال فروش ۱۰۰ میلیون دلاری Frozen 2 در هفته اول اکران

پنجشنبه گذشته گزارش شد که فیلم انیمیشن «یخ‌زده ۲» (Frozen 2) رکورد افتتاحیه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری را نشانه رفته و حتی ممکن است پس از اکران در اواخر نوامبر از این رقم عبور کند. این فیلم یک هفته مانده به تعطیلات آخر هفته روز شکرگزاری روی پرده می‌رود.

تاکنون هیچ فیلم انیمیشنی خارج از محدوده‌ی تابستان در سه روز اول اکران بیش از ۱۰۰ میلیون دلار نفروخته، حتی با احتساب تعطیلات پنج روزه‌ی شکرگزاری. اما تردیدی وجود ندارد که مخاطبین زن از عناوینی که در ماه نوامبر اکران می‌شوند استقبال خواهند کرد، چنانکه از چندگانه‌ی «هانگر گیمز» (The Hunger Games) دومین چندگانه‌ی پرفروش لاینزگیت کردند. «اشتعال» (Catching Fire) با ۱۵۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین قسمت این مجموعه فیلم در افتتاحیه است.

اولین تیزر «یخ‌زده ۲» با ۱۱۶.۴ میلیون مشاهده در ۲۴ ساعت اول، پربیننده‌ترین تیزر یک فیلم انیمیشن بود و از رکورد «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) گذر کرد. «کریس باک» و «جنیفر لی» قسمت اول «یخ‌زده» را کارگردانی کردند و با رکورد ۹۳.۵ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین تعطیلات پنج روزه‌ی شکرگزاری تاریخ را به نام خود ثبت کردند. بدون در نظر گرفتن لایو-اکشن «شیر شاه» دیزنی که ۱.۶۵ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت، «یخ‌زده» با رکورد ۱.۲۷ میلیارد دلاری پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ است. این فیلم جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن بلند و بهترین ترانه‌ی اریجینال را هم کسب کرد.

فیلم «ترمیناتور: سرنوشت شوم» (Terminator: Dark Fate) استودیوی فاکس و پارامونت به کارگردانی «تیم میلر» و تهیه‌کنندگی «جیمز کامرون» به دنبال فروش افتتاحیه‌ی ۱۲۵ میلیون دلاری است. انتظار می‌رود این دنباله در بازارهای داخلی بیش از ۴۰ میلیون دلار در هفته‌ی اول فروش کند. در اولین آخر هفته‌ی ماه نوامبر در سال‌های قبل فیلم‌های پرفروشی مانند «ثور: رگنراک» با فروش ۱۲۲.۷ میلیون دلاری اکران شده‌اند. بودجه‌ی ۱۸۵ میلیون دلاری «سرنوشت شوم» میان سه استودیوی پارامونت، اسکای‌دنس و فاکس تقسیم شده است.

پیش‌بینی می‌شود فیلم «یک روز زیبا در محله» (A Beautiful Day in the Neighborhood) استودیوی سونی با بازی «تام هنکس» و «متیو رایس» نیز در سه روز اول نمایش ۲۵ میلیون دلار فروش کند. این فیلم در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۶٪ دریافت کرده و در جشنواره‌ی فیلم تورنتو هم روی پرده رفته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید