«جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در رقابت اسکار نود و پنجم شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فیلم «جنگ جهانی سوم» (World War III) به کارگردانی «هومن سیدی» و بازی «محسن تنابنده»، «ندا جبرئیلی» و «مهسا حجازی» که به تازگی در جشنواره ونیز اکران شده، به عنوان نماینده ایران در رقابت اسکار نود و پنجم معرفی شد. این فیلم در بخش «افق‌ها» به نمایش درآمد و در بخش‌های بهترین فیلم و بازیگر مرد برای تنابنده برنده جایزه شد.

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی دقایقی پیش اعلام کرد که کمیته معرفی پس از بررسی ۵۷ فیلم در مرحله اول و ۱۷ فیلم در مرحله نهایی فیلم «جنگ جهانی سوم» را برگزیده است.

فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی «هادی حجازی‌فر»، «پسر دلفینی» ساخته «محمد خیراندیش»، «بدون قرار قبلی» به کارگردانی «بهروز شعیبی»، و «تفریق» اثر «مانی حقیقی» در میان پنج گزینه نهایی وجود داشته‌اند.

داستان این فیلم در مورد کارگر روز مزد و بی‌خانمانی به نام شکیب است که به عنوان بازیگر سیاهی لشکر فیلمی در مورد جنایات هیتلر در جنگ دوم جهانی استخدام می‌شود. «جنگ جهانی سوم» پس از «آفریقا»، «سیزده»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «خشم و هیاهو» و «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» ششمین فیلم بلند هومن سیدی است که برای اولین بار با تنابنده همکاری می‌کند.