فیلم Doctor Strange 2 به دنبال افتتاحیه ۳۰۰ میلیون دلاری
دنباله «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) رونق را به سالنهای سینمای آمریکا بازمیگرداند. «ددلاین» گزارش داده است که این فیلم به کارگردانی «سم ریمی» و بازی «بندیکت کامبربچ» و «الیزابت اولسن» در بازارهای داخلی ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار و در بازارهای بینالمللی بیش از ۱۴۰ میلیون دلار فروش خواهد کرد.
بنابراین پیشبینی شده است که افتتاحیه جهانی دست کم ۳۰۰ میلیون دلاری برای «دکتر استرنج ۲» ثبت، و پس از «راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) با ۵۸۲ میلیون دلار، و بالاتر از «بتمن» (The Batman) با ۲۵۱ میلیون دلار، به دومین فیلم پرفروش دوران پاندمی کووید-۱۹ تبدیل شود. «دکتر استرنج ۲» همچون «بتمن» در روسیه و چین اکران نخواهد شد و مضامین همجنسگرایانه سبب از دست رفتن بازار خاور میانه شده است.
«دکتر استرنج ۲» در حال حاضر از متنقدین امتیاز ۷۹ درصد از ۱۱۵ نقد دریافت کرده در حالی که امتیاز «راهی به خانه نیست» از ۴۱۰ نقد به ۹۳ رسیده است. یکی از جذابیتهای این فیلم که در فروش آن تأثیرگذار خواهد بود، بازگشت ریمی به ژانر ابرقهرمانی پس از سهگانه «مرد-عنکبوتی» با بازی «توبی مگوایر» است. پیشفروش بلیت این فیلم در آمریکای شمالی در حال حاضر از ۶۰ میلیون دلار عبور کرده و بالاتر از «بتمن» با ۴۲ میلیون دلار قرار گرفته است.
قسمت اول «دکتر استرنج» اکتبر سال ۲۰۱۶ اکران شد و با نرخ تورم امروز ۱۰۴ میلیون دلار فروخت.