دیزنی انیمیشن "سفید برفی" را بازسازی خواهد کرد
استودیوی دیزنی از آغاز پیشتولید نسخه امروزی انیمیشن کلاسیک "سفید برفی" در قالب فیلمی موزیکال خبر داده است. در حال حاضر، تهیهکنندگان این استودیو مشغول مذاکره با ارین کرسیدا ویلسن فیلمنامهنویس "دختری در قطار" هستند تا نگارش سناریوی این پروژه را برعهده بگیرد. به علاوه، ترانهسراهای فیلم مدعی اسکار "لا لا لند" شامل بنج پسک و جاستین پل برای سرودن ترانههای جدید "سفید برفی" با دیزنی قرارداد امضا کردهاند.
مارک پلات تهیهکننده پرکاری که تهیه و تولید بعضی از مهمترین تولیدات سال از جمله فیلم تحسین شده "لا لا لند" و همچنین فیلم بعدی استودیوی دیزنی "مری پاپینز برمیگردد" را به انجام رسانده، تولید پروژه جدید دیزنی را نیز بر عهده گرفته است. هنوز مشخص نیست دیزنی چه کسی را برای کارگردانی نسخه جدید انیمیشن قدیمی و محبوب خود در نظر دارد و به نام بازیگران احتمالی فیلم نیز هیچ اشارهای نشده است. نسخه اصلی سفید برفی و هفت کوتوله به عنوان نخستین انیمیشن بلند دیزنی در سال 1937 روی پرده رفت. به دنبال استقبال گسترده منتقدان و موفقیت عظیم تجاری، نسخه کلاسیک انیمیشن "سفید برفی" بارها و بارها در برهههای زمانی مختلف در سالنهای سینما به نمایش درآمد تا زمانی که نسخه قابل نمایش آن در ویدیوهای خانگی منتشر شد. در سال 1989، کنگره کتابخانه امریکا این انیمیشن را در فهرست ملی ثبت فیلم قرار داد. اما دیزنی برنامههای دیگری هم دارد و قرار است فیلمهای جداگانه و مستقلی را براساس داستان "سفید برفی و هفت کوتوله" تهیه و تولید کند، از جمله دنبال کرده ماجراهای خواهر سفید برفی. تهیهکنندگان این استودیو هالیوودی همچنین مدتی است مشغول مذاکره با گای ریچی هستند تا با او برای کارگردانی فیلم "علاءالدین" قرارداد ببندند. در سالهای اخیر، دیزنی شماری از محبوبترین انیمیشنهای کلاسیک خود شامل "سیندرلا" و "کتاب جنگل" را در قالب فیلم- انیمیشن بازسازی کرده و روی پرده برده است. (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)