توییتر صفحه جردن پیترسون روان‌شناس را به خاطر اظهار نظر در مورد الیوت پیج مسدود کرد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اظهار نظر «جردن پیترسون» منتقد فرهنگی و روان‌شناس بالینی کانادایی در مورد «الیوت پیج» بازیگر تراجنسیتی باعث بسته شدن صفحه توییتر او شد.

در تصاویری که از صفحه توییتر پیترسون ضبط شده، روان‌شناس به مقاله‌ای در «نیویورک پست» واکنش نشان می‌دهد که در آن پیج از معرفی شخصیت تراجنسیتی‌اش در سریال «آکادمی آمبرلا» (The Umbrella Academy) اظهار افتخار می‌کند: «به یاد می‌آورید زمانی را که افتخار [به دگرباشی] یک گناه بود؟ و [حالا] الیوت پیج با کمک یک پزشک جنایتکار پستان‌هایش را برداشته.»

بازیگر فیلم «تلقین» (Inception) در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که یک مرد تراجنسیتی است و نام خود را از الن به الویت تغییر داد.

پیترسون در مصاحبه با «نشنال پست» می‌گوید ترجیح می‌دهد بمیرد تا اینکه آن توییت را حذف کند: «یک توییت ناخوشایند در واکنش به یکی از آخرین اتفاقات جبهه فرهنگی که در حال طاقت‌فرساتر شدن است ارسال کردم.»

او اضافه می‌کند: «هیچ قانونی در توییتر وجود ندارد جز «کاری که امروز دوست نداریم را انجام ندهید.» آن‌ها همیشه با الگوریتم‌هایشان هشدارهایی درج می‌کنند و نادان‌ها زیر بار برتری‌جویی «بیدارشده» آن‌ها می‌روند.»

پیترسون ۶۰ ساله که با پادکست نشریه محافظه‌کار «دیلی وایر» همکاری می‌کند، با اظهارات «تراجنسیت‌ستیزانه‌» شناخته می‌شود. او در پادکست «جو روگان» گفته بود که تراجنسیت یک «مرض مسری» است و قابل‌مقایسه با «بدرفتاری‌های آیین‌های شیطانی.»

«میکایلا پیترسون» دختر این روان‌شناس نیز تصاویری دیگر از توییت‌های پدرش به اشتراک گذاشته و از توییتر و «ایلان ماسک» که برای خریداری این پلتفرم شبکه اجتماعی تلاش می‌کند انتقاد کرده است: «بدون شک در حال حاضر آزادی بیان در این پلتفرم وجود ندارد.»

پیترسون در ماه مه گذشته به دنبال تمسخر تصویر «یومی نو» مدل آمریکایی روی مجله «اسپورتس ایلستریتد» اعلام کرد که از توییتر «کناره‌گیری» می‌کند. این روان‌شناس در سال ۲۰۱۶ با ویدیوهایی به شهرت رسید که در یوتیوب منتشر شدند. او در آن ویدیوها از ملاحظات سیاسی و «لایحه سی-۱۶» کانادا که حقوق افراد تراجنسیتی به رسمیت می‌شناخت انتقاد می‌کرد.