قسمت اول سریال Ahsoka در دیزنی+ ۱۴ میلیون بیننده داشت
سریال «آسوکا» در دیزنی+ پربینندهتر از «مندلوری» یا «اندرو» نبوده است.
دیزنی در اقدامی نادر اعلام کرد که اپیزود اول سریال «آسوکا» (Ahsoka) در دیزنی+ ۱۴ میلیون بیننده داشته و در حال حاضر پربینندهترین عنوان تلویزیونی این پلتفرم استریم است.
یکی از خواستههای اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) و نویسندگان (WGA) در مذاکره با تهیهکنندگان و پلتفرمهای استریم شفافیت در ارائه آمار بینندگان است. اما پلتفرمهای استریم هریک به طریقی بینندگان محتوا را محاسبه میکنند.
«سامبا تیوی» که بر ۳ میلیون دستگاه تلویزیون هوشمند در ایالات متحده نظارت میکند پیشتر گزارش داده بود که قسمت اول «آسوکا» در پنج روز اول ۱.۲ میلیون خانوار بیننده داشته است.
دیزنی+ دو اپیزود اول این سریال به نویسندگی «دیو فیلونی» را ۲۲ اوت منتشر کرد. قسمت دوم تا دوشنبه این هفته ۹۵۶ هزار خانوار بیننده آمریکایی داشته است. این آمار با قسمت اول سریال «اندور» (Andor) به نویسندگی «تونی گیلروی» برابری میکند. آن سریال ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲ از دیزنی+ پخش شد.
با این حال، قسمت اول «آسوکا» ۵۰ درصد با ۲.۴ میلیون خانوار بیننده «اوبی-وان کنوبی» (Obi-Wan Kenobi) با بازی «یوان مکگرگور» که ۲۷ مه ۲۰۲۲ پخش شد فاصله دارد. این اپیزود علاوه بر این ۲۹ درصد بیننده کمتری نسبت به قسمت اول از فصل سوم «مندلوری» (The Mandalorian) ثبت کرده است.
«آسوکا تانو» پاداوان یا شاگرد «آناکین اسکایواکر» اولین بار در سریال انیمیشن «جنگ ستارگان: جنگهای کلون» (Star Wars: Clone Wars) معرفی شد و در فصل دوم «مندلوری» (The Mandalorian) حضور کوتاهی داشت. با سقوط امپراتوری، آسوکا با بازی «رزاریو داسون» در کهکشانی آسیبپذیر به دنیال یافتن تهدیدهای نوظهور است.