news-background
news-background

انتقاد «آنتونی مکی» از تبعیض نژادی در مارول؛ «سریال Falcon & the Winter Soldier یک فیلم شش ساعته است»

انتظار برای انتشار سریال «فالکن و سرباز زمستان» (دانلود سریال The Falcon and the Winter Soldier با لینک مستقیم) ممکن است کمی طولانی‌تر از تصور شود، اما یکی از ستارگان سریال اطلاعات تازه و جالبی در مورد این اسپین‌آف «دنیای سینمایی مارول» فاش کرده است. این مجموعه‌ی تلویزیونی قرار بود در ماه آگست از دیزنی+ پخش شود، اما پاندمی کرونا فیلمبرداری پروژه را در ماه مارس متوقف کرد. «آنتونی مکی» اخیراً از این سریال با بازی «سباستین استن»، «امیلی ون‌کمپ»، «دنیل برال» و «وایت راسل» گفته است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

مکی در مصاحبه با «دیوید دیگز» در قالب مجموعه مصاحبه‌های ورایتی اطلاعات زیادی از داستان «فالکن و سرباز زمستان» فاش نمی‌کند اما در عوض وعده می‌دهد که ظاهر و فضای سریال به «دنیای سینمایی مارول» شبیه باشد. او روند فیلمبرداری را به کمپ تابستانی تشبیه می‌کند و اینکه همکاری با عوامل سریال چقدر لذت‌بخش بوده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

مکی می‌گوید: «آن فیلم‌ها مثل کمپ تابستانی بودند. این سریال هم تفاوتی با فیلم‌ها ندارد. همان گروه از افراد دور هم جمع شدند تا این سریال ساخته شود. بنابراین صحنه‌های اکشن – و تمامی جنبه‌های سریال در سطح بالاتری است. آن‌ها با هر سریال و هر فیلم سطح کیفی را بالاتر می‌برند. بنابراین امیدوارم زودتر به محل فیلمبرداری بازگردیم.»

مکی سپس به دیگز می‌گوید سریال «فالکن و سرباز زمستان» مثل «یک فیلم شش ساعته» است. این ادعا بدون تردید هواداران مارول را هیجان‌زده خواهد کرد. مکی اضافه می‌کند: «ما دقیقاً مثل یک فیلم آن را فیلمبرداری می‌کنیم. آن افرادی که پیش‌تر در تولید پروژه‌های تلویزیونی مشارکت کرده بودند می‌گفتند ما هرگز در سریالی که اینگونه فیلمبرداری شود کار نکرده بودیم. ما به شکلی فیلمبرداری می‌کنیم که دقیقاً احساس کنیم در حال ضبط صحنه‌های یک فیلم هستیم که بعدها به سریال تبدیل می‌شود. بنابراین به جای یک فیلم دو ساعته، یک فیلم شش یا هشت ساعته است.»

مکی در گفتگو با دیگز علاوه بر این می‌گوید بودجه‌ی سریال بسیار کمتر از عناوین «دنیای سینمایی مارول» است اما همچنان حس یک فیلم عظیم را القا می‌کند: «ما در اروپا بودیم، و شرایط ابتدا در آنجا [به واسطه‌ی شیوع کرونا] به هم ریخت. بنابراین آن‌ها پیش از توقف فیلمبرداری به صورت کامل، به مدت دو هفته اجازه‌ی فیلمبرداری ندادند. خیلی جالب است برای اینکه فکر می‌کنم ما اولین سریال یا فیلم مارول باشیم که بودجه‌ی محدودی دارد. بر اساس آنچه من تجربه کرده بودم می‌توانستیم تا ابد فیلمبرداری را ادامه دهیم. اما این بار گفتند نه. این است که تجربه‌ی بسیار متفاوتی نسبت به سایر فیلم‌ها بود. اما در عین حال بسیار لذت‌بخش بود.»

مکی در بخش دیگری از مصاحبه از مارول به سبب در نظر نگرفتن تنوع نژادی انتقاد می‌کند و می‌گوید: «بسیار آزاردهنده بود که در هفت فیلم مارولی که من در آن مشارکت کردم، تمامی تهیه‌کنندگان، تمامی کارگردانان، تمامی بدلکاران، تمامی طراحان لباس، و تمامی منشی‌های صحنه سفیدپوست بودند. ما تنها یک تهیه‌کننده‌ی سیاه‌پوست داشتیم که نامش «نیت مور» بود. او فیلم «پلنگ سیاه» (دانلود فیلم Black Panther با لینک مستقیم) را ساخت. در آن فیلم بود که کارگردان سیاه‌‌پوست، طراح لباس سیاه‌پوست، و بدل‌کاران سیاه‌پوست شدند. با خود فکر می‌کردم این نژادستیزانه‌تر از هر کاری است. زیرا وقتی سیاه‌پوستان را برای یک فیلم با داستان مرتبط با سیاهان استخدام می‌کنید، آیا می‌خواهید بگویید که آن‌ها به اندازه‌ی کافی برای فیلمی که عواملش اغلب سفید‌پوستند خوب نیستند؟»

دیزنی تاکنون در مورد تغییر تاریخ پخش «فالکن و سرباز زمستان» گزارشی منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید