«نفر بعدی تویی»؛ نویسنده Harry Potter پس از سلمان رشدی به قتل تهدید شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«جی‌کی رولینگ» خالق دنیای «هری پاتر» (Harry Potter) به دنبال حمله به «سلمان رشدی» نویسنده بریتانیایی به شکل عمومی تهدید به قتل شد.

رولینگ که پیش‌تر از سوی فعالان تراجنسیتی در شبکه‌های اجتماعی تهدید شده بود، پس از حمله به رشدی اظهار نگرانی کرده بود. او جمعه شب نوشت: «خبر وحشتناکی است. احساس خیلی بدی دارم.» کاربری با نام «میر آصف عزیز» که خود را «دانشجو، فعال اجتماعی و فعال سیاسی» معرفی کرده در پاسخ به رولینگ می‌نویسد: «نگران نباش نفر بعدی تویی.»

رولینگ از صفحه پشتیبانی توییتر درخواست مداخله کرده اما توییت این کاربر هنوز حذف نشده است. «هادی مطر» ۲۴ ساله فردی بود که بنا بر اعلام دادستان چاتاکوای ایالت نیویورک به عنوان ضارب نویسنده «آیات شیطانی» (The Satanic Verses) معرفی شده است. این مرد شنبه این هفته به قتل درجه دوم متهم شد.

رولینگ سپس تأیید کرد که پلیس وارد عمل شده است: «به خاطر همه پیام‌های همدردی شما: متشکرم. پلیس وارد عمل شده (برای تهدیدهای دیگر قبلاً وارد عمل شده بود).»

رشدی در کنفرانسی که در بوفالوی نیویورک برگزاری می‌شد ۱۵ بار مورد اصابت چاقو قرار گرفت. نماینده رشدی می‌گوید احتمال از دست رفتن بینایی نویسنده وجود دارد.

«روح الله خمینی» رهبر ایران در سال ۱۹۸۹ رشدی هندی تبار را با فتوا مرتد اعلام کردد. او از سال ۲۰۰۰ در ایالات متحده ساکن است.