جانت یانگ مدیر جدید آکادمی اسکار شد

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«جانت یانگ» تهیه‌کننده سینما از سوی سازمان «هیأت حکام» (Board of Governors) به عنوان مدیر جدید «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» (AMPAS) برگزیده شد.

یانگ اولین آسیایی تبار و چهارمین زنی است که به این مقام می‌رسد. پیش از او «فی کانین» از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۳، «شریل بون آیزاکس» از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ و «بتی دیویس» به عنوان رئیس آکادمی انتخاب شده بودند.

این تهیه‌کننده ۶۶ ساله سابقه همکاری با فیلمسازانی چون «الیور استون» و «کاترین بیگلو» را دارد و در تولید فیلم‌های «باشگاه جوی لاک» (The Joy Luck Club)، «مردم علیه لری فلینت» (The People vs. Larry Flynt) و فیلم نامزد اسکار «روی ماه» (Over the Moon) مشارکت کرده است. او از سال ۲۰۰۲ به عضویت آکادمی درآمده و پیش‌تر نائب رئیس کمیته انتخاب اعضا بوده است.