بازیگر ربات R2-D2 جنگ ستارگان در سن 82 سالگی در گذشت ...
کنی بیکر ، بازیگر ربات R2-D2 جنگ ستارگان در 82 سالگی در گذشت. این بازیگر بریتانیایی پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری از دنیا رفت. او همچنین در دیگر فیلم های کلاسیک شامل "Time Bandits" و "Flash Gordon" و "Labyrinth" حضور داشته است. بیکر نقش ربات دوست داشتنی R2-D2 را در جنگ ستارگان اصلی بازی کرده است و همچنین در سه گانه جورج لوکاس هم نیز حضور داشته است.
خواهرزاده بیکر به خبرنگاران گفته است که برای مرگ او آماده بوده اند اما همچنان این موضوع غم انگیز بوده است او همچنین از دست آوردهای های ک بیکر در دوران زندگی خودش بدست آورده بود ابراز افتخار کرده است. او در ادامه گفت مشکلات ریوی زیادی داشت و اکثر بر روی یک ویلچر بوده است از او درخواست شده بود برای حضور در فیلم قبلی جنگ ستارگان به لس آنجلس برود اما او در جواب گفته بود برای سفر مریض است اما خوش بختانه او موفق به دیدار با جورج لوکاس در منچستر شد.
(تماشای آنلاین فیلمهای خارجی)
از فیلمها یا برنامههای تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است میتوان به جنگ ستارگان، جنگ ستارگان اپیزود سوم: انتقام سیت، جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح، جنگ ستارگان اپیزود دوم: حمله کلونها، امپراتوری ضربه میزند، بازگشت جدای، آمادئوس اشاره کرد.