کارگردان Dune 2: پل اتریدیز مایکل کارلئونه ژانر علمی-تخیلی است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ویلنوو «پل اتریدیز» را با «مایکل کارلئونه» مقایسه می‌کند.

«دنی ویلنوو» در مصاحبه جدیدی با «نیویورک تایمز» «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) را با «پدرخوانده» (The Godfather) و «پل اتریدیز» با بازی «تیموتی شالامی» را با «مایکل کارلئونه» با بازی «ال پاچینو» مقایسه کرده است.

این فیلمساز در بخشی از این مصاحبه تأیید می‌کند که نگارش فیلمنامه «تلماسه: مسیحا» (Dune: Messiah) به عنوان قسمت پایانی سه‌گانه را آغاز کرده و اضافه می‌کند: «مثل مایکل کارلئونه ژانر علمی-تخیلی، او به چیزی تبدیل می‌شود که می‌خواست از آن جلوگیری کند. و در قسمت سوم راهی برای نجات روح خود پیدا خواهد کرد.»

ویلنوو در سال ۲۰۲۰ و در مصاحبه با «امپایر» فیلم «تلماسه» را با «پدرخوانده» مقایسه کرده بود: «پل در یک محیط بسیار سختگیرانه رشد کرده و آموزش زیادی دیده، چون پسر یک دوک است و یک روز... آموزش می‌بیند تا یک دوک شود. اما همان‌قدر که برای این نقش آماده می‌شود و آموزش می‌بیند، آیا واقعاً رؤیایش را دارد؟ این تناقض شخصیت است. مثل مایکل کارلئونه در «پدرخوانده» - کسی که سرنوشت بسیار تراژیکی دارد و به فردی تبدیل می‌شود که دوست نداشته باشد.»

او درباره قسمت سوم «تلماسه» و شخصیت «زندیا» می‌گوید: «خشمی [که احساس می‌کند] عظیم است. نمی‌خواهم فاش کنم که می‌خواهم در قسمت سوم چه کنم. دقیقاً می‌دانم که باید چه کنم. در حال نوشتن‌اش هستم. اما ظرفیت زیادی وجود دارد، و در مورد آن تصمیم هیجان‌زده‌ام.»

ویلنوو در مصاحبه با «ویرجین ریدیو» گفته بود با انتخاب «فلورنس پیو» برای نقش «شاهدخت ایرولان» قمار کرده است: «مثل «زندیا» برای «قسمت اول» با فلورنس تماس گرفتم. گفتم: «گوش کن، می‌خواهم با من قمار کنی. شخصیت تو را در «قسمت دو» معرفی می‌کنم. و اگر «تلماسه: مسیحا» ساخته شد، آنگاه یکی از شخصیت‌های اصلی خواهی شد.»»